Buczy tylko podczas jazdy po łuku
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Buczy tylko podczas jazdy po łuku
Witam, proszę o poradę. Podczas jazdy na prostej drodze wszystko jest ok. Natomiast kiedy jadę po łuku lewym lub prawym słychać dźwięk charakterystycznego wycia wydaje mi się że łożysk, narazie nie jestem jeszcze w stanie określić czy to tył czy przód. Tyle że wszystkie łożyska wymieniałam ok 10 tyś km temu więc wydaje mi się że powinny być jeszcze dobre tym bardziej że kosztowały sporo, tylne z piastą ok 300zł/szt, mechanik powiedział że powinny ponad 100 tyś wytrzymać. Przednie kosztowały ponad 100zł/szt. Czy może być inne źródło wycia niż łożyska? Czy jest możliwe że po 10 tyś łożysko w jakiś sposób się luzuje i trzeba go dokręcić? Pozdrawiam
Buczy tylko podczas jazdy po łuku
Hałas może pochodzic tez od opon jak jest zbyt niskie cisnienie powietrza.
- maciejhan
- Ma gadane
- Posty: 226
- Rejestracja: ndz lis 21, 2010 16:14
- Lokalizacja: WLKP okolice Poznania
Buczy tylko podczas jazdy po łuku
może wystarczy dokręcić któreś łożysko bo się "dotarło" i dlatego powstał delikatny luz.
Re: Buczy tylko podczas jazdy po łuku
mat88 pisze:Witam, proszę o poradę. Podczas jazdy na prostej drodze wszystko jest ok. Natomiast kiedy jadę po łuku lewym lub prawym słychać dźwięk charakterystycznego wycia wydaje mi się że łożysk, narazie nie jestem jeszcze w stanie określić czy to tył czy przód. Tyle że wszystkie łożyska wymieniałam ok 10 tyś km temu więc wydaje mi się że powinny być jeszcze dobre tym bardziej że kosztowały sporo, tylne z piastą ok 300zł/szt, mechanik powiedział że powinny ponad 100 tyś wytrzymać. Przednie kosztowały ponad 100zł/szt. Czy może być inne źródło wycia niż łożyska? Czy jest możliwe że po 10 tyś łożysko w jakiś sposób się luzuje i trzeba go dokręcić? Pozdrawiam
Kolego ja u siebie założyłem łożyska SKF i po tygodniu wyły mi oba. Nie wielu mechaników wie, że obecne łożyska toczne, m.in. SKF mają oznaczenie w którą stroną mają kierunek pracy. Mi się piekliło z łożyskami a sam bym ich nie wymienił bo nie mam prasy więc oddałem auto do niesprawdzonego zakładu i założyli mi je odwrotnie, po tygodniu oba mi wyły. Podjechałem do innego mechanika, potem wróciłem do partaczy i przedstawiłem sprawę, kupiłem nowe łożyska SKF a rachunek dałem dla "zawodowców po zawodówce" no i wymieniłem tygodniowe SKFy na nówki, na tych łożyskach zrobiłem już 5tyś i jest tak jak być powinno.
Jeśli masz problem z zdiagnozowaniem to przejedź się nocą kiedy już będzie cicho po jakiejś równej drodze, rozpędź auto do 40-50km/h i zgaś je, potem mocno skręcaj w prawo i lewo i *#cenzura#*, wycie powinno mieć inne tony i częstotliwość podczas skręcania.
Pozdrawiam.
- 07damian07
- Mały gagatek
- Posty: 79
- Rejestracja: ndz kwie 24, 2011 23:05
- Lokalizacja: DB
- Auto: Mk4
- Silnik: ALH
Buczy tylko podczas jazdy po łuku
Witam.Kolego przymierzam się właśnie do wymiany łożysk przednich i czytając powyższy post na temat lożysk i ich prawidłowym obracaniu się ja nie zamierzam oddawać samochodu po mechanika i sam chcę wymienić łożyska na nowe więc mam pytanie czy kolego wiesz którą stroną ma być wprasowane lożysko??? A jeśli ktoś wie no to nie pisze;D Dziękuję wszystkim za odp. pozdro
- areczek0000000
- Gadatliwa bestia
- Posty: 629
- Rejestracja: czw sty 19, 2012 19:12
Buczy tylko podczas jazdy po łuku
Kolego każde łożysko które musi być zamontowane zgodnie z kierunkiem jego pracy musi być oznaczone np.strzałka.W przypadku auta montujesz tak że po zamontowaniu autem jadąc do przodu to ta strzałka obraca się do przodu.A łożysko bez żadnych oznaczeń zakłada się obojętnie.
Miarą inteligencji człowieka jest odpowiednie rozumowanie
https://auto-doctorek.jimdo.com/
https://auto-doctorek.jimdo.com/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 6 gości