Rzucanie w kolainach

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
nkt29
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: sob cze 28, 2008 02:24
Lokalizacja: skoczow

Rzucanie w kolainach

Post autor: nkt29 » ndz maja 20, 2012 07:14

Witam.
Mam mały problem. Otóż niedawno założyłem do swojej trójki ośmio calowe fele z oponkami 195/45/16, poprzednio było 195/50/15.
Problem polega na tym że teraz rzuca autem w koleinach i na większych nierównościach, na poprzednim felunku tego nie było. W zawieszeniu brak jakichkolwiek luzów,w układzie kierowniczym również tzn. końcówki drążków i same drążki.
Gdzie tkwi problem?
Zauważyłem też że u teścia w golfie i u znajomego w sharanie ciężej chodzi kierownica, tzn. jak się lekko kręci kierą prawo/lewo czuć lekki opór, to tak jakby w maglu były zaworki nie pozwalające samoczynnemu skrętu kół na nierównościach. Nie wiem jak to lepiej opisać.
Macie jakieś pomysły?


Obrazek

Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

Rzucanie w kolainach

Post autor: Johnatan » ndz maja 20, 2012 23:43

wg mnie wspomaganie podczas szybkiej jazdy nie może wspomagać kół. Nie idzie jechać samochodem 100km/h mając luźną kierke od wspomagania. Kierka podczas takiej prędkości ma być dość sztywna i musi samoczynnie powracać na wyprostowane koła. weź rozpędz sie i delikatnie szarpnij kierką w lewo lub w prawo i zobacz czy ta kierka odbija od razu to jazdy na wprost. Jeżeli kierownica nie bedzie samoczynnie się odbijała to ty podczas takiej jazdy robisz korekty żeby jechać na wprost czyli manewrujesz kieką lewo prawo a jechanie autem polega na skręcaniu i odpuszczaniu kierownicy. Nie ma takiej opcji że jak ty za mocno dokręcisz kierke w łuki żebyś ty musiał sam korygowac kierunek w przeciwnym kierunku, musisz popuścić kierke a kierka sama ma wracać. Gdy tak sie nie dzieje nie idzie samochodu w ogóle utrzymać na prostej drodze, wciąż jedzie wężykiem.


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Robsonnnn
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 727
Rejestracja: wt maja 17, 2011 22:16
Lokalizacja: FNW
Kontakt:

Rzucanie w kolainach

Post autor: Robsonnnn » pn maja 21, 2012 11:51

Jak mowisz problem powstal po zalozeniu szerszych kol wiec moim zdaniem w tym tkwi problem :P zaloz normalne kola i wjedz w te koleiny od razu odczujesz roznice miedzy szerokimi a waskimi :D


Obrazek

Awatar użytkownika
nkt29
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: sob cze 28, 2008 02:24
Lokalizacja: skoczow

Rzucanie w kolainach

Post autor: nkt29 » pn maja 21, 2012 18:29

dobra, ale szerokość opony się nie zmieniła i to mnie zastanawia.
Moim zdaniem maglownica kwalifikuje się do wymiany, bo regeneracja jest nie opłacalna.

Spróbuje jeszcze tego co pisał Johnatan i zobaczę.

Jak ktoś miał jakieś podobne doświadczenia to piszcie.


Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Rzucanie w kolainach

Post autor: Paweł Marek » śr maja 23, 2012 21:55

ale wysokość boku opony się zmniejszyła czyli jest sztywniejsza i to uwrażliwiło auto na koleiny, raczej nic z tym nie zrobisz tylko się musisz przyzwyczaić. Ja mam w jednym aucie wąskie 185 w drugim szersze 195 i na tych szerszych jest zdecydowana różnica jeśli chodzi o wrażliwość na koleiny. Upewnij się tylko że faktycznie gumy na wahaczach i belce są dobre oraz że cała geometria kół jest dobrze ustawiona


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
nkt29
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: sob cze 28, 2008 02:24
Lokalizacja: skoczow

Rzucanie w kolainach

Post autor: nkt29 » czw maja 24, 2012 18:57

na pewno zawieszenie jest bez luzow, sprawdzone. A jeśli chodzi o to co pisał Johnatan, to jest wszystko w normie.
Zastanawia mnie czy jak zmienię opinki na nowe(te są na jeden sezon), czy się poprawi. Kiedyś jak miałem dość mocno przytarte opony było podobnie.


Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Rzucanie w kolainach

Post autor: Paweł Marek » pt maja 25, 2012 08:30

Bo zdarte maja bieżnik płytki i na suchym lepsza przyczepność brak elestycznosci "na boki" wynikajaca z wysokosci bieżnika. Napisze ci tyle że jeśli ci to przeszkadza w codziennej jeździe (mnie by przezkadzało) to zrezygnuj z kół niskoprofilowych.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
nkt29
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: sob cze 28, 2008 02:24
Lokalizacja: skoczow

Rzucanie w kolainach

Post autor: nkt29 » pt maja 25, 2012 14:47

aż tak nie przeszkadza, można się przyzwyczaić. Na następny sezon będą już nowe oponki wtedy zobaczę czy się poprawi.
Dzięki za rady chlopaki.
Temat do zamknięcia.


Obrazek

Awatar użytkownika
Robsonnnn
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 727
Rejestracja: wt maja 17, 2011 22:16
Lokalizacja: FNW
Kontakt:

Rzucanie w kolainach

Post autor: Robsonnnn » pt maja 25, 2012 15:22

:pub:


Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości