brak jabłka w skrzyni od 1.8 aam. Luz na lewarku
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
brak jabłka w skrzyni od 1.8 aam. Luz na lewarku
elo
dzisiaj z kolegą sprawdziliśmy dlaczego mam duży luz na lewarku zmiany biegów. Okazało się że nie mam wgl jabłka w tym miejscu:
Szczegóły techniczne :
skrzynia biegów od 1.8 aam
Teraz kilka pytań.
1)Pozornie wydaje się że da się to wsadzić od góry. Ewentualnie zdjąć tylko węże chłodnicze. Da się to wsadzić?
2)Jak to się nazywa fachowo ? Mógłby ktoś zarzucić linkiem allegro?
EDYCJA POSTA:
przypomniałem sobie jeszcze coś. Po swapie została mi taka część plastikowa. Taka gładka kulka z frezowaną dziurą w środku. Niestety nie wiem co z nią zrobiłem i mam wrażenie że zgubiłem część której teraz mi brakuje..
A co wy na to by zamast tej kulki wsadzić coś takiego:
http://allegro.pl/odboje-klipsy-mercede ... 89700.html" onclick="window.open(this.href);return false;
zostało mi kilka sztuk i mógłbym wsadzić je z boku i to ze 2-3 sztuki i je złączyć ze sobą i nie ma bata że wypadną...
dzisiaj z kolegą sprawdziliśmy dlaczego mam duży luz na lewarku zmiany biegów. Okazało się że nie mam wgl jabłka w tym miejscu:
Szczegóły techniczne :
skrzynia biegów od 1.8 aam
Teraz kilka pytań.
1)Pozornie wydaje się że da się to wsadzić od góry. Ewentualnie zdjąć tylko węże chłodnicze. Da się to wsadzić?
2)Jak to się nazywa fachowo ? Mógłby ktoś zarzucić linkiem allegro?
EDYCJA POSTA:
przypomniałem sobie jeszcze coś. Po swapie została mi taka część plastikowa. Taka gładka kulka z frezowaną dziurą w środku. Niestety nie wiem co z nią zrobiłem i mam wrażenie że zgubiłem część której teraz mi brakuje..
A co wy na to by zamast tej kulki wsadzić coś takiego:
http://allegro.pl/odboje-klipsy-mercede ... 89700.html" onclick="window.open(this.href);return false;
zostało mi kilka sztuk i mógłbym wsadzić je z boku i to ze 2-3 sztuki i je złączyć ze sobą i nie ma bata że wypadną...
Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
brak jabłka w skrzyni od 1.8 aam. Luz na lewarku
Hasło wałek zwrotny znajdziesz na tym forum i na golf 3.pl również, samej kulki nie dostaniesz w sklepie całość kosztuje 20 zeta w podróbie Toprana. Zmieniałem to niedawno nie jest trudno ale podejście od dołu się przyda chociaż niekoniecznie. Można założyć samą kulkę zdjętą na szrocie czy jakąc podobną gumowa z zabawkowegio tymczasowo.
http://www.iparts.pl/gfx/iparts/pl/tecd ... 405586.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.iparts.pl/gfx/iparts/pl/tecd ... 405586.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Leszek Madison
- Użytkownik
- Posty: 279
- Rejestracja: ndz lut 10, 2008 23:15
- Lokalizacja: WZ
Re: brak jabłka w skrzyni od 1.8 aam. Luz na lewarku
Nr części: 1H0711173
Wymiana raczej problemowa, wymaga rozebrania całego zespołu i trzeba uważać żeby nie powyginać za bardzo tej blachy osłonowej.
Podstawa drążka jest mocowana do sanek na 3 śruby. Robiłem to bez silnika w komorze, także lepiej by było bawić się w kanale.
Z dostępnością części jest dość ciężko. Koszt oryginału będzie wynosił około 200 zł, a zamiennik dostępny jest chyba tylko w ofercie Toprana (nr części 108 839) za 20-30 zł.
Dodatkowo jeśli chodzi o luz to możliwe że wynika też ze zużycia jabłuszka, które znajduje się w kasecie pod lewarkiem zmiany biegów.
Wymiana raczej problemowa, wymaga rozebrania całego zespołu i trzeba uważać żeby nie powyginać za bardzo tej blachy osłonowej.
Podstawa drążka jest mocowana do sanek na 3 śruby. Robiłem to bez silnika w komorze, także lepiej by było bawić się w kanale.
Z dostępnością części jest dość ciężko. Koszt oryginału będzie wynosił około 200 zł, a zamiennik dostępny jest chyba tylko w ofercie Toprana (nr części 108 839) za 20-30 zł.
Ale swapie silnika czy hamulców?przypomniałem sobie jeszcze coś. Po swapie została mi taka część plastikowa. Taka gładka kulka z frezowaną dziurą w środku. Niestety nie wiem co z nią zrobiłem i mam wrażenie że zgubiłem część której teraz mi brakuje..
Dodatkowo jeśli chodzi o luz to możliwe że wynika też ze zużycia jabłuszka, które znajduje się w kasecie pod lewarkiem zmiany biegów.
Re: brak jabłka w skrzyni od 1.8 aam. Luz na lewarku
ale żeby dźwignią ruszyć to najpierw drążek musi pokonać ten luz który wynikł przez brak tej części.Leszek Madison pisze:Nr części: 1H0711173
Wymiana raczej problemowa, wymaga rozebrania całego zespołu i trzeba uważać żeby nie powyginać za bardzo tej blachy osłonowej.
Podstawa drążka jest mocowana do sanek na 3 śruby. Robiłem to bez silnika w komorze, także lepiej by było bawić się w kanale.
Z dostępnością części jest dość ciężko. Koszt oryginału będzie wynosił około 200 zł, a zamiennik dostępny jest chyba tylko w ofercie Toprana (nr części 108 839) za 20-30 zł.
Ale swapie silnika czy hamulców?przypomniałem sobie jeszcze coś. Po swapie została mi taka część plastikowa. Taka gładka kulka z frezowaną dziurą w środku. Niestety nie wiem co z nią zrobiłem i mam wrażenie że zgubiłem część której teraz mi brakuje..
Dodatkowo jeśli chodzi o luz to możliwe że wynika też ze zużycia jabłuszka, które znajduje się w kasecie pod lewarkiem zmiany biegów.
swap silnika oczywiście.
a co myslicie o moim pomyśle wsadzenia tam odbojów do amorka?
Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
brak jabłka w skrzyni od 1.8 aam. Luz na lewarku
Za grube, musiałbyć przycinac ale ta kulk a nie jest czescią która musi jakoś dokładnie być na wymiar tak ze mozesz kombinować. Ja jako człowiek lewniwy kupłbym tą cześć ale zdjął z niej kulkę i samą założył blokuję ją mały seger.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Re: brak jabłka w skrzyni od 1.8 aam. Luz na lewarku
a da się ją od dołu wcisnąć ? wystarczający luz? bo takto nie widzę problemu. Nie będę jednak rozbierał tego mechanizmu dla tej kulki dlatego kombinację będąPaweł Marek pisze:Za grube, musiałbyć przycinac ale ta kulk a nie jest czescią która musi jakoś dokładnie być na wymiar tak ze mozesz kombinować. Ja jako człowiek lewniwy kupłbym tą cześć ale zdjął z niej kulkę i samą założył blokuję ją mały seger.
Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
- Leszek Madison
- Użytkownik
- Posty: 279
- Rejestracja: ndz lut 10, 2008 23:15
- Lokalizacja: WZ
brak jabłka w skrzyni od 1.8 aam. Luz na lewarku
I to jest dobry pomysłPaweł Marek pisze:Ja jako człowiek lewniwy kupłbym tą cześć ale zdjął z niej kulkę i samą założył blokuję ją mały seger
Re: brak jabłka w skrzyni od 1.8 aam. Luz na lewarku
ale da się od dołu to wetknąć?Leszek Madison pisze:I to jest dobry pomysłPaweł Marek pisze:Ja jako człowiek lewniwy kupłbym tą cześć ale zdjął z niej kulkę i samą założył blokuję ją mały seger
Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
brak jabłka w skrzyni od 1.8 aam. Luz na lewarku
helo
Jak widać zrobiłem z odbojów kwadraciki i złączyłem 2 ze sobą. Biegi wchodzą jak złoto. Lewarek jest dużo sztywniejszy i czuć jak się biegi wbija. Luz zmalał o połowę.
Ciekawe jak z trwałością tej naprawy. Napiszę za tysiąc km jak to się sprawuje. Pierwsze wrażenie świetne. A jak się popsuje to mam motywację naprawić to już z oryginalnymi częściami.
Jak widać zrobiłem z odbojów kwadraciki i złączyłem 2 ze sobą. Biegi wchodzą jak złoto. Lewarek jest dużo sztywniejszy i czuć jak się biegi wbija. Luz zmalał o połowę.
Ciekawe jak z trwałością tej naprawy. Napiszę za tysiąc km jak to się sprawuje. Pierwsze wrażenie świetne. A jak się popsuje to mam motywację naprawić to już z oryginalnymi częściami.
Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości