wyje przy skręcaniu w prawo
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Forum Master
- Posty: 1649
- Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
- Lokalizacja: Poznań/Toruń
wyje przy skręcaniu w prawo
Ostatnio wymieniałem przednie lewe łożysko (podczas jazdy prosto, a szczególnie podczas skręcania w prawo słychać było wycie), po wymianie łożyska wszystko było dobrze. Od wymiany zrobiłem jakieś 1000km i coś znowu słychać. W momencie przejechania około 50km (nie słychać tego kiedy samochód jest "zimny") zaczyna coś wyć podczas lekkiego skrętu w prawo (nie zdarza się to za każdym razem). Najczęściej występuje to przy prędkości 60-80km/h. Wydaje mi się że odgłos wydobywa się z tyłu. Ten odgłos różni się od tego który wydawało uszkodzone łożysko. W pierwszej chwili pomyślałem o tylnym łożysku jednak odgłos i nieregularność wycia nie przekonują mnie o tym. Co może się dziać ?
wyje przy skręcaniu w prawo
Myślę kolego, ze wyły Ci dwa łozyska - tak naprawdę ..... wymieniłeś prawe ( wyło lepiej). Smar w łozysku, im dłużej jedziesz tym bardziej staje sie lejny .... poza tym - przy skręcaniu w prawo , prawe koło jest ODCIĄŻONE a srodek ciężkości przesuwa sie w lewo - na lewe koło tym samym. Tak sobie sapiens .... ale zmień i to drugie łozysko. Nie wiem gdzie wymieniales ( warsztat) ... ale to o tyle ważne, ze przy nieumiejętnym wkładaniu łożyska w piastę można go zdrowo uszkodzic , z rozpadnięciem na częsci pierwsze - włącznie. Jest kolejnośc wkładania elementów piasty! koła.
Tak naprawdę łożysko czy szumi czy nie, łatwo sprawdzic ...... jak wrócisz ( ciepłym autem) podnieś przód np.z lewej strony, ZACIĄGNIJ MOCNO RĘCZY HAMULEC, podłóz coś pod koło prawe z przodu ( klin-asekuracyjnie) , odpal Golfa, wrzuc Vty bieg i puśc sprzęgło ...... jak zacznie się koło kręcic ( na wysokich obrotach) wcisnij sprzęgło ALE NIE PUSZCZAJ !!! .... wyłacz silnik i NIE PUSZCZAJ SPRZĘGŁA !!!!! . O ile to łożysko, to powinieneś słyszec taki głuchy szum mechanicznie nazywany ( kwadratowymi kulkami łożyska) ..... jak taki jest - łożysko aut.
Dobrze by było , by Ktoś Ci pomocny był przy kole jak Wprowadzasz te duże obroty koła ..... raz ,że bezpieczniej a dwa, że szybciej coś usłyszy . I nie Martw się , ze auto ruszy podniesione z jednej strony ...... jak nie masz blokady mostu to nie ruszy ..... mechanizm różnicowy nie pozwoli. Proponuje podnośnik + kobyłka ..... strzeżonego Pan Bóg strzeże.
Tym samym sposobem Sprawdzisz sobie drugie łożysko.
Oczywiście to tylko doznania słyszalne, bo nikt nie Rentgena w oczach .... ale tym samym można coś wykluczyc.
Pozdro M
Tak naprawdę łożysko czy szumi czy nie, łatwo sprawdzic ...... jak wrócisz ( ciepłym autem) podnieś przód np.z lewej strony, ZACIĄGNIJ MOCNO RĘCZY HAMULEC, podłóz coś pod koło prawe z przodu ( klin-asekuracyjnie) , odpal Golfa, wrzuc Vty bieg i puśc sprzęgło ...... jak zacznie się koło kręcic ( na wysokich obrotach) wcisnij sprzęgło ALE NIE PUSZCZAJ !!! .... wyłacz silnik i NIE PUSZCZAJ SPRZĘGŁA !!!!! . O ile to łożysko, to powinieneś słyszec taki głuchy szum mechanicznie nazywany ( kwadratowymi kulkami łożyska) ..... jak taki jest - łożysko aut.
Dobrze by było , by Ktoś Ci pomocny był przy kole jak Wprowadzasz te duże obroty koła ..... raz ,że bezpieczniej a dwa, że szybciej coś usłyszy . I nie Martw się , ze auto ruszy podniesione z jednej strony ...... jak nie masz blokady mostu to nie ruszy ..... mechanizm różnicowy nie pozwoli. Proponuje podnośnik + kobyłka ..... strzeżonego Pan Bóg strzeże.
Tym samym sposobem Sprawdzisz sobie drugie łożysko.
Oczywiście to tylko doznania słyszalne, bo nikt nie Rentgena w oczach .... ale tym samym można coś wykluczyc.
Pozdro M
-
- Forum Master
- Posty: 1649
- Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
- Lokalizacja: Poznań/Toruń
wyje przy skręcaniu w prawo
KASIA64, po tym co napisałeś to wydaje mi się że zbyt dużego doświadczenia nie masz... jeśli skręcasz w prawo i słychać łożysko znaczy że lewe jest do wymiany -> tak było u mnie za pierwszym razem. Teraz też skręcając w prawo coś słychać -> wniosek taki że to na pewno nie jest łożysko prawe ;]
Co do twojej metody sprawdzania łożyska na podnośniku z włączonym biegiem to hardcore. Ja podniosłem cały samochód na podnośniku jak wymieniałem ostatnio łożysko i zrobiłem tak jak mówiłeś jednak nic nie było słychać -> nie było obciążenia więc wycie było niesłyszalne.
Co do twojej metody sprawdzania łożyska na podnośniku z włączonym biegiem to hardcore. Ja podniosłem cały samochód na podnośniku jak wymieniałem ostatnio łożysko i zrobiłem tak jak mówiłeś jednak nic nie było słychać -> nie było obciążenia więc wycie było niesłyszalne.
wyje przy skręcaniu w prawo
..... pic na tym polega , że bez sensem jest całe autko podnoscic do sprawdzania jednego kola ( łozyska) , bo wszystko wtedy Słyszysz (albo nie) tylko nie TO.
Poza tym , jezeli piszesz o "Hardkorze" ..... to znakiem tego nie Mas pojęcia do czego Ci jest dyferencjał w aucie potrzebny . ;(
Ale OK ..... nie spieram się z niczym ..... chciałem tylko pomóc.
Od 25 lat robię podobnie w swoim warsztacie ( bez strachu , że odjedzie) i jakoś nie mylę się za bardzo . Oczywiście, to tylko jeden ze wstępnych sposobów sprawdzenia pracy łożyska ale ... nie było tematu .... miłego dnia.
Pozdro M
Poza tym , jezeli piszesz o "Hardkorze" ..... to znakiem tego nie Mas pojęcia do czego Ci jest dyferencjał w aucie potrzebny . ;(
Ale OK ..... nie spieram się z niczym ..... chciałem tylko pomóc.
Od 25 lat robię podobnie w swoim warsztacie ( bez strachu , że odjedzie) i jakoś nie mylę się za bardzo . Oczywiście, to tylko jeden ze wstępnych sposobów sprawdzenia pracy łożyska ale ... nie było tematu .... miłego dnia.
Pozdro M
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości