Zbyt duży skręt kół?

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

jarek43_16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: wt paź 19, 2010 22:28
Lokalizacja: Lubartów

Zbyt duży skręt kół?

Post autor: jarek43_16 » ndz lip 31, 2011 15:29

Tak jak w temacie, na prawej feldze od środka na rancie jest do okoła przetarte, wg mnie to się zrobiło od wachacza gdy za mocno skręcam, bo słychać tarcie, to chyba zrobiło się gdy założyłem wspomaganie, bo wcześniej tego tarcia nie było. Mam teraz pytanie, czy da się jakoś zmniejszyć skręt kół, np poprzez wkręcenie a z drugiej strony wykręcenie końcówki drążka kierowniczego?



Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

Zbyt duży skręt kół?

Post autor: marcinek84 » ndz lip 31, 2011 15:40

Jak bardziej wkręcisz drążek w maglownice to wcześniej ma oparcie na korpusie maglownicy, miałem tak jak wymienili mi drążki i za bardzo wkręcili, pierwszy raz nie wyrobiłem się na parkingu przed robotą :kac:. Maz problem z prawym kołem jak od przodu zaciera to wkręcić lewy jak od tyłu to prawy drążek.


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

jarek43_16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: wt paź 19, 2010 22:28
Lokalizacja: Lubartów

Zbyt duży skręt kół?

Post autor: jarek43_16 » ndz lip 31, 2011 17:36

ale jak chyba jeden tylko wkręce to mi się zbieżność przestawi? To chyba trZeba 2, jeden wkręcić 2 wykręcić?



flederborn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: czw gru 10, 2009 00:59
Lokalizacja: Konin

Zbyt duży skręt kół?

Post autor: flederborn » sob sie 13, 2011 19:41

tylko wtedy przestawi ci sie kierownica przy jeździe prosto



Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

Zbyt duży skręt kół?

Post autor: marcinek84 » sob sie 13, 2011 19:53

Najlepiej było by ustawić 2 końcówki jednakowo, ustawić kierownice i zbieżność.


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

Zbyt duży skręt kół?

Post autor: Kowal_ » ndz sie 14, 2011 08:39

Jeśli nie masz możliwości i czasu jedź do mechanika, który na wstępie to ustawi Ci równo przekładnię tak żeby w jedną i drugą stronę było tyle samo obrotów kierownicą, a potem zbieżność kół.

Przy wymianie maglownicy pewnie źle była ustawiona i teraz w jedną stronę możesz tak mocno skręcić. Samymi drążkami korygować jest bez sensu.


330KM/450Nm

jarek43_16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: wt paź 19, 2010 22:28
Lokalizacja: Lubartów

Zbyt duży skręt kół?

Post autor: jarek43_16 » ndz sie 14, 2011 13:39

już jeden drążek wkręciłem i drugi wykręciłem o 2 obroty, a raczej końcówki drążków, nic nie trze teraz.
wymieniałem też sworzeń wachacza to jak wg faq to trzeba jechać na geometrie, i wg was to i zbieżnoć przez te końcówki drążków, ale wg mnie jest wszystko ok
wymieniałem teraz też przegub wewnętrzny lewy i chyba mi się szykuje prawe łożysko z przodu wymienić, więc na razie na zbieżność i geometrie nie będę jechać, chyba nic się nie stanie



marko125-90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: czw lip 09, 2009 12:58
Lokalizacja: Jarosław

Zbyt duży skręt kół?

Post autor: marko125-90 » ndz sie 14, 2011 22:26

może Ci opony pościnać. Najlepsze wyjście to wymień wszystko z przodu co wymaga wymiany, obejrzyj też poduszki amortyzatorów w jakim są stanie do drogie nie są, a po wymianie geometria również się wali.



Awatar użytkownika
VWiater
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: śr wrz 25, 2013 13:07
Lokalizacja: Kraków

Re: Zbyt duży skręt kół?

Post autor: VWiater » wt sty 13, 2015 13:40

Kowal_ pisze:Jeśli nie masz możliwości i czasu jedź do mechanika, który na wstępie to ustawi Ci równo przekładnię tak żeby w jedną i drugą stronę było tyle samo obrotów kierownicą, a potem zbieżność kół.

Przy wymianie maglownicy pewnie źle była ustawiona i teraz w jedną stronę możesz tak mocno skręcić. Samymi drążkami korygować jest bez sensu.
Jak to się reguluje w maglownicy bez wspomagania golf mk2? Bo wlasnie w lewo mam wiecej obrotow kiera niz w prawo.

EDIT. wyregulowali na zbieznosci za 2x razem jak za pierwszym dostali zjebe. regulwoali to chyba koncowkami drazkow bo na mieszkach drazkow sa te same opaski.


Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości