Geometria zawieszenia - kąt pochylenia koła.gwint

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
majekMK2
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4415
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
Lokalizacja: Meszna
Kontakt:

Geometria zawieszenia - kąt pochylenia koła.gwint

Post autor: majekMK2 » czw gru 06, 2012 23:14

Witam otóż mam mały problem pół roku temu zamontowałem zawieszenie gwintowane do swojego golfa mk2 i pojechałem oczywiście na zrobienie geometrii wszystko było ok robiłem to na letnich kołach a teraz tak musiałem przed zima podnieść go o około 3cm do góry na gwincie wiec w rzeczywistości nie poszło az tak mocno do góry i zamontowałem zimowe koła i po tym czasie zauważyłem ze jest mały negatyw tylko w drugim kole miałem mocniejszy wiec dziś podjechałem na ustawienie katów i okazało sie ze w jednym kole mam 1.5* a w drugim 2* a powinno byc koło 0 +/- 1 tak mi mówili wiec ustawili mi do 1.5* chcieli mniej ale niestety nie dało sie próbowali ale nie dało te efektu i przyjechałem do domu nie jest źle nie ściąga mnie w żadną stronę ale boje sie czy to nie za mocno??
nie bedzie szybko zdzierało opon ??i dlaczego nie da sie zejsc z tego kąta jeszcze troszkę miał ktos taki problem
czekam na jakies info bo nie wiem co mam zrobic


Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Geometria zawieszenia - kąt pochylenia koła.gwint

Post autor: Michał_1977 » sob gru 08, 2012 22:20

majekMK2 pisze:dlaczego nie da sie zejsc z tego kąta jeszcze troszkę
Być może sworzeń wahacza mocowany na 3 ruchomych śrubach,jest przesunięty na maxa :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
majekMK2
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4415
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
Lokalizacja: Meszna
Kontakt:

Geometria zawieszenia - kąt pochylenia koła.gwint

Post autor: majekMK2 » sob gru 08, 2012 22:35

aha czyli musiałbym popatrzeć ale tego narazie i tak nie ruszam bo znów kolejna geometria by była zobaczę czy da sie dalej wbić sworzeń do środka wahacza


Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
Obrazek

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Geometria zawieszenia - kąt pochylenia koła.gwint

Post autor: rysiektr » sob gru 08, 2012 23:42

Wg książki sam naprawiam, kąt pochylenia koła powinien wynosić -40' +-20' dla GT, GTI i -30' +-20' dla pozostałych, jeśli nie da się ustawić danych wartości powinno się zastosować śruby mocujące amorek do zwrotnicy o mniejszej średnicy i wtedy można regulować dodatkowo o 1 stopień. Znowu mnie w szkole uczono, że dla aut osobowych wartość pochylenia koła zawiera się w przedziale od 0 do 5 stopni dla samochodów osobowych i różnica między L i P kołem nie może wynosić więcej niż 0,5 stopnia. Więc nie wiem po której stronie leży prawda. Może niech się wypowiedzą Ci co na co dzień mają do czynienia z geometrią w aucie.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
majekMK2
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4415
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
Lokalizacja: Meszna
Kontakt:

Geometria zawieszenia - kąt pochylenia koła.gwint

Post autor: majekMK2 » ndz gru 09, 2012 16:47

wiec tak podciągałem na sworzniach można było tylko dobić z 2mm jest lepiej ale delikatnie jeszcze negatyw jest ale mysle ze teraz za szybko nie zetnie opon :bigok:


Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Geometria zawieszenia - kąt pochylenia koła.gwint

Post autor: Michał_1977 » ndz gru 09, 2012 21:12

majekMK2 pisze:delikatnie jeszcze negatyw jest
majekMK2, nie sr@j żarem :grin:
Ma być lekki negatyw.Ja mam,inni mają,to i Ty musisz mieć.
Jak ruszyłeś sworzniem,to weź pod uwagę,że zbieżność poszła się kochać :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
majekMK2
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4415
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
Lokalizacja: Meszna
Kontakt:

Geometria zawieszenia - kąt pochylenia koła.gwint

Post autor: majekMK2 » ndz gru 09, 2012 22:51

wiem delikatnie pewnie poszła ale juz jest poprawa bo wyglądają koła dobrze i nie ściąga jest tak samo jak po regulacji narazie tak pojeżdżę :bigok:
dzieki wielkie chłopaki za pomoc :pub:


Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości