Sprężyny do Mk 3
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Sprężyny do Mk 3
Mam pytanie do zainteresowanych ,a mianowicie każdy pisze tylko o amorkach jakie wybrac a może tez przydałoby się napisac tez o sprężynach jakiego rodzaju są tzn. wysokości ew. kolory.Szukałem na ten temat i nie zadużo o tym było,pytanie oczywiscie do najlepiej zorientowanych.
Pozdrawiam wszystkich
Pozdrawiam wszystkich
-
- Forum Master
- Posty: 1649
- Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
- Lokalizacja: Poznań/Toruń
Sprężyny do Mk 3
to zależy co chcesz uzyskać... napisz co i jak; ile w dół/górę jaki silnik, miękko twardo
Re: Sprężyny do Mk 3
poolak2006 pisze:to zależy co chcesz uzyskać... napisz co i jak; ile w dół/górę jaki silnik, miękko twardo
To znaczy jakie rozmiary mają np: standardowe oraz idąc w dół i w górę,i czy faktycznie kolory mają jakieś znaczenie.Mnie osobiście interesowałoby standart ew. trochę mocniejsze.
Pozdrawiam
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Sprężyny do Mk 3
Stevenson, fabrycznych spreżyn o różnych oznaczeniach barwnych było z 10 rodzajów. Dopasowanych nie tylko pod silnik ale pod przeznaczenie samochodu. Kupując nowe spręzyny do ASO pewnie nie pójdziesz. Najlepiej zapytaj w sklepie albo w jakimś katalogu co oferuje jaka firma, najczęstsza opcja to tylko 2 rodzaje w ofercie, standardowe i wzmocnione. Kierowanie się przy zakupie wysokoscią spręzyn nieobciążonych niema sensu nic to nie wnosi.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Sprężyny do Mk 3
No dobrze ale nawet fabryczne dają jakąś wysokośc(od nadkola do ziemi? jezeli dobrze rozumiem)wie że napewno będą amorki kyb(ew. który typ polecacie)do silnik 1.6 benz. 74kw hatchback rok.95.Bo z tych które są polecane naforum trudno wybrac bo słyszałem że do staruszków nie stosowac gazowych bo twarde i bardzo autko ucierpi.Proszę o opinię.Paweł Marek pisze: Kierowanie się przy zakupie wysokoscią spręzyn nieobciążonych niema sensu nic to nie wnosi.
Pozdrawiam
Sprężyny do Mk 3
Amortyzatory gazowe twarde ? Amortyzator gwintowany ( tzw. gwint ) może być twardy i jest zazwyczaj gazowo-olejowy, ale twardszy jest specjalnie ( tutaj sprężyna dogrywa dużą rolę ), a nie dla tego że "gazowe są twardsze".
Twardość zależy przede wszystkim od sprężyn, a nie amortyzatorów.
Ja w innym aucie ( Peugeot 405 kombi z 1991r ) mam z przodu gazowe KYB i już 4, albo 5 lat działają jak złoto ( ostatni przegląd w połowie kwietnia był ).
Natomiast tylne amortyzatory w tym aucie są jeszcze fabryczne !! i w pełni sprawne na poziomie 60 paru procent i różnica między nimi o ile dobrze pamiętam to 7% ( dopuszczalne jest 15% różnicy ), z tym że oba miały nie mniej niż 60% sprawności.
Amortyzator gazowy od razu jest już praktycznie w pełni sprawny jak trzeba ( "gotowy do poprawnego działania" ), w zimę też to lepiej wygląda z gazowymi.
Natomiast olejowy w zimę musi się "rozpracować", bo przy mrozach olej bardzo gęstnieje itp.
Ja tam zawsze na gazowych odczuwałem większy komfort jazdy.
Moim zdaniem pakuj gazowe i nie zastanawiaj się jak masz te parę złotych więcej na gazowe amortyzatory.
Twardość zależy przede wszystkim od sprężyn, a nie amortyzatorów.
Ja w innym aucie ( Peugeot 405 kombi z 1991r ) mam z przodu gazowe KYB i już 4, albo 5 lat działają jak złoto ( ostatni przegląd w połowie kwietnia był ).
Natomiast tylne amortyzatory w tym aucie są jeszcze fabryczne !! i w pełni sprawne na poziomie 60 paru procent i różnica między nimi o ile dobrze pamiętam to 7% ( dopuszczalne jest 15% różnicy ), z tym że oba miały nie mniej niż 60% sprawności.
Amortyzator gazowy od razu jest już praktycznie w pełni sprawny jak trzeba ( "gotowy do poprawnego działania" ), w zimę też to lepiej wygląda z gazowymi.
Natomiast olejowy w zimę musi się "rozpracować", bo przy mrozach olej bardzo gęstnieje itp.
Ja tam zawsze na gazowych odczuwałem większy komfort jazdy.
Moim zdaniem pakuj gazowe i nie zastanawiaj się jak masz te parę złotych więcej na gazowe amortyzatory.
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Re: Sprężyny do Mk 3
ja polecam Ci gazowe amortyzatory, np taki komplecik TRW ). na polskie warunki jak znalazl, gazowe (a wlasciwie gazowo-olejowe) amorki maja to do siebie, ze nie dochodzi w nich do pienienia się oleju, przez co jak jezdzisz intensywnie w krotkim odstepie czasu (na jakis nierownej drodze itp) to zachowuja swoje wlasciwosci tlumiace.
Ostatnio zmieniony śr cze 22, 2011 11:39 przez Zaszka, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprężyny do Mk 3
A może jakieś polecacie amorki konkretny typ (jednak) KYB i do tego sprężyny.
Dzieki za odpowiedż
Pozdrawiam
Dzieki za odpowiedż
Pozdrawiam
Re: Sprężyny do Mk 3
hmm jeśli coś z Kayaby, to linia Excel-G jest dosyć konkretna, do tego modelu powinny pasować o nr katalogowym 333712, np. takie ]. Co do sprężyn to Kayaba ma linię K-Flex (sprawdź sobie nr RA3773) no i to byłby taki komplecik na przód. oczywiście link który podałem jest podglądowy, jak masz inne źródło to bierz, tak czy siak myślę, że te amorki i sprężyny byłyby ok, może niech jednak ktoś się jeszcze wypowie.
Sprężyny do Mk 3
Daj sobie spokój. Harta to ja filtra paliwa nie założę. Filtr paliwa firmy Hart się rozpuścił/ rozsypał wkład.
Ktoś na forum pisał, że sprzęgło Harta założył i po krótkim czasie zaczęło się coś dziać. Jak zdjął skrzynie to wysypały się sprężynki od tarczy mu na głowę.
Od firmy Kamoka też bym się trzymał z daleka. Robi też bardzo niską, chińską półkę. Amortyzatory tej firmy dwa razy trafiło przy 4tys. km i przy 5tys. km , a reklamacja nie uznana w obu przypadkach.
Ktoś na forum pisał, że sprzęgło Harta założył i po krótkim czasie zaczęło się coś dziać. Jak zdjął skrzynie to wysypały się sprężynki od tarczy mu na głowę.
Od firmy Kamoka też bym się trzymał z daleka. Robi też bardzo niską, chińską półkę. Amortyzatory tej firmy dwa razy trafiło przy 4tys. km i przy 5tys. km , a reklamacja nie uznana w obu przypadkach.
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości