Sworzeń wahacza (lewy + prawy ) oraz końcówka (prawa).
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Sworzeń wahacza (lewy + prawy ) oraz końcówka (prawa).
Witam.
Stała się rzecz straszna, okazało, że mam do wymiany sworzeń wahacza (lewy i prawy) plus jakąś końcówkę (od strony pasażera)
Ogólnie jak te koła były poddane te koła "wibracją, przesuwaniu itp.) to coś jakby strzelało ( taki odgłos) z kół.
Ogólnie jak jadę to w sumie raczej nic nie słychać ale jak jadę powyżej 90km/h to strasznie szarpie kierownica i samochód znosi na lewa stronę.
Ja sam tej usterki raczej nie dam rady zrobić, więc pozostaje mi auto oddać do warsztatu.
Chciałbym zapytać Was z jakimi kosztami naprawy musiałbym się obecnie liczyć?
Jakie części wybrać?
Po naprawie tych sworzni wahacze i tej kocówki będzie trzeba chyba zrobić geometrię?
Napiszcie mi proszę, bo ja się zbytnio nie znam na tym i teraz mam spory problem, zwłaszcza, że z kasa cieniutko.
A może można by jeszcze jeździć takim samochodem?
Jakie skutki mogą być dalszej jazdy ?
Podczas jazdy chyba nic nie stuka jeszcze, przynajmniej nie słychać.
Pozdrawiam
Stała się rzecz straszna, okazało, że mam do wymiany sworzeń wahacza (lewy i prawy) plus jakąś końcówkę (od strony pasażera)
Ogólnie jak te koła były poddane te koła "wibracją, przesuwaniu itp.) to coś jakby strzelało ( taki odgłos) z kół.
Ogólnie jak jadę to w sumie raczej nic nie słychać ale jak jadę powyżej 90km/h to strasznie szarpie kierownica i samochód znosi na lewa stronę.
Ja sam tej usterki raczej nie dam rady zrobić, więc pozostaje mi auto oddać do warsztatu.
Chciałbym zapytać Was z jakimi kosztami naprawy musiałbym się obecnie liczyć?
Jakie części wybrać?
Po naprawie tych sworzni wahacze i tej kocówki będzie trzeba chyba zrobić geometrię?
Napiszcie mi proszę, bo ja się zbytnio nie znam na tym i teraz mam spory problem, zwłaszcza, że z kasa cieniutko.
A może można by jeszcze jeździć takim samochodem?
Jakie skutki mogą być dalszej jazdy ?
Podczas jazdy chyba nic nie stuka jeszcze, przynajmniej nie słychać.
Pozdrawiam
Sworzeń wahacza (lewy + prawy ) oraz końcówka (prawa).
Sworznie są bardzo tanie - opcja szukaj allegro
Geometria - tak do ustawienia
Chcesz możesz jeździć ale jak ci się zwrotnica od wahacza rozłączy i wylądujesz na drzewie to pomyślisz czy warto było jeździć dalej.
Geometria - tak do ustawienia
Chcesz możesz jeździć ale jak ci się zwrotnica od wahacza rozłączy i wylądujesz na drzewie to pomyślisz czy warto było jeździć dalej.
MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
Sworzeń wahacza (lewy + prawy ) oraz końcówka (prawa).
Geometria czy zbieżność ?? Bo czytając w Internecie różne strony jest różnie napisane??
Sworznie rzeczywiście dosyć tanie od 20zł do 70zł. za sztukę.
Jest tylko dużo tych producentów i nie wiem które by wybrać.
Druga sprawa to te wahacze w golfie są wszystkie takie same czy są jakieś górne, dolne?
No i ta końcówka, to jak rozumiem jest to końcówka drążka kierowniczego? Bo mam do wymiany "końcówkę" od strony pasażera.
Części te może i w miarę tanie są ale chyba gorzej z robocizną?
Czy ktoś z Was może wymieniał te sworznie wahacza gdzieś w warsztacie/serwisie? Ile taka przyjemność może kosztować?
Sworznie rzeczywiście dosyć tanie od 20zł do 70zł. za sztukę.
Jest tylko dużo tych producentów i nie wiem które by wybrać.
Druga sprawa to te wahacze w golfie są wszystkie takie same czy są jakieś górne, dolne?
No i ta końcówka, to jak rozumiem jest to końcówka drążka kierowniczego? Bo mam do wymiany "końcówkę" od strony pasażera.
Części te może i w miarę tanie są ale chyba gorzej z robocizną?
Czy ktoś z Was może wymieniał te sworznie wahacza gdzieś w warsztacie/serwisie? Ile taka przyjemność może kosztować?
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
Sworzeń wahacza (lewy + prawy ) oraz końcówka (prawa).
Tu masz lekturę o co chodzi.xczarnyx pisze:Geometria czy zbieżność ?? Bo czytając w Internecie różne strony jest różnie napisane??
http://www.mototechnika.republika.pl/pl ... etria.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Lemforder i trw uważany jest za nr.1xczarnyx pisze:Jest tylko dużo tych producentów i nie wiem które by wybrać.
W golfie 2 są tylko dolnexczarnyx pisze:Druga sprawa to te wahacze w golfie są wszystkie takie same czy są jakieś górne, dolne?
No ja też rozumiem to jako końcówka kierownicza.xczarnyx pisze:No i ta końcówka, to jak rozumiem jest to końcówka drążka kierowniczego? Bo mam do wymiany "końcówkę" od strony pasażera.
Wymiana końcówki około 20-30 zeta za sztukę
Wymiana sworznia wahacza około 40 zeta za sztukę
Geometria pomiar średnio liczą około 50 zeta plus do tego 20 zeta za regulacje od punktu.
Re: Sworzeń wahacza (lewy + prawy ) oraz końcówka (prawa).
Dziękuje
Chyba rzeczywiście zdecyduję się na ta naprawę i wymianę.
Tylko tu tak fajnie wszystko wygląda, że tanio za montaż, a coś mi się wydaje, że warsztaty i mechanicy zażyczą sobie sporo więcej.
A jak to w ogóle jest, lepiej jest oddać auto do mechanika w zwykłym warsztacie w celu wymiany sworzni i końcówki i potem dać do jakiegoś serwisu typu FeuVert czy podobnego w celu ustawienia geometrii? Czy może od raz u dać do Serwisu żeby tam wszystko zrobili?
Tez się boję tej usterki, tylko chyba przy mocnym zużyciu powinno być słychać jakieś odgłosy podczas jazdy?
A ogólnie podczas jazdy nic nie słychać, przynajmniej ja niczego nie słyszę.
Może jeszcze nie są w takim złym stanie nie sworznie i by wytrzymały do wiosny?
Bardzo źle z kasą, musiałbym pożyczyć. Tak jak bym się zmieścił do 300zł ze wszystkim to było by ok ale boję się, ze wyjdzie dużo więcej....
W może w poniedziałek podzwonię po warsztatach i popytam za ile by zrobili.
Lepiej jest samemu kupić części i dać do warsztatu czy np. dać do serwisu żeby sami kupili części i zrobili?
A jeszcze co do sworzni, to nie ma żadnego podziału przy kupowaniu czy lewy czy prawy? Wszystko jedno?
No i jak rozumiem według mojego rocznika to będzie sworzeń na 19mm średnicy?
Co do cen to Febi tańsze od TRW, nie wiem które wybrać...
Aha, jeszcze zapytam o ta końcówkę, skoro do wymiany jest jedna, to tylko ta jedną wymieniać? Nie trzeba wymieniać tego po dwóch stronach od razu?
Chyba rzeczywiście zdecyduję się na ta naprawę i wymianę.
Tylko tu tak fajnie wszystko wygląda, że tanio za montaż, a coś mi się wydaje, że warsztaty i mechanicy zażyczą sobie sporo więcej.
A jak to w ogóle jest, lepiej jest oddać auto do mechanika w zwykłym warsztacie w celu wymiany sworzni i końcówki i potem dać do jakiegoś serwisu typu FeuVert czy podobnego w celu ustawienia geometrii? Czy może od raz u dać do Serwisu żeby tam wszystko zrobili?
Tez się boję tej usterki, tylko chyba przy mocnym zużyciu powinno być słychać jakieś odgłosy podczas jazdy?
A ogólnie podczas jazdy nic nie słychać, przynajmniej ja niczego nie słyszę.
Może jeszcze nie są w takim złym stanie nie sworznie i by wytrzymały do wiosny?
Bardzo źle z kasą, musiałbym pożyczyć. Tak jak bym się zmieścił do 300zł ze wszystkim to było by ok ale boję się, ze wyjdzie dużo więcej....
W może w poniedziałek podzwonię po warsztatach i popytam za ile by zrobili.
Lepiej jest samemu kupić części i dać do warsztatu czy np. dać do serwisu żeby sami kupili części i zrobili?
A jeszcze co do sworzni, to nie ma żadnego podziału przy kupowaniu czy lewy czy prawy? Wszystko jedno?
No i jak rozumiem według mojego rocznika to będzie sworzeń na 19mm średnicy?
Co do cen to Febi tańsze od TRW, nie wiem które wybrać...
Aha, jeszcze zapytam o ta końcówkę, skoro do wymiany jest jedna, to tylko ta jedną wymieniać? Nie trzeba wymieniać tego po dwóch stronach od razu?
Sworzeń wahacza (lewy + prawy ) oraz końcówka (prawa).
oddaj do zwykłego warsztatu,robocizna max 100zł + 80zł części i ustawienie zbieżności około 60zł
jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
Sworzeń wahacza (lewy + prawy ) oraz końcówka (prawa).
Dziś zrobiłem kilka zdjęć, o to one:
Jak na Wasze oko wygląda sprawa z odkręceniem śrub?
Mam jeszcze prośbę, obecnie przebywam w Szczecinie i tu też będę zmuszony naprawić samochód, prosiłbym osoby z tego miasta może o polecenie jakiś dobrych warsztatów gdzie bym zrobił to w miarę tanio, no i jakiś dobry i tani punkt z zrobieniem/ ustawieniem zbieżności. Jak na razie wszędzie wołają 100zł za ta usługę.
Sworzeń i końcówka od strony kierowcy
http://images37.fotosik.pl/1753/d04afff5b50cc0a4.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://images49.fotosik.pl/1591/6bcafb886d3ef5e4.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://images48.fotosik.pl/387/989541780b1534dc.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://images35.fotosik.pl/1600/5f05708508042853.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://images49.fotosik.pl/1591/a505d8612e37b44e.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://images45.fotosik.pl/1530/255ae42f3d05e92c.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://images46.fotosik.pl/1747/2a84656adb9d413c.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Sworzeń i końcówka od strony pasażera
http://images41.fotosik.pl/1735/87a9a3785ebbb015.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://images40.fotosik.pl/1771/a47b18597683b5f8.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://images48.fotosik.pl/387/928bdbdbb3ce3ef4.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://images46.fotosik.pl/1747/1663ef3ee7fa88eb.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak na Wasze oko wygląda sprawa z odkręceniem śrub?
Mam jeszcze prośbę, obecnie przebywam w Szczecinie i tu też będę zmuszony naprawić samochód, prosiłbym osoby z tego miasta może o polecenie jakiś dobrych warsztatów gdzie bym zrobił to w miarę tanio, no i jakiś dobry i tani punkt z zrobieniem/ ustawieniem zbieżności. Jak na razie wszędzie wołają 100zł za ta usługę.
Sworzeń i końcówka od strony kierowcy
http://images37.fotosik.pl/1753/d04afff5b50cc0a4.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://images49.fotosik.pl/1591/6bcafb886d3ef5e4.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://images48.fotosik.pl/387/989541780b1534dc.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://images35.fotosik.pl/1600/5f05708508042853.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://images49.fotosik.pl/1591/a505d8612e37b44e.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://images45.fotosik.pl/1530/255ae42f3d05e92c.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://images46.fotosik.pl/1747/2a84656adb9d413c.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Sworzeń i końcówka od strony pasażera
http://images41.fotosik.pl/1735/87a9a3785ebbb015.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://images40.fotosik.pl/1771/a47b18597683b5f8.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://images48.fotosik.pl/387/928bdbdbb3ce3ef4.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://images46.fotosik.pl/1747/1663ef3ee7fa88eb.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Sworzeń wahacza (lewy + prawy ) oraz końcówka (prawa).
Drążki na 2 klucze bo jest contra plus odłączenie od zwrotnicyxczarnyx pisze: Jak na Wasze oko wygląda sprawa z odkręceniem śrub?
Sworzeń odkręcasz dwoma kluczami od zwrotnicy i trzema od wahacza.
MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Sworzeń wahacza (lewy + prawy ) oraz końcówka (prawa).
xczarnyx, proszę cię to jest łatwa i szybka naprawa, potrzebne kilka kluczy i ściągacz ale niekoniecznie. Zrobisz to w każdym warsztacie nie szukaj drogiego bo to proste i niema co skichać, a potem geometria w innym warsztacie z odpowiednim wyposażeniem. Tak jest najtaniej ale jasne ze mozesz zrobić to w jednym.O adresy pytaj na dziale regionalnym albo zapytaj pierwszego z brzegu miejscowego kierowce czy taksówkarza. Zamykam niema o czym więcej pisac bo sam tego nie bedziesz robił i tak
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Sworzeń wahacza (lewy + prawy ) oraz końcówka (prawa).
Rozeznałem się trochę cenowo w kategorii części.
I to tak.
W żadnej hurtowni nie ma części LEMFORDER czy TRW na miejscu, są ewentualnie na zamówienie.
Ale to nic, gorzej się zmartwiłem z cenami tych części.
LEMFORDER
Sworzeń 60zł szt oraz 80 zł szt.
Końcówka: 60 szt , 80zł szt oraz 60zł
TRW
Sworzeń : 50zł, 68zł,
Końcówka:70zł, 87zł,
Wychodzi drogo, bo w najlepszym wypadku
LEMFORDER : 240zł
TRW : 240 zł
Kupując na Allegro wychodzi za LEMFORDER 228zł i TRW 215zł
Proponowano mi inne tańsze sworznie i końcówki mówiąc, że też są dobre ale jakoś nie mam pewności.
Ogólnie na Allegro jest sporo takich tańszych marek ale chyba gorzej z wytrzymałością.
http://allegro.pl/listing.php/search?sg ... 84+golf+II" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/listing.php/search?sg ... ka+golf+II" onclick="window.open(this.href);return false;
To jak chyba się bardziej opłaca zakupić w Internecie?
I chyba najlepszym wyborem będzie LEMFORDER, bo te tańsze marki chyba nie warto brać?
Ktoś mi pisał, że jest jeszcze Febi ale tez słyszałem, że nie są tez jakieś specjalne dobre części tego producenta jeżeli chodzi o zawieszenie...
I to tak.
W żadnej hurtowni nie ma części LEMFORDER czy TRW na miejscu, są ewentualnie na zamówienie.
Ale to nic, gorzej się zmartwiłem z cenami tych części.
LEMFORDER
Sworzeń 60zł szt oraz 80 zł szt.
Końcówka: 60 szt , 80zł szt oraz 60zł
TRW
Sworzeń : 50zł, 68zł,
Końcówka:70zł, 87zł,
Wychodzi drogo, bo w najlepszym wypadku
LEMFORDER : 240zł
TRW : 240 zł
Kupując na Allegro wychodzi za LEMFORDER 228zł i TRW 215zł
Proponowano mi inne tańsze sworznie i końcówki mówiąc, że też są dobre ale jakoś nie mam pewności.
Ogólnie na Allegro jest sporo takich tańszych marek ale chyba gorzej z wytrzymałością.
http://allegro.pl/listing.php/search?sg ... 84+golf+II" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/listing.php/search?sg ... ka+golf+II" onclick="window.open(this.href);return false;
To jak chyba się bardziej opłaca zakupić w Internecie?
I chyba najlepszym wyborem będzie LEMFORDER, bo te tańsze marki chyba nie warto brać?
Ktoś mi pisał, że jest jeszcze Febi ale tez słyszałem, że nie są tez jakieś specjalne dobre części tego producenta jeżeli chodzi o zawieszenie...
Sworzeń wahacza (lewy + prawy ) oraz końcówka (prawa).
Co do adresu warsztatu to przejrzyj ten wątek: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=41&t=269685" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości