Po wymianie sprężyn przód osiadł

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Atrej
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt paź 30, 2012 15:12

Po wymianie sprężyn przód osiadł

Post autor: Atrej » wt paź 30, 2012 15:55

Witam. Mam Golfa IV 1.9 w dieslu. Wybrałem się do mechanika, bo przy hamowaniu coś strasznie szorowało. Okazało się, że i klocki i tarcze do wymiany. Ok, od dłuższego czasu i tak się z tym zamiarem nosiłem, ale okazało się, że lewa sprężyna z przodu jest przerwana i cud, że nie przebiła mi opony. Co dziwne, nic nie czułem w czasie jazdy. Dziwiliśmy się jedynie, kto wpadł na pomysł, żeby na te sprężyny naciągnąć węża ogrodowego, ale widocznie, ktoś miał jakiś genialny pomysł. No dobra, zdecydowałem się na wymianę obu sprężyn i git. Dziś odebrałem auto od mechanika, ale coś tak patrzymy i widzimy, że przód zamiast jak sądziłem podnieść się na nowych sprężynach, to jeszcze bardziej obsiadł i jest niżej niż przed wymianą, za to pupa trochę w górze. Co jest grane? Możliwe, że poprzednio były nieoryginalne sprężyny twardsze i przez to było wyżej, a teraz obsiadł na oryginalnych? Co mam robić, bo mi się to nie podoba. Przerwa między oponą, a nadkolem jest minimalna i boję się, że przy wybojach może mi walić, albo obcierać przy maksymalnym skręcie. Wymieniać nowe sprężyny? Trochę i się to nie kalkuluje, bo wydałem prawie 900 zł ot tak sobie.



Awatar użytkownika
przemal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 482
Rejestracja: wt wrz 18, 2012 18:29
Lokalizacja: NO

Po wymianie sprężyn przód osiadł

Post autor: przemal » wt paź 30, 2012 16:03

A skąd masz sprężyny? Może mechanik założył springi od jakiejś benzyny?
Atrej pisze:Dziwiliśmy się jedynie, kto wpadł na pomysł, żeby na te sprężyny naciągnąć węża ogrodowego, ale widocznie, ktoś miał jakiś genialny pomysł
Robi się takie rzeczy bo jak jest mokro to zdarza się, że sprężyny skrzypią.


Gran Turismo Iniezione

Atrej
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt paź 30, 2012 15:12

Po wymianie sprężyn przód osiadł

Post autor: Atrej » wt paź 30, 2012 16:07

Mechanik kupował w sklepie z moim dowodem w ręku, więc chyba gość w sklepie powinien dobrać dokładnie do tego typu, opierając się na danych z dowodu rej.

Edit: A jest znacząca różnica między sprężynami do diesla, a do benzyniaka?



Awatar użytkownika
przemal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 482
Rejestracja: wt wrz 18, 2012 18:29
Lokalizacja: NO

Po wymianie sprężyn przód osiadł

Post autor: przemal » wt paź 30, 2012 16:19

Silnik diesla jest cięższy niż benzynowy i z racji wagi springi są sztywniejsze. Tylko to mi przychodzi do głowy, że gość w sklepie zwyczajnie tego nie wiedział/sprawdził, na zasadzie Golf IV to Golf IV. Przydałoby się jakoś opakowanie z numerem katalogowym to byśmy doszli ocb.


Gran Turismo Iniezione

Atrej
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt paź 30, 2012 15:12

Po wymianie sprężyn przód osiadł

Post autor: Atrej » śr paź 31, 2012 10:15

Zadzwoniłem do mechanika i on też się głowił, jak to możliwe, że na nowych sprężynach przód zamiast się jeszcze podnieść, to osiadł. Telefon do sklepu gdzie je kupił, a tam koleś się przyznaje, że dał nie te, tylko jakieś felerne, które niedawno już ktoś zareklamował. Tak więc odstawiłem auto, sprężyny mechanik oddał do reklamacji, dostał sprężyny sztywniejsze i już odebrałem auto od niego. Jest elegancko, tak jak powinno być. Ja nie zdawałem sobie sprawy, że mogą być różne rodzaje "sztywności" sprężyn do tego samego auta, więc teraz wiem. Dzięki !



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości