Drgania kierownicy od 90km/h

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2808
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Drgania kierownicy od 90km/h

Post autor: waski1 » wt sie 28, 2012 12:56

jamesoki pisze: Luzy na czopach wałów
Możesz wyjaśnić o co kaman ?



Awatar użytkownika
jamesoki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw maja 26, 2011 07:36
Lokalizacja: Białystok

Re: Drgania kierownicy od 90km/h

Post autor: jamesoki » wt sie 28, 2012 13:11

waski1 pisze:
jamesoki pisze: Luzy na czopach wałów
Możesz wyjaśnić o co kaman ?
Piasta łożyska w skrzyni



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2808
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Drgania kierownicy od 90km/h

Post autor: waski1 » wt sie 28, 2012 14:46

jamesoki pisze:Piasta łożyska w skrzyni
Czy chodzi ci o wałek kołnierzowy wraz ze sprężyną dociskową?
A po naszemu flansza-zabierak gdzie z jednej strony wchodzi on w mechanizm różnicowy a z drugiej jest przykręcony przegub wewnętrzny półosi ?
Fot. 2 pozycja.
https://picasaweb.google.com/lh/photo/A ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;



dsc1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz maja 27, 2007 18:19
Lokalizacja: Połaniec
Kontakt:

Re: Drgania kierownicy od 90km/h

Post autor: dsc1 » śr sie 29, 2012 09:41

Panowie ja mam podobny problem . Tylko u mnie pojawił się gdy zmieniłem opony na nowe, miałem oponki 195/65R15, a założyłem 195/55R15, tylko u mnie jest jeszcze problem z tarczami chyba są zwichrowane bo drży kierownica czasami przy hamowaniU. A podczas jazdy kierownica zaczyna mi delikatnie drżeć przy 90 km/h narastająco do prędkości.

Inny temat: przy okazji zapytam o te tarcze
kupiłem przed zimą nowe tarcze firmy Brembo z klockami jakiejś tam innej firmy, po zimie trzęsło mi kierownicą więc ze względu na gwarancję zareklamowałem i za dopłatą wziąłem też Brembo nacinane wzmocnione. mam je jakieś 5 miesięcy i też już drżą a. JAKA MOŻE BYĆ PRZYCZYNA??


Daniel

Awatar użytkownika
jamesoki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw maja 26, 2011 07:36
Lokalizacja: Białystok

Re: Drgania kierownicy od 90km/h

Post autor: jamesoki » śr sie 29, 2012 09:59

waski1 pisze:
jamesoki pisze:Piasta łożyska w skrzyni
Czy chodzi ci o wałek kołnierzowy wraz ze sprężyną dociskową?
A po naszemu flansza-zabierak gdzie z jednej strony wchodzi on w mechanizm różnicowy a z drugiej jest przykręcony przegub wewnętrzny półosi ?
Fot. 2 pozycja.
https://picasaweb.google.com/lh/photo/A ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie o to chodzi. Chodzi mi dokładnie o wnętrze skrzyni i mechanizmu różnicowego a nie o wyprowadzenie napędu. Może dodam że u mnie wymiana skrzyni idzie z uwagi na fakt że strasznie wyje na 3-ce pomiędzy 1300÷2200obr oraz różnicowy jak to różnicowy już na prędkości nie na obrotach. Dodatkowo przez budę przechodzi w obrotach 1500÷2000 drżenie jak by przyspawał silnik do ramy. Wszystko urozmaicone jest drżeniem kierownicy przy hamowaniu i napędzaniu. Skrzynia idzie do wymiany z uwagi na wycie i drżenie, natomiast półoś+łożysko z uwagi na drżenie kierownicy hamowanie rozpędzanie i stukanie przy jeździe do tyłu przy skręconych kołach.

Fakt może być luz na flanszy o tym nie myślałem ale zakładam że gdyby był tam luz to leciał by uszczelniacz a nic nie leci.



Awatar użytkownika
jamesoki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw maja 26, 2011 07:36
Lokalizacja: Białystok

Re: Drgania kierownicy od 90km/h

Post autor: jamesoki » śr sie 29, 2012 10:08

dsc1 pisze:Panowie ja mam podobny problem . Tylko u mnie pojawił się gdy zmieniłem opony na nowe, miałem oponki 195/65R15, a założyłem 195/55R15, tylko u mnie jest jeszcze problem z tarczami chyba są zwichrowane bo drży kierownica czasami przy hamowaniU. A podczas jazdy kierownica zaczyna mi delikatnie drżeć przy 90 km/h narastająco do prędkości.

Inny temat: przy okazji zapytam o te tarcze
kupiłem przed zimą nowe tarcze firmy Brembo z klockami jakiejś tam innej firmy, po zimie trzęsło mi kierownicą więc ze względu na gwarancję zareklamowałem i za dopłatą wziąłem też Brembo nacinane wzmocnione. mam je jakieś 5 miesięcy i też już drżą a. JAKA MOŻE BYĆ PRZYCZYNA??
Zaczynam się poważnie zastanawiać czy to na pewno tarcze bo po wymianie u mnie dalej to samo. Na początku było lepiej do czasu aż tarcza dotarła się do klocków (gdy widać było na tarczy że klocek bierze po całości) Wygląda mi to na to jak by zacisk podczas hamowania kołysał się promieniowo np na prowadnicach?, albo był luz na łożysku i tarcza chodziła mimośrodowo wtedy zmienia się promień po którym chodzi klocek i zmienia się moment hamowania (siła razy ramię-było na fizyce lub w technikum lub na studiach). Teoria, ale jestem gotów jej bronić. Być może to całe kołysanie jest spowodowane jarzmem hamulców bo są już stare wiadomo jest luz, może nie powinien być aż tak duży.



Awatar użytkownika
jamesoki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw maja 26, 2011 07:36
Lokalizacja: Białystok

Drgania kierownicy od 90km/h

Post autor: jamesoki » czw paź 04, 2012 12:45

Dla potomnych.
Wymiana przegubu zewnętrznego półosi lewej i łożyska piasty lewej spowodowały że drgania ustały.



lg1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: czw kwie 05, 2012 20:16

Drgania kierownicy od 90km/h

Post autor: lg1984 » ndz lis 18, 2012 02:10

Witam. Mam tez problem z delikatnymi drganiami tyle ze zaczynaja sie od ok 120 do ok 140 potem jest ok. no i w okolicach 40-50km/h jak puszcze kierownice to tak lekko sie buja... Wymienilem tarcze (bo i tak kwalifikowaly sie do wymiany, bo przy hamowaniu telepalo kierownica, teraz tego nie ma), wymienilem lozysko kola, bo mialo luz, pomoglo ale nie do konca. Pojechalem zeby sprawdzic czy kola sa wywazone... z tego co tam udalo mi sie zerknac na ta maszyne to na jednym kole wyszlo 00 a na drugim chyba -10 lub 10, koles powiedzial ze jest ok, ale czy nie powinno byc 00?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8886
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Drgania kierownicy od 90km/h

Post autor: marcin7x5 » pn lis 19, 2012 10:51

Powinno byc 0. Jakakolwiek inna wartośc świadczy o biciu.



Awatar użytkownika
jamesoki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw maja 26, 2011 07:36
Lokalizacja: Białystok

Drgania kierownicy od 90km/h

Post autor: jamesoki » śr lis 21, 2012 09:44

jak już to o nie wyważeniu ale to przesada 10gram to nie jest niewyważenie. Przecież te maszynki które mają oponiarze i tak dają większe niewyważenia mimo iż pokazują 0. Tensometr naklejony na łożysku wałka? Śmiech na sali, a szpilki półosie, tarcze? To jeszcze większe niewyważenia, a te dokładają się na końcu już po samym wyważaniu koła. Jak byś powiedział 10 gram ale przy kole wyważanym na samochodzie to jeszcze bym uwierzył.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8886
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Drgania kierownicy od 90km/h

Post autor: marcin7x5 » czw lis 22, 2012 14:32

U mnie też było niby tylko 10 gram a trzepotało kierownicą jak ta lala.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości