dobija na nierównościach

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

pm2z
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: czw lip 26, 2012 08:14

dobija na nierównościach

Post autor: pm2z » czw lip 26, 2012 09:03

Kupiłem golfa, trochę pojeździłem i pierwsze co zauważyłem, to często dobija przodem na nierównościach, np. na niektórych progach zwalniających, tam, gdzie innym autem spokojnie przejeżdżam. Słychać wtedy taki stuk, jakby amor przyjął co mógł i dalej przeniósł siłę na auto :/
Czy to znaczy, że amortyzatory mam do wymiany? jeśli tak, to co - sprężyny, środek czy i to i to?



Awatar użytkownika
przemek_zbr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: czw kwie 05, 2012 20:47
Lokalizacja: WG

dobija na nierównościach

Post autor: przemek_zbr » czw lip 26, 2012 09:24

najpierw zrób test amorów na diagnostyce (grosze) i coś może będzie wiadomo


był passat B5 1.8T, audi 80 2.0 ABT
jest golf IV 1.9TDI ALH

Awatar użytkownika
lukasz3001
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: śr paź 05, 2011 10:17
Lokalizacja: Lubin

dobija na nierównościach

Post autor: lukasz3001 » czw lip 26, 2012 09:36

jak dobija to amorek sprawdz moze jest wylany wiec bedzie widac ze do wymiany jak nie to na stacje diagnostyczna niech sprawdzi amorki skasuja cie na flaszke ale bedziesz mial pewnosc ktory jest do wymiany



Awatar użytkownika
RapStyle
I'm a Jetta Rider
I'm a Jetta Rider
Posty: 509
Rejestracja: śr sty 11, 2012 13:01

dobija na nierównościach

Post autor: RapStyle » czw lip 26, 2012 13:07

Najprawdopodobniej amortyzatory. Podnieś samochód na lewarku i zobacz czy nie wylały się. Jak tak to są do wymiany. Jeżeli po wymianie nadal tak będzie to mogły się sprężyny też zużyć :) Stacja diagnostyczna załatwi sprawę jeżeli nie zobaczysz że są wylane :)



pm2z
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: czw lip 26, 2012 08:14

dobija na nierównościach

Post autor: pm2z » czw lip 26, 2012 17:22

Dzięki wielkie, sprawdzę ;)



pm2z
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: czw lip 26, 2012 08:14

dobija na nierównościach

Post autor: pm2z » czw lip 26, 2012 22:22

Dobra, podniosłem auto, odsłonił się amortyzator i żadnego wycieku nie ma. Jest on za to trochę skorodowany od zewnątrz, podobnie sprężyna - czerwona farba miejscami się złuszczyła i jest tam rdza. Sama zaś rura teleskopu (dobrze nazywam?) jest gładka, czysta i bez oleju na zewnątrz.
Czy rdza w tej sytuacji kwalifikuje amorki do wymiany?
Spróbuję tu u siebie znaleźć stację diagnostyczną, która mi sprawdzi stan zawieszenia.



Awatar użytkownika
lukasz3001
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: śr paź 05, 2011 10:17
Lokalizacja: Lubin

dobija na nierównościach

Post autor: lukasz3001 » czw lip 26, 2012 22:58

a nie masz czasami zwyklych amorkow z springami obnizajacymi ? i dlatego dobija? bo oryginalne springi sa czarne z paskami na nich korozja na amorkach o niczym nie swiadczy jesli nie sa wylane podjedz do diagnosty



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości