Tuleje wahacza - przod

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, Haki, Qto, VIP

Awatar użytkownika
dexter7d
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: wt sie 30, 2011 20:47

Tuleje wahacza - przod

Post autor: dexter7d » wt lip 31, 2012 17:30

Hej.

Musze wymienic tuleje z przodu z lewej strony jednak mechanik odradza wymiane tylko jednej. Mowi ze lepiej te tuleje wymienic dwie I z lewej I prawej bo padnie druga szybciej . I ze moze sciagac.
Jak to jest ?


"What if you found a portal to a parallel universe?"

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11831
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4M

Tuleje wahacza - przod

Post autor: italiano_83 » wt lip 31, 2012 19:09

Wymień komplet jak radzi mechanik, a nie łataj, komplet dobrych firmowo tulei nie jest aż tak drogi.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Jest Obrazek
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm Pakiet Sport/Premium/Bose Obrazek
Obrazek

art_2008_a_
VW Baron
VW Baron
Posty: 3249
Rejestracja: czw lip 09, 2009 15:18
Lokalizacja: WOT
Kontakt:

Tuleje wahacza - przod

Post autor: art_2008_a_ » śr sie 01, 2012 13:35

dexter7d pisze:Mowi ze lepiej te tuleje wymienic dwie I z lewej I prawej bo padnie druga szybciej . I ze moze sciagac
a druga w jakim jest stanie ?

bo myślę, że mechanior chce zarobić i tyle

sam wiele takich tulejek już wymieniałem i nie ma reguły, czasem z jednej strony wymieniłem a druga żyła dalej i przeżywała tą pierwszą wymienioną, czasem padnie czasem nie. I druga nic nie ma do zużycia pierwszej...

wiadomo, zawsze znajdą się eksperci aby wymienić pół auta "na wszelki wypadek"

:chytry:



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Tuleje wahacza - przod

Post autor: Shmatan » śr sie 01, 2012 14:12

Na pewno wymieniając jedną tuleje wymień też drugą na tym wahaczu (żeby uniknąć później rozbierania) - co do wymiany stronami to mi też mechanik tak zalecał (i tak zrobiłem), ale wszystko zależy od stanu. Bardzo prawdopodobne jest że druga jest też mocno zużyta



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11831
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4M

Tuleje wahacza - przod

Post autor: italiano_83 » śr sie 01, 2012 19:19

art_2008_a_ pisze:wiadomo, zawsze znajdą się eksperci aby wymienić pół auta "na wszelki wypadek"
Tu nie chodzi o wymianę na wszelki wypadek, ale o zdrowy rozsądek, amortyzatory też się wymienia parami, sprężyny, heble, drążki kierownicze, nawet żarówki w reflektorach powinno się wymieniać parami jak się jedna spali... dlaczego, a ze względu na eksploatacyjne zużycie, żarówka zużywa się w miarę pracy- świeci coraz słabiej :bajer: I potem jest mix jedna świeci lepiej od drugiej. Fakt, można łatać i tez będzie to działało.. tylko nasuwa się pytanie po co kupować auto kiedy nie stać na jego utrzymanie :bajer: Tak samo robią jak jedziesz na naprawę gwarancyjną, a przecież w tym wypadku nie mają raczej interesu w tym aby wymieniać z dwóch stron kiedy wystarczyła by jedna..

Wszystko się zużywa, a miksowanie nowego ze stary zawsze wyjedzie na gorsze temu pierwszemu...


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Jest Obrazek
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm Pakiet Sport/Premium/Bose Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
dexter7d
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: wt sie 30, 2011 20:47

Re: Tuleje wahacza - przod

Post autor: dexter7d » śr sie 01, 2012 19:39

Shmatan pisze:Na pewno wymieniając jedną tuleje wymień też drugą na tym wahaczu (żeby uniknąć później rozbierania) - co do wymiany stronami to mi też mechanik tak zalecał (i tak zrobiłem), ale wszystko zależy od stanu. Bardzo prawdopodobne jest że druga jest też mocno zużyta
ale to sie teraz w takim razie pojawia pytanie...
mialem na mysli po jednej tulei z obu stron a tu pada sugestia zeby wymienic po dwie (na jednym wahaczu ) ??


"What if you found a portal to a parallel universe?"

art_2008_a_
VW Baron
VW Baron
Posty: 3249
Rejestracja: czw lip 09, 2009 15:18
Lokalizacja: WOT
Kontakt:

Tuleje wahacza - przod

Post autor: art_2008_a_ » śr sie 01, 2012 21:25

italiano_83 pisze: amortyzatory też się wymienia parami, sprężyny, heble, drążki kierownicze, nawet żarówki w reflektorach powinno się wymieniać parami jak się jedna spali...

ok.. racja, komplet argumentów mnie przekonał, że ma to jakiś sens :D

bo latać po mechanikach kosztuje a jak już graty na wierzchu to w sumie jedna robota..

ja patrzyłem na to inaczej bo sam dłubie w aucie więc wyciągnięcie wahacza to chwila.. :pub:
dexter7d pisze:mialem na mysli po jednej tulei z obu stron a tu pada sugestia zeby wymienic po dwie (na jednym wahaczu ) ??
sam zdecyduj czy inwestujesz w auto i nie oszczędzasz $$ czy robisz to co niezbędne teraz i ryzykujesz, że nie długo ( ale nie wiadomo kiedy) znów wyciąganie wahacza i wyciskanie drugiej tulei. Zależy też od podejścia.. to jak dwie szkoły - otwocka i falenicka :D



Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1812
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Tuleje wahacza - przod

Post autor: J.B.S. » czw sie 02, 2012 20:12

Jesli z jednej strony tuleja jest dobra to po co ja wymieniać.Jesli juz wymień kpl. na wahaczu który będziesz wyjmował i tyle.Pod warunkiem że druga strona jest dobra.
Pierwsze słysze ze by końcówki i drążki wymieniac parami.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11831
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4M

Tuleje wahacza - przod

Post autor: italiano_83 » czw sie 02, 2012 21:23

J.B.S. pisze:Pierwsze słysze ze by końcówki i drążki wymieniac parami.
Końcówki drążków kierowniczych wymienia się parami :bajer: Tak samo ja powinno się wymieniać parami tuleje w belce tylnej, tuleje na wahaczach przednich/tylnych ...
Przecież to wszystko ma wpływ na poprawne ustawienie geometrii przedniej "osi" :bajer: W Mk4 zbieżność ustawia się na 00 ... a potem wyrastają tematy, że coś trzeszczy w zawiasie, stuka, zdziera wewnętrzną/zewnętrzną stronę opony itp/itd.
Na czym jak na czym, ale oszczędzać na elementach które decydują o bezpiecznym prowadzeniu auta :blush:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Jest Obrazek
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm Pakiet Sport/Premium/Bose Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
sidewind76
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 369
Rejestracja: śr maja 02, 2012 12:45
Lokalizacja: Świat :)

Tuleje wahacza - przod

Post autor: sidewind76 » pt sie 03, 2012 12:29

czasami ludzie chcą na siłę oszczędzać a potem dziwią się że za chwilkę trzeba znów coś poprawiać


Od nieba dzieli nas tylko 9 milimetrów... :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości