zbieżność tył a belka.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
zbieżność tył a belka.
Mam taki problem że w aucie Golf IV SDI 1998r zżera mi opony z tyłu od wewnętrznej strony czy przyczyną takiej sytuacji jest wygięta belka ?
Czy belka z innego golfa IV np TDI i nie tego samego roczniki będzie pasować?
Czy belka z innego golfa IV np TDI i nie tego samego roczniki będzie pasować?
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
zbieżność tył a belka.
Pojedziesz na geometrię to się dowiesz. Belka hmmm dobre pytanie ... ale raczej powinna pasować...
zbieżność tył a belka.
właśnie raczej powinna pasować, to że raczej to i ja wiem mi trzeba wiedzieć czy na pewno bd pasować
zbieżność tył a belka.
Będzie pasować. Możesz poszukać nawet z Bory bo to ten sam zawias. Benzyna, Diesel, rózne pojemności miały te same belki.
zbieżność tył a belka.
Czy któraś z tych belek była by dobra ?
http://allegro.pl/belka-zawieszenia-tyl ... 17488.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/belka-zawieszenia-tyl ... 01900.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/belka-zawieszenia-tyl ... 17488.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/belka-zawieszenia-tyl ... 01900.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: zbieżność tył a belka.
A nie jest czasami tak, że mają inny stabilizator tzn o innej śrenicy?matimur pisze:Będzie pasować. Możesz poszukać nawet z Bory bo to ten sam zawias. Benzyna, Diesel, rózne pojemności miały te same belki.
zbieżność tył a belka.
Sory za odgrzewanie kotleta...
Byłem na zbieżności ponieważ, żeby jechać prosto musiałem mieć skręconą kierownicę w lewo. Mechanik powiedział mi, że mam krzywą belkę lub zerwany silentblock (plastikowy) i przez to nie może ustawić zbieżności. Fakt różnica między odległością od opony do zderzaka między jednym a drugim kołem to 5mm (więcej przy prawym kole) dlatego auto ściąga w lewo. Po zbieżności jakoś dziwnie mi się jeździ i teraz mam kierownice lekko w prawo. Przymierzam się do wymiany silentbloków belki może na jakie poliuretany. Może Powerflex? Jak rozpoznać jaką mam średnice tulei bez mierzenia suwmiarką? Może po vinie lub wlepce w bagażniku?
Byłem na zbieżności ponieważ, żeby jechać prosto musiałem mieć skręconą kierownicę w lewo. Mechanik powiedział mi, że mam krzywą belkę lub zerwany silentblock (plastikowy) i przez to nie może ustawić zbieżności. Fakt różnica między odległością od opony do zderzaka między jednym a drugim kołem to 5mm (więcej przy prawym kole) dlatego auto ściąga w lewo. Po zbieżności jakoś dziwnie mi się jeździ i teraz mam kierownice lekko w prawo. Przymierzam się do wymiany silentbloków belki może na jakie poliuretany. Może Powerflex? Jak rozpoznać jaką mam średnice tulei bez mierzenia suwmiarką? Może po vinie lub wlepce w bagażniku?
zbieżność tył a belka.
PawełekK, średnicę masz 69 mm , pasują metalowo-gumowe 69 mm jak również plastikowe 72mm . Ja wybrałbym te drugie , Lemfordera
zbieżność tył a belka.
Zbiezność na tylnej osi wcale nie jest taka tragiczna (przy takiej zbiezności nie powinno być odczuwalne dziwne prowadzenie na drodze). Bardziej bym się martwił mega złymi kątami pochylenia prawego przedniego i tylnego koła. Przy takich wartościach to pewnie gołym okiem widać, że koła są położone w "-". Przy takich pochyleniach auto nie ma prawa dobrze sie prowadzić już nie muwiąc o ścinaniu opon. Z przodu to pewnie wina załamanego amortyzatora w punkcie mocowania do zwrotnicy lub może być krzywa zwrotnica (amor jest miększy od zwrotnicy i przy uderzeniu to on pierwszy ulega odkształceniu). Z tyłu może być skrzywiony czop piasty lub cała belka. Trochę szkoda kasy na nowe tuleje jak może się okazać że belka bedzie na szrot.
zbieżność tył a belka.
W sobotę będę musiał obadać zawieszenie i po woli muszę kompletować części na wymianę. Jak sprawdzić czy belka jest krzywa? Czy skrzywienie na takie wyniki jest znaczne tzn. widać gołym okiem? A co do przesunięcia kół tylnych (prawe ma odległość do zderzaka 5cm a lewe 5,5cm to myślę że jednak to wina prawej lulei. I jeszcze odnośnie pochylenia kół tylnych: Pomiar wejściowy jest inny niż wyjściowy tzn że gościu coś z tyłu przestawił jednak on grzebał tylko przy końcówkach drążka kierowniczego i prawym sworzniu więc u licha jak zmieniło się pochylenie kół tylnych?
zbieżność tył a belka.
A po co grzebał przy sworzniu jak tam nie reguluje się żadnego punktu geometrii? Wyniki wstępne i końcowe tylnej osi są różne wiec albo była ruszana belka albo coś jest nie tak z urzadzeniem. Chyba że podczas regulacji zamochód został podniesiony i opuszczony. Wtedy mogły zmienić się wyniki.
zbieżność tył a belka.
No właśnie jedni twierdzą, że na sworzniu nic się nie reguluje a inni mówią co innego. Jeśli nić się nie reguluje to jak się ustawia pochylenie koła?
Tak, był podniesiony.matimur pisze:Chyba że podczas regulacji zamochód został podniesiony i opuszczony.
zbieżność tył a belka.
Golf IV nie ma mozliwosci regulacji parametru kata pochylenia. Na sworzniu nie reguluje sie zadnej wartosci.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości