Rzucanie w kolainach
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Rzucanie w kolainach
Witam.
Mam mały problem. Otóż niedawno założyłem do swojej trójki ośmio calowe fele z oponkami 195/45/16, poprzednio było 195/50/15.
Problem polega na tym że teraz rzuca autem w koleinach i na większych nierównościach, na poprzednim felunku tego nie było. W zawieszeniu brak jakichkolwiek luzów,w układzie kierowniczym również tzn. końcówki drążków i same drążki.
Gdzie tkwi problem?
Zauważyłem też że u teścia w golfie i u znajomego w sharanie ciężej chodzi kierownica, tzn. jak się lekko kręci kierą prawo/lewo czuć lekki opór, to tak jakby w maglu były zaworki nie pozwalające samoczynnemu skrętu kół na nierównościach. Nie wiem jak to lepiej opisać.
Macie jakieś pomysły?
Mam mały problem. Otóż niedawno założyłem do swojej trójki ośmio calowe fele z oponkami 195/45/16, poprzednio było 195/50/15.
Problem polega na tym że teraz rzuca autem w koleinach i na większych nierównościach, na poprzednim felunku tego nie było. W zawieszeniu brak jakichkolwiek luzów,w układzie kierowniczym również tzn. końcówki drążków i same drążki.
Gdzie tkwi problem?
Zauważyłem też że u teścia w golfie i u znajomego w sharanie ciężej chodzi kierownica, tzn. jak się lekko kręci kierą prawo/lewo czuć lekki opór, to tak jakby w maglu były zaworki nie pozwalające samoczynnemu skrętu kół na nierównościach. Nie wiem jak to lepiej opisać.
Macie jakieś pomysły?
- Johnatan
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2555
- Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
- Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
- Kontakt:
Rzucanie w kolainach
wg mnie wspomaganie podczas szybkiej jazdy nie może wspomagać kół. Nie idzie jechać samochodem 100km/h mając luźną kierke od wspomagania. Kierka podczas takiej prędkości ma być dość sztywna i musi samoczynnie powracać na wyprostowane koła. weź rozpędz sie i delikatnie szarpnij kierką w lewo lub w prawo i zobacz czy ta kierka odbija od razu to jazdy na wprost. Jeżeli kierownica nie bedzie samoczynnie się odbijała to ty podczas takiej jazdy robisz korekty żeby jechać na wprost czyli manewrujesz kieką lewo prawo a jechanie autem polega na skręcaniu i odpuszczaniu kierownicy. Nie ma takiej opcji że jak ty za mocno dokręcisz kierke w łuki żebyś ty musiał sam korygowac kierunek w przeciwnym kierunku, musisz popuścić kierke a kierka sama ma wracać. Gdy tak sie nie dzieje nie idzie samochodu w ogóle utrzymać na prostej drodze, wciąż jedzie wężykiem.
http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;
Rzucanie w kolainach
Jak mowisz problem powstal po zalozeniu szerszych kol wiec moim zdaniem w tym tkwi problem zaloz normalne kola i wjedz w te koleiny od razu odczujesz roznice miedzy szerokimi a waskimi
Rzucanie w kolainach
dobra, ale szerokość opony się nie zmieniła i to mnie zastanawia.
Moim zdaniem maglownica kwalifikuje się do wymiany, bo regeneracja jest nie opłacalna.
Spróbuje jeszcze tego co pisał Johnatan i zobaczę.
Jak ktoś miał jakieś podobne doświadczenia to piszcie.
Moim zdaniem maglownica kwalifikuje się do wymiany, bo regeneracja jest nie opłacalna.
Spróbuje jeszcze tego co pisał Johnatan i zobaczę.
Jak ktoś miał jakieś podobne doświadczenia to piszcie.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Rzucanie w kolainach
ale wysokość boku opony się zmniejszyła czyli jest sztywniejsza i to uwrażliwiło auto na koleiny, raczej nic z tym nie zrobisz tylko się musisz przyzwyczaić. Ja mam w jednym aucie wąskie 185 w drugim szersze 195 i na tych szerszych jest zdecydowana różnica jeśli chodzi o wrażliwość na koleiny. Upewnij się tylko że faktycznie gumy na wahaczach i belce są dobre oraz że cała geometria kół jest dobrze ustawiona
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Rzucanie w kolainach
na pewno zawieszenie jest bez luzow, sprawdzone. A jeśli chodzi o to co pisał Johnatan, to jest wszystko w normie.
Zastanawia mnie czy jak zmienię opinki na nowe(te są na jeden sezon), czy się poprawi. Kiedyś jak miałem dość mocno przytarte opony było podobnie.
Zastanawia mnie czy jak zmienię opinki na nowe(te są na jeden sezon), czy się poprawi. Kiedyś jak miałem dość mocno przytarte opony było podobnie.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Rzucanie w kolainach
Bo zdarte maja bieżnik płytki i na suchym lepsza przyczepność brak elestycznosci "na boki" wynikajaca z wysokosci bieżnika. Napisze ci tyle że jeśli ci to przeszkadza w codziennej jeździe (mnie by przezkadzało) to zrezygnuj z kół niskoprofilowych.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Rzucanie w kolainach
aż tak nie przeszkadza, można się przyzwyczaić. Na następny sezon będą już nowe oponki wtedy zobaczę czy się poprawi.
Dzięki za rady chlopaki.
Temat do zamknięcia.
Dzięki za rady chlopaki.
Temat do zamknięcia.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości