wymiana końcowki drązka kierowniczego

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
danielson10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 352
Rejestracja: czw lis 18, 2010 21:02
Lokalizacja: Oświęcim

wymiana końcowki drązka kierowniczego

Post autor: danielson10 » wt sie 02, 2011 11:48

Problem polega na tym iz przy jezdzie po nie duzych wybojach uskokach, dziurach na drodze czasami slychac lekkie zgrzytanie z okolic lewego kola, najprawdopodobniej przyczyna tego jest koncowka drazka kierowniczego poniewaz wczesniej mialem problem: przy skrecaniu kierownica bylo z podobnej okolicy bylo slychac podobne skrzypienie, bylem na diagnostyce, nasmarowali mi te koncowki i zgrzyt przy skrecaniu zniknal, zostal tylko ten zgrzyt przy jedzie po nierownosciach.
Dlatego mam prosbe, jak wymienic taka koncowke? bardzo prosze mi wytlumaczyc jak to zrobic, bo wyminilbym sobie to sam. z gory dziekuje :)



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

wymiana końcowki drązka kierowniczego

Post autor: stonefree » czw sie 04, 2011 21:21

Opcja 1 : Podnosisz auto, zdejmujesz koło, I zlewadz wszystkie połączenia ,które masz rozkręcić WD40.O dkręcasz nakrętkę końcówki drążka, luzujesz nakrętkę kontrę na drążku kierowniczym. Aby wyjąć końcówkę ze zwrotnicy podpierasz czymś gwint z którego zdjąłeś nakrętkę, opuszczasz lekko auo, aby się naprężyła, a jeżeli sama nie wyskoczy dajesz strzała w miejsce ,gdzie jest włożona, młotkiem przez tępy narzędź. Mierrzysz suwmiarką odległość od nakrętki kontrującej i na tę samą odległość wkręcasz nową końcówkę. Składasz w odwrotnej kolejności, lub : Opcja 2: dajesz na flachę kolesiom z diagnostyki, i robią to w 5 minut :P



Damian.M

Re: wymiana końcowki drązka kierowniczego

Post autor: Damian.M » pt sie 05, 2011 15:08

Witam,
to "zgrzytanie" to może wyrobione górne mocowanie amortyzatora?
Przy wymianie końcówki drążka skontroluj zbieżność, a podczas ściągania nie wal młotem-użyj ściągacza.



fiszerman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: ndz paź 31, 2010 11:28

wymiana końcowki drązka kierowniczego

Post autor: fiszerman » czw sie 11, 2011 11:35

http://www.vwgolf.pl/porady/wymiana-kon ... owniczych/" onclick="window.open(this.href);return false;


Obrazek

Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

wymiana końcowki drązka kierowniczego

Post autor: Tomasz Bis » ndz sie 14, 2011 00:32

Damian.M pisze: a podczas ściągania nie wal młotem-użyj ściągacza.
A mnie w szkole uczyli // panowie są ściągacze ale można użyć dwóch młotków ... // oczywiście sposób ten nie dotyczy końcówek umieszczonych w elementach zawieszenia wykonanych z blach tłoczonych , tam jest konieczne zastosowanie ściągacza .


Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości