łożysko do wymiany czy zły montaż klocków?

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Jefferson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: pt sty 14, 2011 11:47

łożysko do wymiany czy zły montaż klocków?

Post autor: Jefferson » sob paź 20, 2012 11:46

Po wymianie klocków (Master Sport) zaczęły się drgania i wibracje kierownicy, jak jadę powyżej 80km/h. Kiedy jadę wolniej np po mieście to słyszę tarcie w przednim zawieszeniu. Co to może być?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

łożysko do wymiany czy zły montaż klocków?

Post autor: Paweł Marek » sob paź 20, 2012 12:58

mało informacji. Tarcie moż być od przygietych niechcący przy montażu oslon blaszanych. Bicie - np jeśli tarcza ma urwany wkręt ustalający i zostala przekrecona przy montazu kolckow tak ze opiera się o wystający z piasty koniec tego urwanego wkreta. Inaczej nie widze związku z montażem nowych klockow, może bicie było wcześniej tylko dotychczas nie zwróciłes uwagi?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Jefferson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: pt sty 14, 2011 11:47

Re: łożysko do wymiany czy zły montaż klocków?

Post autor: Jefferson » sob paź 20, 2012 15:13

Paweł Marek pisze: może bicie było wcześniej tylko dotychczas nie zwróciłes uwagi?
Już teraz sam nie wiem bo to było jakiś czas temu, tylko olałem sprawę bo nie miałem na to czasu. No ogólnie słychać takie tarcie metalu o metal, intensywność dźwięku zależy od tego ile jadę i jak - najbardziej to słychać na rondzie np. Jak jadę szybko to tarcia nie słychać, ale za to bije kierownica (lewo-prawo) takie delikatne drgania. Może sprawdzić najpierw zbieżność i wyważenie kół?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

łożysko do wymiany czy zły montaż klocków?

Post autor: Paweł Marek » sob paź 20, 2012 23:59

wyważenie jak najbardziej ale zbieżność to bicia nic niema. Bije najczęściej od niewyważonego lub nierówno zdartego koła,rzadziej od uszkodzonego przegubu często wewnętrznego a jeśli przy hamowaniu to od krzywej tarczy. Więc po prostu zacznij od sprawdzenia kół na wyważarce, poproś żeby nie tylko wyważyli ale tez sprawdzili czy felgi są proste i opony równo zdarte, czasem jedno hamowanie na ostro starczy żeby na oponie powstał płaski odcinek i będzie bić.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
metlex
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: wt wrz 27, 2011 18:18
Lokalizacja: Bydgoszcz

łożysko do wymiany czy zły montaż klocków?

Post autor: metlex » ndz paź 21, 2012 19:23

ja bym jeszcze proponował podstawić przód samochodu (najlepiej na kobyłkach lub czymś stabilnym) zdjąć koło (od strony której słychać hałas) odpalić silnik i wrzucić bieg (co by koła się kręciły) przydała by się druga osoba która by siedziała w samochodzie i w razie co mogła zareagować ;) jak koła się kręcą będziesz mógł wysłuchać albo zobaczyć skąd wydobywa się niechciany hałas ;)
oczywiście hamulec ręczny zaciągnięty i przód samochodu równo podstawiony (co by koła mogły się równo kręcić i by o nic nie haczyły ) bezpieczeństwo przedewszystkim ;)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości