Po uderzeniu problem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Po uderzeniu problem
Hej.
Po małej akcji wariata z BMW, który wyleciał mi na czoło, w akcie desperacji zmuszony byłem walić po krawężniku.
Szkody? jak to szkody w mk2 na wysokim zawiasie, czyli felga krzywa i guma na przegubie wew. która ze starości swoją drogą i tak musiała odpaść.
Przegub wymieniony a na przód poszła felga alu na letnich.
Teraz do rzeczy. Na Alu 15" kierownica była skręcona troszkę w prawo i delikatnie go ściągało co było odczuwalne w okolicy 100km/h, a sam golfik pływał na nierównościach niczym mercedes C klasy. Czasem potrafił zapłynąć na pas przeciwny.
Wczoraj Wróciłem na stalowe 13". Kierownica niby jest prosto, ale nie do końca jest dobrze, gdyż przy skręcie w lewo, kierownica jest "bardziej czuła" niż w prawo. można powiedzieć, że różnica wynosi tyle, ile ta krzywość na alu, jest odczuwalna.
Zima się skończy, trzeba będzie włożyć letnie, i się jeszcze zabiję a i w dodatku kogoś no i nie będzie przyjemnie.
Co do samego uderzenia koło dostało od wewnątrz. Luzów nie czuć a i krzywych żadnych nie widać na rzut oka, czy to jeśli o wahacz chodzi czy inne szmery bajery.
Myślę nad geometrią, bo takim rzucaniem oka nic nie zrobię. co o tym myślicie?
Pozdro.
Po małej akcji wariata z BMW, który wyleciał mi na czoło, w akcie desperacji zmuszony byłem walić po krawężniku.
Szkody? jak to szkody w mk2 na wysokim zawiasie, czyli felga krzywa i guma na przegubie wew. która ze starości swoją drogą i tak musiała odpaść.
Przegub wymieniony a na przód poszła felga alu na letnich.
Teraz do rzeczy. Na Alu 15" kierownica była skręcona troszkę w prawo i delikatnie go ściągało co było odczuwalne w okolicy 100km/h, a sam golfik pływał na nierównościach niczym mercedes C klasy. Czasem potrafił zapłynąć na pas przeciwny.
Wczoraj Wróciłem na stalowe 13". Kierownica niby jest prosto, ale nie do końca jest dobrze, gdyż przy skręcie w lewo, kierownica jest "bardziej czuła" niż w prawo. można powiedzieć, że różnica wynosi tyle, ile ta krzywość na alu, jest odczuwalna.
Zima się skończy, trzeba będzie włożyć letnie, i się jeszcze zabiję a i w dodatku kogoś no i nie będzie przyjemnie.
Co do samego uderzenia koło dostało od wewnątrz. Luzów nie czuć a i krzywych żadnych nie widać na rzut oka, czy to jeśli o wahacz chodzi czy inne szmery bajery.
Myślę nad geometrią, bo takim rzucaniem oka nic nie zrobię. co o tym myślicie?
Pozdro.
- Micjusz
- I LOVE GERMAN CARS
- Posty: 1208
- Rejestracja: pn sty 24, 2011 14:38
- Lokalizacja: Grudziądz/Okolice
- Kontakt:
Po uderzeniu problem
Geometria to na 100%. Ale najpierw sprawdź auto na szarpakach pożądnie, z reguły każdy dobry warsztat ceniący jakość ci sprawdzi. A pływanie golfa na nierównościach zapewne świadczy o końcu amorków wiec zalecałbym sprawdzić całe zawieszenie na stacji diagnostycznej i ewentualnej wymianie zużytych elementów niż później dwa razy za geometrię płacić. Pozdro
Było:
Golf II Fire&Ice 1991, MK3 1.8AAM - 1993, MK2 1.3NZ - 1991, BMW E34 2.8 - 1992
Jest:
Bora - 1999, ETZ 150 - 1991, Komar 2352 - 1979
Golf II Fire&Ice 1991, MK3 1.8AAM - 1993, MK2 1.3NZ - 1991, BMW E34 2.8 - 1992
Jest:
Bora - 1999, ETZ 150 - 1991, Komar 2352 - 1979
Po uderzeniu problem
Właściwie to amortyzatory nie powinny być winne, tak myślę, skoro dostał od wewnątrz w samą felgę i się na niej zatrzymał. Mówię tutaj winne w sensie, że nie ucierpiały. Tym bardziej nie można tutaj mówić o kończeniu się, gdyż były w dobrym, o ile nie bardzo dobrym stanie 2 miesiące wstecz. Myślałem wstępnie o przestawionej magłownicy..
- Micjusz
- I LOVE GERMAN CARS
- Posty: 1208
- Rejestracja: pn sty 24, 2011 14:38
- Lokalizacja: Grudziądz/Okolice
- Kontakt:
Po uderzeniu problem
Z tym pływaniem chodziło mi że amorki się mogą kończyć. maglownica nie powinna się przestawić prędzej sworzeń wachacza się przestawi lub amortyzator na zwrotnicy i wtedy masz inny kąt koła i jednocześnie minimalnie zbieżność się rozjeżdża
Było:
Golf II Fire&Ice 1991, MK3 1.8AAM - 1993, MK2 1.3NZ - 1991, BMW E34 2.8 - 1992
Jest:
Bora - 1999, ETZ 150 - 1991, Komar 2352 - 1979
Golf II Fire&Ice 1991, MK3 1.8AAM - 1993, MK2 1.3NZ - 1991, BMW E34 2.8 - 1992
Jest:
Bora - 1999, ETZ 150 - 1991, Komar 2352 - 1979
- Johnatan
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2555
- Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
- Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
- Kontakt:
Po uderzeniu problem
jak masz alusy i papcie 195 to to jest normalne że przy koleinach fura ci ucieka po całej drodze. Wystarczy sie załapać 2cm opony o wyzszą koleinę i już lecisz na przeciwny pas. Maglownica sie nie przestawia. W ogóle żeby zlikwidować twój problem nalezy wyeliminować każdy mankament przedniego zawieszenia. Auto pojedzie prosto jak zostano zniwelowane luzy i ustawiona zbierzność. Zależy jak mocno udeżyłeś, mój kumpel uderzył w krawęznik, wygiał 2cm felgi stalowej i już mu ściąga na tą strone. Podstawa to, obydwa koła musze jechać kuu srodkowi pasa. Zabierz 2 listewki i rozłóż je miedzy felgami przed przednią osią a później za przednią osią. Z przodu auta musi być mniej ok 0,5 do 1cm. jeżeli bedziesz miał zły kąt koła do nawierzchni auto też bedzie lotało jak dzika świnia. zabierz kawałek kontownika o długości 13" oprzyj o ranty felgi i przyłóż małą poziomice, zobacz czy koło ma pion. Zrób to na równej betonowej powierzchni. Jeśli to ustawisz i bedzie nadal źle.. coś jest krzywe.
http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Użytkownik
- Posty: 326
- Rejestracja: sob sty 30, 2010 21:01
- Lokalizacja: Łódzkie Tomaszów Maz
Po uderzeniu problem
Siemka Co moze ulec skrzywieniu czy uszkodzeniu po uderzeniu bokiem auta równolegle do krawężników lecialem okolo 50 chyba ,ucierpiało mi przednie prawe kolo(felga na zlom) i jest pochylone schodzi się dolem do srodka auta a gora wystaje z nadkola
oglądałem calosc po zdjeciu kola i z kanału tzz amorek ,sworzeń wahacza ,końcówka drążka i jej drążek ale nie widac golym okiem żadnych skrzywień i nie wiem co mam zrobić ?
auto ściąga na prawo nie jeżdżę więcej niż 60 km/h bo strach, dzisiaj jadac na rondzie ledwo w zjazd wcelowałem, nie da sie auta prowadzić rzuca go.
kola z przodu zmienione na dobre.Tak myślę czy końcówki drazka nie wymienic na nowa i zbieznosc robic ,bo idealna chyba nie byla... i czy amortyzator mogl sie lekko skrzwywic ? czy zwrotnica ?
oglądałem calosc po zdjeciu kola i z kanału tzz amorek ,sworzeń wahacza ,końcówka drążka i jej drążek ale nie widac golym okiem żadnych skrzywień i nie wiem co mam zrobić ?
auto ściąga na prawo nie jeżdżę więcej niż 60 km/h bo strach, dzisiaj jadac na rondzie ledwo w zjazd wcelowałem, nie da sie auta prowadzić rzuca go.
kola z przodu zmienione na dobre.Tak myślę czy końcówki drazka nie wymienic na nowa i zbieznosc robic ,bo idealna chyba nie byla... i czy amortyzator mogl sie lekko skrzwywic ? czy zwrotnica ?
- Micjusz
- I LOVE GERMAN CARS
- Posty: 1208
- Rejestracja: pn sty 24, 2011 14:38
- Lokalizacja: Grudziądz/Okolice
- Kontakt:
Po uderzeniu problem
masz pewnie wachacz krzywy albo na zwrotnicy sie przestawil albo i drazek krzywy i nie ma zbieznosci. A tylna belka nie oberwala tez przypadkiem
Było:
Golf II Fire&Ice 1991, MK3 1.8AAM - 1993, MK2 1.3NZ - 1991, BMW E34 2.8 - 1992
Jest:
Bora - 1999, ETZ 150 - 1991, Komar 2352 - 1979
Golf II Fire&Ice 1991, MK3 1.8AAM - 1993, MK2 1.3NZ - 1991, BMW E34 2.8 - 1992
Jest:
Bora - 1999, ETZ 150 - 1991, Komar 2352 - 1979
-
- Użytkownik
- Posty: 326
- Rejestracja: sob sty 30, 2010 21:01
- Lokalizacja: Łódzkie Tomaszów Maz
Po uderzeniu problem
tylna nie nawet ryski nie ma na tylnym kole.To co robić ? koncowke drazka zmienic i na zbieznosc jechac ? mam nadzieje ze wahacz nie ucierpial bo bedzie grubsza robota ;/
- Micjusz
- I LOVE GERMAN CARS
- Posty: 1208
- Rejestracja: pn sty 24, 2011 14:38
- Lokalizacja: Grudziądz/Okolice
- Kontakt:
Po uderzeniu problem
najpierw wejdz do kanalu i spojrz od przodu czy wachacz jest prosty. Sama koncowka nie,ale duże prawdopodobienstwo ze drazek sie skrzywil. A jak nacisniesz na przod auta to amory ladnie pracuja? Bo moze amor na tloczysku sie zgiol
Było:
Golf II Fire&Ice 1991, MK3 1.8AAM - 1993, MK2 1.3NZ - 1991, BMW E34 2.8 - 1992
Jest:
Bora - 1999, ETZ 150 - 1991, Komar 2352 - 1979
Golf II Fire&Ice 1991, MK3 1.8AAM - 1993, MK2 1.3NZ - 1991, BMW E34 2.8 - 1992
Jest:
Bora - 1999, ETZ 150 - 1991, Komar 2352 - 1979
-
- Użytkownik
- Posty: 326
- Rejestracja: sob sty 30, 2010 21:01
- Lokalizacja: Łódzkie Tomaszów Maz
Po uderzeniu problem
a wiec rozwiązałem prawie problem, bo zbieżność została minimalnie do ustawienia,samemu raczej idealnie sie nie uda
a wiec tak wymieniłem sobie końcówkę drążka,stara była już zużyta,popuściłem amortyzator na śrubach inaczej go ustawilem i skrecilem
no i reszta regulacji końcówka drążka robilem ,i jeszcze górna nakretke od poduszki mocno dokrecilem ,kola równo napomowane i kolo jest już normalnie...
a wiec tak wymieniłem sobie końcówkę drążka,stara była już zużyta,popuściłem amortyzator na śrubach inaczej go ustawilem i skrecilem
no i reszta regulacji końcówka drążka robilem ,i jeszcze górna nakretke od poduszki mocno dokrecilem ,kola równo napomowane i kolo jest już normalnie...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości