ściąga przy przyspieszaniu (nie tuleje)

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

caro86wlkp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: ndz cze 13, 2010 20:33
Lokalizacja: Słupca
Kontakt:

ściąga przy przyspieszaniu (nie tuleje)

Post autor: caro86wlkp » wt paź 25, 2011 14:14

mk3 gwint fk, przód z regulacją twardości, nagle zaczęło ściągać przy przyspieszaniu na lewą strone.
bez dodawania gazu idzie prosto jak po szynach, przy hamowaniu również.
tuleje gumowo-metalowe wymienione na nowe febi, sworznie sztywne. zbieżność ustawiona prawidłowo,
ściąga tak samo na letnich jak zimowych.
gdzie szukać przyczyny tego ściągania?
mechanik już sie poddał, zasugerował że może to być wina przedniej poduszki silnika (silnik rusza sie ale w kabinie tego nie czuć) lub ubił sie smar w półośce ale sam nie jest tego pewien i nie chce wpędzać mnie w koszty



Awatar użytkownika
slawko333
Forum Master
Forum Master
Posty: 1539
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
Lokalizacja: leżajsk
Kontakt:

ściąga przy przyspieszaniu (nie tuleje)

Post autor: slawko333 » czw paź 27, 2011 20:44

geometria zrobiona? tulejki prawidlowo zalozone? zamien kola stronami



Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

ściąga przy przyspieszaniu (nie tuleje)

Post autor: Johnatan » pt paź 28, 2011 20:03

Zmień zawias na serie i zobacz. Jak bedzie nadal to może być nawet wina skrzyni biegów. Jak nie bedzie ściągać to wróć spowrotem na gwint i podnieś go tak jak byś miał seryjną zawieche.. jesli bedzie ok tzn że wina przegubów, bo gdy obniżasz auto to praca przegubów wygląda całkiem inaczej. Wiem wiem że to jest dużo roboty ale nic nie kosztuje. Psujesz geometrie za każdym razem ale ja już sie tyle zawieszeń na zmieniałem i nigdy mi nie ściągał przy przyśpieszaniu.


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

ściąga przy przyspieszaniu (nie tuleje)

Post autor: Paweł Marek » sob paź 29, 2011 14:29

na pewno wszystkie tuleje wahacza zmieniłeś? Bo to właśnie pasuje do luzu na nich. A nawet do mocno wybitych tulei na tylnej belce


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

caro86wlkp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: ndz cze 13, 2010 20:33
Lokalizacja: Słupca
Kontakt:

ściąga przy przyspieszaniu (nie tuleje)

Post autor: caro86wlkp » pn paź 31, 2011 00:39

geometria ustawiona, koła zamieniałem, tulejki założone prawidłowo. z tyłu nie ma żadnych luzów.
tak sobie myśle czy to może przypadkiem nie być wina łożyska.
bo to sie stało jak podniosłem prawą strone auta na lewarku, czy to jest możliwe że łożysko mogło sie rozsypać jak podniosłem je?



Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

ściąga przy przyspieszaniu (nie tuleje)

Post autor: Johnatan » pn paź 31, 2011 01:12

caro86wlkp pisze:bo to sie stało jak podniosłem prawą strone auta na lewarku, czy to jest możliwe że łożysko mogło sie rozsypać jak podniosłem je?
Łożysko ? które? jak przy podnoszeniu ? rozsypać przy podnoszeniu? Nie wiem jak to można zrobić ale chętnie sie dowiem :)


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
slawko333
Forum Master
Forum Master
Posty: 1539
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
Lokalizacja: leżajsk
Kontakt:

ściąga przy przyspieszaniu (nie tuleje)

Post autor: slawko333 » pn paź 31, 2011 08:13

sprawdz czy tuleje na waczaczu sa zalozone prawidlowo, wielu mechanikow zaklada je na pale, a jak sie zalozy w innej pozycji szybko je zrywa i samochod nietrzyma geometri podczas przyspieszania i hamowania



caro86wlkp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: ndz cze 13, 2010 20:33
Lokalizacja: Słupca
Kontakt:

ściąga przy przyspieszaniu (nie tuleje)

Post autor: caro86wlkp » wt kwie 02, 2013 14:25

problem rozwiązany już dawno temu. może sie przyda komuś. okazało sie że skręcony jest wahacz. ale nie tak normalnie. na geometrii nie było odchyłów mierząc wszystko po przekątnej były takie same odległości. dopiero po przyłożeniu poziomicy do wahaczy okazało sie gdzie jest problem. wahacz skręcił sie prawdopodobnie od podniesienia auta na lewarku właśnie za wahacz. objaw tym większy był u mnie bo w gti sworznie są skośne. przy prostych prawdopodobnie nie poczułbym tego



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości