Autko ściąga na lewo

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

matiz35
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr lut 01, 2012 11:29

Autko ściąga na lewo

Post autor: matiz35 » śr kwie 18, 2012 14:19

Witam,

Szukałem wcześniej na google coś co by było podobne do mojego problemu jednak nic takiego nie znalazłem.
Jakiś czas temu miałem małą kolizje urwał się błotnik, lampy do wymiany etc. Zostało to wszystko naprawione, ale niestety autko ściągało na lewo (dokładniej to aby jechało prosto kierownica musiała być skręcona o jakieś 20 stopni w prawo). Po wymianie gumy na przegubie zaczęło jeszcze bardziej ściągać. Od razu mówię po kolizji w aucie była zrobiona geometria. Wczoraj wymieniłem opony na letnie z wyważeniem problem jest nadal ten sam. Dziś przyjrzałem się temu to wygląda, iż na prostej kierownicy, lewe koło jest troche skręcone do zewnątrz a prawe proste.
Proszę o podpowiedź co jest/może być do wymiany i jaki byłby przybliżony koszt w/w naprawy.
Z góry dziękuje o odpowiedzi

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8886
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Autko ściąga na lewo

Post autor: marcin7x5 » śr kwie 18, 2012 14:25

A czy sprawdzaleś wachacz po tej kolizji? Może jest zgięty/skrzywiony. Skoro "urwało" ci błotnik to traczej musiało to byc mocne uderzenie. Co masz na mysli pod pojęciem zrobiona geometria? Samo ustawienie zbieżności nic nie pomoże. Trzeba jeszcze sprawdzić kąty.



matiz35
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr lut 01, 2012 11:29

Autko ściąga na lewo

Post autor: matiz35 » śr kwie 18, 2012 14:32

Powiem tak, była geometria robiona tzn ustawiane na warsztacie w tej kwestii nie znam sie tak za dobrze, z obserwacji co widziałem to ustawiał przednie koła względem tylnich oraz kąt nachylenia kół. A błotnik urwał się bo przodem troche zaryłem.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8886
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Autko ściąga na lewo

Post autor: marcin7x5 » śr kwie 18, 2012 14:58

Na prawidłową geometrię składaja się 3 czynniki: zbieznośc, kąt pochylenia i kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. O ile te 2 pierwsze mozna jeszcze regulowac to ten 3 przewaznie jest nieregulowny. Trzebaby wstawic auto na ramę i ponaciagac (o ile sie da). Oczywiście zakładam, że wszystkie pozostałe parametry sa własciwie ustawione, cisnienie w oponach jednakowe itd.



matiz35
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr lut 01, 2012 11:29

Re: Autko ściąga na lewo

Post autor: matiz35 » śr kwie 18, 2012 17:12

Byłem jeszcze dzisiaj u mechanika(tym razem bardziej profesjonalnego) zrobili geometrie, ustawili kąty na jednym kielichu zawieszenia ponaciągał i niby jeździ narazie prosto. Dziękuje za podpowiedzi i pozdrawiam! :bigok:



XV2
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2363
Rejestracja: śr mar 28, 2007 12:10
Lokalizacja: B-wo
Kontakt:

Autko ściąga na lewo

Post autor: XV2 » śr kwie 18, 2012 19:52

Jak dostał po podłożnicy to ciężko ustawić :bajer:

Kwestia tego czy blacharz ja wyprostował czy spasował na krzywą.

Zrób zdjęcia przodu to może coś się dopatrzy. i pod maską.


MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131

MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133

Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości