Pomoc przy doborze spreżyn i amortyzatorów

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
MrMikeHunt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: ndz maja 08, 2011 20:21
Lokalizacja: Gdańsk

Pomoc przy doborze spreżyn i amortyzatorów

Post autor: MrMikeHunt » czw lis 10, 2011 13:32

Witam serdecznie

Pacjent:
Golf IV TDI 1.9 hatchback z roku 2000

Co dolega:
Konieczność wymiany amortyzatorów

Jestem typowym Kowalskim (bez obrazy) który potrzebuje autka do codziennej jazdy do pracy i nie szaleję z prędkością - miesięcznie robię około 2,5 tyś km głównie po dosyć "dziurawym' mieście - dodam jeszcze, że nie fascynuje mnie obniżanie auta a głównie komfort jazdy.

No i teraz zwracam się do Was z prośbą o dobór amorków.
Na allegro jest tego masa ale najtrudniej jest wybrać coś konkretnego.

Podrzućcie proszę kilka linków do aukcji, z czymś co uważacie, że jest godne polecenia

Panowie czy przy takiej wymianie wymienia się też tak profilaktycznie takie rzeczy jak:
-poducha amortyzatora
-łożysko
-sprężyny ? Co prawda obecne są całe, nie popękane ale może dla polepszenia komfortu lepiej wymienić je na jakieś dłuższe, żeby nie szorować autem po nierównościach ?
Czy długość sprężyn ma wpływ na rodzaj amortyzatora ?

Bardzo proszę o rady



przemlin
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 922
Rejestracja: wt sty 06, 2009 20:31
Lokalizacja: kwidzyn

Pomoc przy doborze spreżyn i amortyzatorów

Post autor: przemlin » czw lis 10, 2011 21:28

Coś Kayaby, wybrałbym gazówki exel-g są twardsze od olejowych, ale też trwalsze od nich
http://moto.allegro.pl/kyb-vw-bora-golf ... 05005.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://moto.allegro.pl/amortyzatory-prz ... 12356.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Na drugim miejscu jest u mnie bilstein b4
http://moto.allegro.pl/bilstein-amortyz ... 32230.html" onclick="window.open(this.href);return false;
O ile przednie bilstein mają dobrą opinie to tylne zdarzały sie przypadki przedwczesnego zużycia które objawiało sie stukaniem. Kiedyś w omedze b miałem bilstaina b4 przez 2 lata i 40 tyś km i były ok, potem sprzedałem auto.W golfie z przodu mam bilstaina założonego przez poprzedniego własciciela, nie wiem ile lat mają ale chyba koło 4 i jeszcze daja rade.
Przy wymianie lepiej wymienić poduchy amora, bo jak amor padniety to i poduchy pewnie w nie najlepszym stanie
http://moto.allegro.pl/kyb-poduszka-loz ... 23892.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://moto.allegro.pl/poduszka-amortyz ... 01440.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeśli spręzyny nie popękane to można jeżdzic chyba że bardzo nisko siedzi to oznacza że sa zużyte i zaleca sie je wymienić, utrzymują masę pojazdu i nawet niepopękane mogą ujemnie wpływac na komfort i trakcje. Na krótszych sprężynach,czyli obniżających szybciej padnie ci seryjny amortyzator, chociaz niektórzy kupują seryjne bilsteiny b4 i montują krótsze sprążyny to firma bilstein zaleca do krótszych sprężyn amorki bilstein b8, sa bardzo drogie, ok 500zł ale ludzie chwalą... i amory podlegają regeneracji.Seria b6 jest zalecana do seryjnych sprężyn,ale ma grubsze tłoczysko w stosunku do b4 i auto na tych amorkach znacznie lepiej sie prowadzi w stosunku do b4.
Zużyte sprężyny powodują też szybsze zużycie amorków, zużycie można poznać po tym że jeśli do auta zapakujesz np tylko dwie osoby i nawet lekkko usiądzie tzn ze spręzyny do wymiany, na nowych springach nie powinien siąsć chyba że obciążysz go na max .Na szybkość zużycia nowych elementów zawieszenia ma też prawidłowa geometria także najlepiej ją zrobić gdzie mają profesjonalne narzędzia /czyli specjalne stanowisko które nie mało kosztuje.../i przeszkolony personel.Pozdro.



Awatar użytkownika
MrMikeHunt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: ndz maja 08, 2011 20:21
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Pomoc przy doborze spreżyn i amortyzatorów

Post autor: MrMikeHunt » czw lis 24, 2011 19:29

przemlin wielkie dzięki za pomoc !!

Wybrałem amorki:
bilstein b4

Do tego wymieniłem poduszki, łożyska, osłony i odboje.
W efekcie wszystko działa prawidłowo

Pozdrawiam



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości