Blokuje kierownicę podczas jazdy

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
VWiater
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: śr wrz 25, 2013 13:07
Lokalizacja: Kraków

Blokuje kierownicę podczas jazdy

Post autor: VWiater » pt sty 09, 2015 11:56

robal264 pisze: Witam, ogolnie to sam fakt blokowania sie to stawialbym na maglownice, ona ma srube do regulacji moze juz ktos grzebal przy tym bo chcial za duze luzy zlikwidowac i wlasnie sie blokuje, ja pamietam ze kiedys dawno tez probowalem krecic ta sruba do regulacji i wyszlo ze wlasnie lubi lekko sie przyciac ale u mnie np przy skrecie w lewo ;) zmienilem na nowa i problem ustal, akurat mam ja na zbyciu wyjalem zaraz po jednym sezonie jak wsadzalem taka ze wspomaganiem wiec bym tanio oddal ale niestety nie ma mnie w domu przez najblizszy miesiac i nie nie pomoge, ogolnie to w golfie nie ma przeciez za duzo elementow a blokowanie sie skłaniałoby mnie do wymiany maglownicy, jeszcze mozesz krzyzak co laczy maglownice z kierownica pod deska i od strony komory zobaczyc moze cos sie zluzowalo wiecej pomyslow nie mam.

pozdrowka
to mi wyslal kolega z forum na pw
marcinek84 pisze:Łożysko mcpersona powinno wymieniać się parami jak i tuleje wahaczy, sworznie, końcówki i drążki maglownicy. [...] Jeśli będziesz wymieniał tuleje wahacza te większe to inni polecają kupić od audi tt pełne tuleje nie trzeba wtedy takiej tulei rozpreznej w środek gdzie idzie śruba, często robi się tam luz i stuka.
Jeśli chodzi o tuleje wahaczy tzn. że z prawej i lewej strony po tuleji czy pare tuleji na jednym wahaczu?
Masz jakiś nr tej pełnej tulejki?


Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!

Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

Blokuje kierownicę podczas jazdy

Post autor: marcinek84 » pt sty 09, 2015 18:16

Na wahaczu są 2 tuleje, mniejsza z przodu i duża z tylu co można zastąpić tymi od tt ale możliwe że od innego modelu są wersję bez rozpreznej tulejki w środku chodzi o średnice zewnętrzna tulei. Najlepiej poszukać na forum, ja za późno się dowiedziałem i założyłem poliuretanowe tuleje bo te które kupiłem czyli jakie powinny być po niecałym miejscu dostały luzu i nic się nie dało zrobić.
Co do blokowania też obstawiam zuzyta maglownice, najwięcej jeździmy na wprost. Chyba że całkiem sucho w środku, mi pomogło kupienie oryginalnego smaru który ma konsystencję żelu.


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
VWiater
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: śr wrz 25, 2013 13:07
Lokalizacja: Kraków

Blokuje kierownicę podczas jazdy

Post autor: VWiater » pt sty 09, 2015 21:44

ale chodzi mi o to czy jak mam wywalona jedna tuleje wahacza to wymieniac symetrycznie po jednej w wahaczach czy dwie z jedego wahacza a z drugiego wcale?
jest jakiś smar w maglownicy bez wspomagania?
Mam opcję regeneracji kompletnej maglownicy bez wspomagania za 200zł z cześciami i 2 letnią gwarancją. Dobra cena?

EDIT. Wytargałem właśnie maglownicę (było ciężko, ale odkręciłem wahacz i jakoś wyszła) i jak ją teraz sprawdzić? Dodam, że jak ją zakręciłem do imadła to jak ją ciągne i pcham to w jedną strone idzie płynnie a w drugą tak mi sie wydaje jakby delikatnie skakała chociaż podczas jazdy nie było czuć skoków w skręcie.
I miałem jeszcze przed rozbiórką sprawdzić czy odbija kiera to tak odbija, ale nie całkiem do końca bo delikatny ruch korekte musze zrobic zeby szla idealnie prosto.


Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!

Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

Blokuje kierownicę podczas jazdy

Post autor: marcinek84 » sob sty 10, 2015 09:18

Jak możesz to wymień 2 tuleje w obu wahaczah. Za 200 zł uważam że dobra cena za połowę pewnie używana by była a za prawie tyle chyba nowa ale jak kupiłem taką nowa to na łączeniu wieloklinu był luz, takie wykonanie.
W maglownicy bez wspomagania jest smar, jeśli nie chcesz ruszać regulacji to n najlepiej odkręcić ja całą 2 śruby i nie ruszać środkowej. Tak to wygląda po odkreceniu.
ObrazekObrazek


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
VWiater
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: śr wrz 25, 2013 13:07
Lokalizacja: Kraków

Blokuje kierownicę podczas jazdy

Post autor: VWiater » sob sty 10, 2015 11:14

No ale jak sa dobre to jest sens wymieniąc dobre rzeczy?
Aha czyli musze odkrecic te 2 sruby, srodkowej od regulacji nie ruszac i dac tam smar?
Jakiej firmy nową kupiłeś?
jaroslawwiatr pisze: Wytargałem właśnie maglownicę i jak ją teraz sprawdzić? Dodam, że jak ją zakręciłem do imadła to jak ją ciągne i pcham to w jedną strone idzie płynnie a w drugą tak mi sie wydaje jakby delikatnie skakała chociaż podczas jazdy nie było czuć skoków w skręcie.
I miałem jeszcze przed rozbiórką sprawdzić czy odbija kiera to tak odbija, ale nie całkiem do końca bo delikatny ruch korekte musze zrobic zeby szla idealnie prosto.


Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!

Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

Blokuje kierownicę podczas jazdy

Post autor: marcinek84 » sob sty 10, 2015 13:00

Niestety nie wiem jakiej firmy była ta nowa maglownica.
Na upartego jak masz możliwość samemu wymienić te tuleje to można pojedynczo wymienić, zaleca się parami bo może być różnica w tłumieniu z uwagi na zużycie materiału.


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
VWiater
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: śr wrz 25, 2013 13:07
Lokalizacja: Kraków

Blokuje kierownicę podczas jazdy

Post autor: VWiater » pn sty 12, 2015 00:22

Ok już wszystko jasne, wymieniam tylko te, które są zużyte tj. sworzeń wahacza, podszukę amora i jedną tulejkę tą większą wszystko z lewej strony. Pozostałe i z drugiej strony jak są jak nówki sztuki to nie będe wymieniał przecież, bez jaj.

Co do maglownicy to jak się ją fachowo sprawdza czy jest do regeneracji? I jakim smarem ją uzupełnić? Zwykły towot może być? w sklepie z cześciami mowili mi o jakims smarze s-2 mieszanym z hipolem ale to bylaby prawda? W ksiązce pisze, że takim smarem AOF 063 000 04 sie smaruje ale na ale ani w google go nie ma.

Słyszałem jeszcze, ze kiera moze bic od tulejek tylnej belki, ale nie wiem gdzie takowe sa i czy to mozliwe? Prosze o wypowiedz kogos madrzejszego.

A i pytanie troche poza tematem czy w mk2 da sie ustawic katy? Bo mechanik jak i chlop od zbieznosci stwierdzili ze w moim mk2 ustawia sie tylko zbieznosc/geometrie, a katow sie nie da. Prawda to? Na czym wgl polega ustawianie zbieznosci? Reguluje sie to wkrecajac drazek kierwoncizy czy koncowke drazka czy sworzen czy co bo nie orientuje sie.

I ostatnie pytanie: wszystko co robie przy golfie staram wzorowac sie na ksiazkach sam naprawiam. I przy zakręcaniu drążków kierowniczych do listwy maglownicy znalazłem taki oto wymiar 70,5mm w tej wlasnie ksiazce. Tylko nie wiem za bardzo o co z nim chodzi i do czego sie odnosi. Prosilbym o wytlumaczenie. A tutaj zdjęcia z książki i zaznaczone o co mi chodzi:
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!

Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

Blokuje kierownicę podczas jazdy

Post autor: marcinek84 » pn sty 12, 2015 01:23

Jeśli chodzi o smar to kupiłem oryginał w ASO żaden mieszany z kupiłem czy towot oryginał jest jasny o konsystencji żelu, mogę poszukać bo coś mi zostało.
Swoznie zwrotnicy polecam wymienić oba, nie wiem jak w innych ale u mnie w wahaczah są otwory w kształcie fasolki, jest regulacja do wewnątrz i na zewnątrz pisze zawsze tylko ustawić w poprzednim położeniu. Po wymianie sworzni ustawienie geometri.
W golfie można regulować zbieżność gwint końcówka drążek maglownicy, pochylenie koła 2 dolne śruby trzymające amortyzator jak brakuje regulacji to są inne śruby, raz trafiłem na taki serwis że powiedzieli że się nie da co jest nie prawda. Kata wyprzedzenia zwrotnicy nie da się ustawić, może być jakaś różnica z jedną nowa tuleja wahacza.
Ta wartość ile nakręcić drążek decyduje o maksymalnym skręcie jak więcej nakręcić to mniejszy skręt, będziesz widział ile wyjdzie ja nakrecilem trochę więcej i wyszła mniejsza wartość. Nie miałem zaufania co do ilości gwintu który złapał.


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
VWiater
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: śr wrz 25, 2013 13:07
Lokalizacja: Kraków

Blokuje kierownicę podczas jazdy

Post autor: VWiater » wt sty 13, 2015 03:21

Ej bo właśnie złożyłem swojego golfa, jutro rano na zbieżność mam jechać, ale nie pokoi mnie to, że auto w lewo skręca 2 i 1/4 obrotu kierownicą, a w prawo 1 i 3/4 obrotu kierownicą na postoju, bo tak to jeszcze nie jezdzilem bo mi aku sie rozladowal. Czy to normalne? Sprwadzcie u siebie ile obrotow kiera macie do maksymalnego skretu. Ewentualnie co mogłem źle złożyć?


Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!

Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

Blokuje kierownicę podczas jazdy

Post autor: marcinek84 » wt sty 13, 2015 17:04

Różnica wychodzi wtedy jak mamy nie równo wkrecone drążki w maglownice, zapiera o obudowę, albo końcówki drążków i np jedno koło może się zaprzec o podłużnice. Ja mam teraz mniej więcej po 2 obroty w obie strony. Najlepiej ustawić maglownice tak aby była na środku i kierownica wtedy na wprost, resztę ustawią na geometri.


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
VWiater
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: śr wrz 25, 2013 13:07
Lokalizacja: Kraków

Blokuje kierownicę podczas jazdy

Post autor: VWiater » czw sty 15, 2015 01:04

Ok a jeszcze jedno bo własnie bylem dzis zawiezc auto na geometrie i chlop stwierdzil ze ustawi tylko zbieznosc bo katow sie nie da w moim golfie bo nie ma "lez" tylko sa normalne sruby na srubach amora i sworzniach. Faktycznie nei da sie katow ustawic? :-O


Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!

Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

Blokuje kierownicę podczas jazdy

Post autor: marcinek84 » czw sty 15, 2015 13:30

Fabrycznie się da, jest to nie dużo ale jak nie bity problemu nie ma. Jak poluzujesz 2 śruby od amortyzatora i da się ruszyć koło to jest regulacja. Jak mało to kupuje się śruby które są cieńsze w środku (oryginalne) a nie śruby mimosrodowe jak mi powiedzieli w serwisie a po drugiej stronie 2 starszych panów bez problemu ustawili kąt pochylenia koła. Zapytaj gdzie indziej na stacji kontroli pojazdów, bo ten co byłeś się nie orientuje. Gość zaczął regulacje czy na dzień dobry tak powiedział że się nie da?


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
VWiater
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: śr wrz 25, 2013 13:07
Lokalizacja: Kraków

Blokuje kierownicę podczas jazdy

Post autor: VWiater » pn sty 19, 2015 16:50

Na dzien dobry tak powiedzial i po regulacji o tych katach :D Ostatecznie nie dostalem zadnego wydruku, za drugim razem ustawil dobrze kierownice ze ma tyle samo obrotow w jedna i drugą strone krecac chyba koncowkami drazkow bo gumy na drazkach sa nieruszone i opaski je trzymajace. Ogolnie to stwierdzil ze po zbieznosci auto idzie w miare prosto i tak ma zostac, nie ebde mowil ze idzie jakos krzywo bo na prawde idzie w miare prosto, ale ciekawia mnie te katy i sprawdzil bym to w jakims sprawdzonymj warsztacie w krk.
Podsumowując to wymienilem poduszke amora od strony kierowcy, ta wieksza tulejke od strony kierowcy, sworzen od strony kierowcy, lozysko w zwrotnicy od strony pasazera, wyjalem i nasmarowalem maglownice, wywazylem wszystkie opony(tyl 1 sezon, przod nowe), zalozylem kiere od golfa III vr6 taka mniejsza i grubsza i ustawilem zbieznosc i chyba katy. Ogolnie kierownica drzy malo wyczuwalnie nawet przy duzych predkosciach, auto idzie w miare prosto, lepiej sie prowadzi od stanu z przed remontu, nie blokuje kierownicy chociaz czasem ciezko chodzi. Tulejki w tylnej belce sa ok bo zaufany mechanik mowil mi ze auto by plywalo tylem na zakretach przy duzych predkosciach. Stuka na pewno lewy przegub tylko nie wiem czy wew. czy zew. przy maksymalnym skrecie w prawo i cofaniu. Prawdopodobnie prawy tez jest do wymiany bo czasem stuknie przy skrecie w lewo.


Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!

Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

Blokuje kierownicę podczas jazdy

Post autor: marcinek84 » pn sty 19, 2015 18:22

Ja na razie tylko jeden warsztat trafiłem co nie chcieli ustawić i już tam nie wstępuje, choć ogólnie serwis opon bardzo dobry.
To drganie może trochę tez powodować przegub, jak już ma większy luz. Jeśli przy skręcaniu się odzywa to bardziej stawiam na zewnętrzny przegub.


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości