zbieżność tył a belka.

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Turndown
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt paź 09, 2012 18:55

zbieżność tył a belka.

Post autor: Turndown » wt paź 09, 2012 20:16

Mam taki problem że w aucie Golf IV SDI 1998r zżera mi opony z tyłu od wewnętrznej strony czy przyczyną takiej sytuacji jest wygięta belka ?
Czy belka z innego golfa IV np TDI i nie tego samego roczniki będzie pasować?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

zbieżność tył a belka.

Post autor: italiano_83 » wt paź 09, 2012 21:42

Pojedziesz na geometrię to się dowiesz. Belka hmmm dobre pytanie ... ale raczej powinna pasować...


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Turndown
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt paź 09, 2012 18:55

zbieżność tył a belka.

Post autor: Turndown » śr paź 10, 2012 06:55

właśnie raczej powinna pasować, to że raczej to i ja wiem mi trzeba wiedzieć czy na pewno bd pasować



matimur
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pn paź 01, 2012 23:04
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

zbieżność tył a belka.

Post autor: matimur » śr paź 10, 2012 19:53

Będzie pasować. Możesz poszukać nawet z Bory bo to ten sam zawias. Benzyna, Diesel, rózne pojemności miały te same belki.



Turndown
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt paź 09, 2012 18:55

zbieżność tył a belka.

Post autor: Turndown » czw paź 11, 2012 19:28

Czy któraś z tych belek była by dobra ?
http://allegro.pl/belka-zawieszenia-tyl ... 17488.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/belka-zawieszenia-tyl ... 01900.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8884
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: zbieżność tył a belka.

Post autor: marcin7x5 » pt paź 12, 2012 09:19

matimur pisze:Będzie pasować. Możesz poszukać nawet z Bory bo to ten sam zawias. Benzyna, Diesel, rózne pojemności miały te same belki.
A nie jest czasami tak, że mają inny stabilizator tzn o innej śrenicy?



Awatar użytkownika
PawełekK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 22:06
Lokalizacja: KRA
Kontakt:

zbieżność tył a belka.

Post autor: PawełekK » wt mar 05, 2013 20:34

Sory za odgrzewanie kotleta...

Byłem na zbieżności ponieważ, żeby jechać prosto musiałem mieć skręconą kierownicę w lewo. Mechanik powiedział mi, że mam krzywą belkę lub zerwany silentblock (plastikowy) i przez to nie może ustawić zbieżności. Fakt różnica między odległością od opony do zderzaka między jednym a drugim kołem to 5mm (więcej przy prawym kole) dlatego auto ściąga w lewo. Po zbieżności jakoś dziwnie mi się jeździ i teraz mam kierownice lekko w prawo. Przymierzam się do wymiany silentbloków belki może na jakie poliuretany. Może Powerflex? Jak rozpoznać jaką mam średnice tulei bez mierzenia suwmiarką? Może po vinie lub wlepce w bagażniku?
Obrazek



wojtas46
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2487
Rejestracja: pt lut 06, 2009 19:47
Lokalizacja: łęczyca

zbieżność tył a belka.

Post autor: wojtas46 » wt mar 05, 2013 21:22

PawełekK, średnicę masz 69 mm , pasują metalowo-gumowe 69 mm jak również plastikowe 72mm . Ja wybrałbym te drugie , Lemfordera



matimur
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pn paź 01, 2012 23:04
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

zbieżność tył a belka.

Post autor: matimur » wt mar 05, 2013 23:00

Zbiezność na tylnej osi wcale nie jest taka tragiczna (przy takiej zbiezności nie powinno być odczuwalne dziwne prowadzenie na drodze). Bardziej bym się martwił mega złymi kątami pochylenia prawego przedniego i tylnego koła. Przy takich wartościach to pewnie gołym okiem widać, że koła są położone w "-". Przy takich pochyleniach auto nie ma prawa dobrze sie prowadzić już nie muwiąc o ścinaniu opon. Z przodu to pewnie wina załamanego amortyzatora w punkcie mocowania do zwrotnicy lub może być krzywa zwrotnica (amor jest miększy od zwrotnicy i przy uderzeniu to on pierwszy ulega odkształceniu). Z tyłu może być skrzywiony czop piasty lub cała belka. Trochę szkoda kasy na nowe tuleje jak może się okazać że belka bedzie na szrot.



Awatar użytkownika
PawełekK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 22:06
Lokalizacja: KRA
Kontakt:

zbieżność tył a belka.

Post autor: PawełekK » śr mar 06, 2013 00:09

W sobotę będę musiał obadać zawieszenie i po woli muszę kompletować części na wymianę. Jak sprawdzić czy belka jest krzywa? Czy skrzywienie na takie wyniki jest znaczne tzn. widać gołym okiem? A co do przesunięcia kół tylnych (prawe ma odległość do zderzaka 5cm a lewe 5,5cm to myślę że jednak to wina prawej lulei. I jeszcze odnośnie pochylenia kół tylnych: Pomiar wejściowy jest inny niż wyjściowy tzn że gościu coś z tyłu przestawił jednak on grzebał tylko przy końcówkach drążka kierowniczego i prawym sworzniu więc u licha jak zmieniło się pochylenie kół tylnych?



matimur
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pn paź 01, 2012 23:04
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

zbieżność tył a belka.

Post autor: matimur » śr mar 06, 2013 00:16

A po co grzebał przy sworzniu jak tam nie reguluje się żadnego punktu geometrii? Wyniki wstępne i końcowe tylnej osi są różne wiec albo była ruszana belka albo coś jest nie tak z urzadzeniem. Chyba że podczas regulacji zamochód został podniesiony i opuszczony. Wtedy mogły zmienić się wyniki.



Awatar użytkownika
PawełekK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 22:06
Lokalizacja: KRA
Kontakt:

zbieżność tył a belka.

Post autor: PawełekK » śr mar 06, 2013 00:48

No właśnie jedni twierdzą, że na sworzniu nic się nie reguluje a inni mówią co innego. Jeśli nić się nie reguluje to jak się ustawia pochylenie koła?
matimur pisze:Chyba że podczas regulacji zamochód został podniesiony i opuszczony.
Tak, był podniesiony.



wojtas46
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2487
Rejestracja: pt lut 06, 2009 19:47
Lokalizacja: łęczyca

zbieżność tył a belka.

Post autor: wojtas46 » śr mar 06, 2013 06:47

Na sworzniu reguluje się kąt pochylenia koła



matimur
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pn paź 01, 2012 23:04
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

zbieżność tył a belka.

Post autor: matimur » śr mar 06, 2013 08:26

Golf IV nie ma mozliwosci regulacji parametru kata pochylenia. Na sworzniu nie reguluje sie zadnej wartosci.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości