Szybka pomoc z korektorem hamowania w mk 3

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mariusz325
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 121
Rejestracja: wt lis 08, 2011 15:56
Lokalizacja: SPI

Szybka pomoc z korektorem hamowania w mk 3

Post autor: mariusz325 » czw mar 15, 2012 21:25

Witam ,wymieniałem dziś tuleje tylnej belki w golfiku i nie dało sie odkręcić tych stożkowych imbusów z korektora siły hamowania i breszką skrzywiłem całe mocowanie by wyjąć śrube.Potrzebuje pilnie pomocy jak go odkręcić aby nie uszkodzić przewodów do wyprostowania tego mocowania.Prosze pany o pomoc szybką.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Szybka pomoc z korektorem hamowania w mk 3

Post autor: miś fazi » czw mar 15, 2012 22:12

Nic nie poradzisz, ja są zapieczone śruby w korektorze to jedynym wyjściem jest teraz odkręcenie przewodów hamulcowych , odcięcie mocowania korektora od belki i rozwiercenie śrub , ale uwazaj , to nie jest takie proste , musisz rozwiercić osiowo , najlepiej na wiertarce stołowej , potem zostaje Ci przyspawać wyprostowane mocowanie do belki i przykręcić korektor nowymi śrubami , śruby korektora jak są zapieczone utlenionym aluminium to nie masz szansy ich odkręcić



Awatar użytkownika
mariusz325
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 121
Rejestracja: wt lis 08, 2011 15:56
Lokalizacja: SPI

Szybka pomoc z korektorem hamowania w mk 3

Post autor: mariusz325 » czw mar 15, 2012 22:22

kurde Misiu ,to mnie nie pocieszyłeś ,boje sie ruszać tych przewodów co wchodzą od góry . A czy korektor siły hamowania jest rozbieralny w golfie,np. jak cieknie czy są jakieś zamienne części?



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Szybka pomoc z korektorem hamowania w mk 3

Post autor: miś fazi » czw mar 15, 2012 22:58

z częściami są problemy , jest tyle rozbieralny co prawie nic , iglica w kształcie tłoczka , uszczelka , popychacz i to wszystko , korektor to odlew z alu z kilkoma otworkami i tyle , on jest utrapieniem przy jakiejkolwiek robocie z tylną belką , a jeszcze jedno ,jak będziesz go potem zakładał to utnij nakrętki co są przyspawane do mocowania i przykręć korektor śrubami z gwintem przez całą śrubę i zakręć nakrętkami , o ile nie chcesz mieć takich samych problemów następnym razem



Awatar użytkownika
mariusz325
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 121
Rejestracja: wt lis 08, 2011 15:56
Lokalizacja: SPI

Szybka pomoc z korektorem hamowania w mk 3

Post autor: mariusz325 » pt mar 16, 2012 09:54

Jade zaraz dalej robić i zrobie tak że spróbuje kąntówką odciąć te mocowanie korektora i obetne te nakręti ( te 4 przewody są zakręcone dalej) i później mocowanie przyspawam .A śruby dam imbusowe.



Awatar użytkownika
mariusz325
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 121
Rejestracja: wt lis 08, 2011 15:56
Lokalizacja: SPI

Szybka pomoc z korektorem hamowania w mk 3

Post autor: mariusz325 » pt mar 16, 2012 19:29

ok wszystko zrobione ale kombinacje alpejskie to pestka. :bigok:



skcrack
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt mar 16, 2012 23:05

Szybka pomoc z korektorem hamowania w mk 3

Post autor: skcrack » sob mar 17, 2012 13:36

Witam.
U siebie w passacie wyrzuciłem niedawno korektor całkiem. Już go na różne sposoby ustawiałem, i hamowania z tyłu nie było. Po wyrzuceniu go czuć różnicę, a i tarcza się zaczyna błyszczeć ;)
Pozdrawiam :)



evilenko
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 288
Rejestracja: czw maja 20, 2010 20:50
Lokalizacja: Gdańsk

Szybka pomoc z korektorem hamowania w mk 3

Post autor: evilenko » sob mar 17, 2012 16:15

Też nie mam u siebie korektora, wyleciał przy okazji wymiany przewodów hamulcowych. Wiem, że mogą być problemy przy ostrym hamowaniu na zakręcie na śliskiej nawierzchni ale z tego co słyszałem to te korektory i tak po kilku latach przestają działać i nie spełniają swojej funkcji. Dlatego pomimo jego obecności tył nigdy nie hamował.



Awatar użytkownika
mariusz325
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 121
Rejestracja: wt lis 08, 2011 15:56
Lokalizacja: SPI

Szybka pomoc z korektorem hamowania w mk 3

Post autor: mariusz325 » sob mar 17, 2012 20:19

Pany wszystko jest ok ,a korektor dalej działa poprawnie.



skcrack
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt mar 16, 2012 23:05

Szybka pomoc z korektorem hamowania w mk 3

Post autor: skcrack » sob sty 26, 2013 20:16

Pozwolę sobie coś dodać.

Przed wyrzuceniem korektora ostrzegali mnie, że tył mnie w zimie wyprzedzi. Nic takiego się nie dzieje. ABS mam, ale nie hamuję tak żeby musiał działać ;) Pozdro ;)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Szybka pomoc z korektorem hamowania w mk 3

Post autor: Paweł Marek » wt sty 29, 2013 19:23

Masz trochę racji ale takie wyprzedzanie tyłu zachodzi w sytuacji raczej extremalnej, np przy awaryjnym hamowaniu ze skręconą kierownica itp. ABS minimalizuje to ryzyko.
Taka sytuacja moze sie nie zdarzyć przeciętnemu użytkownikowi nigdy albo bardzo rzadko, ale jesli się zdarzy i rozwali auto a potem przeczyta Twój post to pomyśl sobie, jak będzie do Ciebie nastawiony :)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

skcrack
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt mar 16, 2012 23:05

Szybka pomoc z korektorem hamowania w mk 3

Post autor: skcrack » czw sty 31, 2013 13:46

Paweł Marek - taki osobnik może mieć wtedy pretensje tylko do siebie ;)

Jeszcze jeśli chodzi o siłę hamowania, to wg mnie nigdy (w sprawnym aucie!) siła na tylnej osi nie będzie wyższa niż na przedniej. Weźmy choćby pod uwagę wielkość hamulców z przodu a z tyłu. Poza tym korektor nie był montowany we wszystkich egzemplarzach.
Oczywiście decyzja o usunięciu korektora musi być świadoma i podjęta przez właściciela ;)



lukasz_bliw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 460
Rejestracja: pn kwie 02, 2007 21:37
Lokalizacja: Wysoka/Wrocław

Szybka pomoc z korektorem hamowania w mk 3

Post autor: lukasz_bliw » pn sie 12, 2013 21:24

Witam, w prawym kole na tylnej osi mam niską siłę hamowania. Teraz tak: szczęki (obie) w jednakowym stopniu zużyte, prawa strona (sprężynki itp) wyczyszczona, samoreglator również przeczyszczony, tłoczek założony nowy, układ odpowietrzony (pedał jest twardy, nie wpada, auto dobrze hamuje, nie znosi podczas hamowania). Jakieś pomysły o co może chodzić ? Pompy raczej nie biorę pod uwagę lewy przód działa normalnie (chyba że nie mam krzyżowego układu)


Było MK3 AAZ jest Accord 6 F18b2 i Leon ASV.

Gnolf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: śr sty 27, 2010 18:40
Lokalizacja: Uk

Szybka pomoc z korektorem hamowania w mk 3

Post autor: Gnolf » wt sie 13, 2013 00:13

korektory z czasem ulegaja zupelnej destrukcji a proby reanimacji to udreka,warto wywlic korektor i wstawic zawory przeplywowe ,sa takie firmy ATE ,proste i niezawodne



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości