Witajcie,
Jestem nowy, więc sorry, jeżeli powtarzam już raz wpisany temat.
Mam problem z ABS-em w mojej Borze. To, że nie działa, nie stresuje mnie - jeżdżę nie od dziś i ABS nie jest mi niezbędny do szczęścia. Gorzej, że ostatnio zaczęła mi się także świecić i piszczeć kontrolka hamulców. Po podpięciu pod komputer okazało się, że komputer uważa awarię ABSu za defekt całego systemu hamulcowego, a miganie i sygnały dźwiękowe kontrolki hamulców oznacza, że to ostatni moment na naprawę, bo... niedługo komputer może zablokować mi oś napędową.
Wierzyć mi się trochę w to nie chce. Czy tak może być?
BTW, jakieś podejrzenia co do natury awarii? Samochód hamuje wyśmienicie, serwo działa itd. W zeszłym roku w zimie zdarzyło mi się niestety zawiesić się prawą stroną w rowie, który powstał po zalaniu ulicy przez wodę. Niedawno też wymieniałem pasek klinowy i napinacz.
Będę wdzięczny za odpowiedź na pytanie i wskazówki.
Bora - czy awaria ABS może zblokować oś?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Bora - czy awaria ABS może zblokować oś?
Jak tam było, tak tam było, ale zawsze jakoś było. Jeszcze nigdy tak nie było, żeby jakoś nie było.
{węglarz Franciszek Szkvor ze Zderaza w Przygodach dobrego wojaka Szwejka podczas wojny światowej Jaroslava Haška}
{węglarz Franciszek Szkvor ze Zderaza w Przygodach dobrego wojaka Szwejka podczas wojny światowej Jaroslava Haška}
- sidewind76
- Użytkownik
- Posty: 370
- Rejestracja: śr maja 02, 2012 12:45
- Lokalizacja: Świat :)
Bora - czy awaria ABS może zblokować oś?
według mnie nie ma takiej możliwości aby zablokował poza tym może tylko kable pourywane są
Od nieba dzieli nas tylko 9 milimetrów...
Re: Bora - czy awaria ABS może zblokować oś?
Kto ci takich bajek naopowiadał . Miganie kontrolki stwierdza uszkodzenie jak u ciebie ABS-u i jego wyłączenie wtedy hamulce działają jak zwykłe bez ABS-u.tektur pisze:miganie i sygnały dźwiękowe kontrolki hamulców oznacza, że to ostatni moment na naprawę, bo... niedługo komputer może zablokować mi oś napędową.
MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
-
- Mały gagatek
- Posty: 53
- Rejestracja: pn cze 15, 2009 23:34
- Lokalizacja: Gdańsk
Bora - czy awaria ABS może zblokować oś?
Nic się nie zablokuje, można z tym jeździć normalnie, a uszkodzona najprawdopodobniej jest pompa ABS-u, a dokładniej jej elektroniczny sterownik koszt używanej ok 100 zł zależy od tego jeszcze czy masz esp itp...
najlepiej zajzec i spisać obydwa numery z niej bo jest dużo rodzai różniących sie tylko literkami na końcu,
potrzebny będzie ci nr pompy wyryty na blaszce na pompie i nr od spodu który jest na sterowniku pompy (cześć plastikowa)
najlepiej zajzec i spisać obydwa numery z niej bo jest dużo rodzai różniących sie tylko literkami na końcu,
potrzebny będzie ci nr pompy wyryty na blaszce na pompie i nr od spodu który jest na sterowniku pompy (cześć plastikowa)
Bora - czy awaria ABS może zblokować oś?
W abs to tyko zaworek upuszczający płyn gdy koła są zblokowane.
Hamowanie wygląda tak:
Noga naciska na pedał.
Pedał naciska na pompę (z pomocą serwa)
Pompa tłoczy do zacisków płyn hamulcowy i ten zaciska klocki lub szczęki na tarczy lub bębnie.
Po drodze pomiędzy pompą a zaciskiem znajduje się zawór (tak chyba mogę go nazwać) ABs którego silniczek zaczyna się kręcić gdy koła się zatrzymują (sterownik nie otrzymuje sygnału impulsowania z czujnika koła) i upuszcza/bocznikuje płyn z pompy.
nie widzę technicznie możliwości aby układ abs miał możliwość podania płynu pod ciśnieniem na hamulec.
A że podczas uszkodzenia któregoś elementu ABS (chociażby czujnika w kole) hamownia jest kiepa to druga sprawa.
Hamowanie wygląda tak:
Noga naciska na pedał.
Pedał naciska na pompę (z pomocą serwa)
Pompa tłoczy do zacisków płyn hamulcowy i ten zaciska klocki lub szczęki na tarczy lub bębnie.
Po drodze pomiędzy pompą a zaciskiem znajduje się zawór (tak chyba mogę go nazwać) ABs którego silniczek zaczyna się kręcić gdy koła się zatrzymują (sterownik nie otrzymuje sygnału impulsowania z czujnika koła) i upuszcza/bocznikuje płyn z pompy.
nie widzę technicznie możliwości aby układ abs miał możliwość podania płynu pod ciśnieniem na hamulec.
A że podczas uszkodzenia któregoś elementu ABS (chociażby czujnika w kole) hamownia jest kiepa to druga sprawa.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości