Sprężyny do Mk 3

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Stevenson
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob maja 22, 2010 14:11
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna

Sprężyny do Mk 3

Post autor: Stevenson » pt cze 17, 2011 00:55

Mam pytanie do zainteresowanych ,a mianowicie każdy pisze tylko o amorkach jakie wybrac a może tez przydałoby się napisac tez o sprężynach jakiego rodzaju są tzn. wysokości ew. kolory.Szukałem na ten temat i nie zadużo o tym było,pytanie oczywiscie do najlepiej zorientowanych.


Pozdrawiam wszystkich



poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1649
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Sprężyny do Mk 3

Post autor: poolak2006 » pt cze 17, 2011 19:16

to zależy co chcesz uzyskać... napisz co i jak; ile w dół/górę jaki silnik, miękko twardo



Stevenson
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob maja 22, 2010 14:11
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna

Re: Sprężyny do Mk 3

Post autor: Stevenson » pn cze 20, 2011 00:58

poolak2006 pisze:to zależy co chcesz uzyskać... napisz co i jak; ile w dół/górę jaki silnik, miękko twardo

To znaczy jakie rozmiary mają np: standardowe oraz idąc w dół i w górę,i czy faktycznie kolory mają jakieś znaczenie.Mnie osobiście interesowałoby standart ew. trochę mocniejsze.


Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Sprężyny do Mk 3

Post autor: Paweł Marek » pn cze 20, 2011 14:49

Stevenson, fabrycznych spreżyn o różnych oznaczeniach barwnych było z 10 rodzajów. Dopasowanych nie tylko pod silnik ale pod przeznaczenie samochodu. Kupując nowe spręzyny do ASO pewnie nie pójdziesz. Najlepiej zapytaj w sklepie albo w jakimś katalogu co oferuje jaka firma, najczęstsza opcja to tylko 2 rodzaje w ofercie, standardowe i wzmocnione. Kierowanie się przy zakupie wysokoscią spręzyn nieobciążonych niema sensu nic to nie wnosi.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Stevenson
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob maja 22, 2010 14:11
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna

Sprężyny do Mk 3

Post autor: Stevenson » pn cze 20, 2011 23:51

Paweł Marek pisze: Kierowanie się przy zakupie wysokoscią spręzyn nieobciążonych niema sensu nic to nie wnosi.
No dobrze ale nawet fabryczne dają jakąś wysokośc(od nadkola do ziemi? jezeli dobrze rozumiem)wie że napewno będą amorki kyb(ew. który typ polecacie)do silnik 1.6 benz. 74kw hatchback rok.95.Bo z tych które są polecane naforum trudno wybrac bo słyszałem że do staruszków nie stosowac gazowych bo twarde i bardzo autko ucierpi.Proszę o opinię.


Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Sprężyny do Mk 3

Post autor: Gawior » wt cze 21, 2011 11:29

Amortyzatory gazowe twarde ? Amortyzator gwintowany ( tzw. gwint ) może być twardy i jest zazwyczaj gazowo-olejowy, ale twardszy jest specjalnie ( tutaj sprężyna dogrywa dużą rolę ), a nie dla tego że "gazowe są twardsze".
Twardość zależy przede wszystkim od sprężyn, a nie amortyzatorów.

Ja w innym aucie ( Peugeot 405 kombi z 1991r ) mam z przodu gazowe KYB i już 4, albo 5 lat działają jak złoto ( ostatni przegląd w połowie kwietnia był ).
Natomiast tylne amortyzatory w tym aucie są jeszcze fabryczne !! i w pełni sprawne na poziomie 60 paru procent i różnica między nimi o ile dobrze pamiętam to 7% ( dopuszczalne jest 15% różnicy ), z tym że oba miały nie mniej niż 60% sprawności.

Amortyzator gazowy od razu jest już praktycznie w pełni sprawny jak trzeba ( "gotowy do poprawnego działania" ), w zimę też to lepiej wygląda z gazowymi.
Natomiast olejowy w zimę musi się "rozpracować", bo przy mrozach olej bardzo gęstnieje itp.

Ja tam zawsze na gazowych odczuwałem większy komfort jazdy.
Moim zdaniem pakuj gazowe i nie zastanawiaj się jak masz te parę złotych więcej na gazowe amortyzatory.


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

Zaszka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: wt sty 18, 2011 17:37

Re: Sprężyny do Mk 3

Post autor: Zaszka » wt cze 21, 2011 12:44

ja polecam Ci gazowe amortyzatory, np taki komplecik TRW ). na polskie warunki jak znalazl, gazowe (a wlasciwie gazowo-olejowe) amorki maja to do siebie, ze nie dochodzi w nich do pienienia się oleju, przez co jak jezdzisz intensywnie w krotkim odstepie czasu (na jakis nierownej drodze itp) to zachowuja swoje wlasciwosci tlumiace.
Ostatnio zmieniony śr cze 22, 2011 11:39 przez Zaszka, łącznie zmieniany 1 raz.



Stevenson
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob maja 22, 2010 14:11
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna

Sprężyny do Mk 3

Post autor: Stevenson » wt cze 21, 2011 22:49

A może jakieś polecacie amorki konkretny typ (jednak) KYB i do tego sprężyny.


Dzieki za odpowiedż

Pozdrawiam



Zaszka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: wt sty 18, 2011 17:37

Re: Sprężyny do Mk 3

Post autor: Zaszka » śr cze 22, 2011 11:45

hmm jeśli coś z Kayaby, to linia Excel-G jest dosyć konkretna, do tego modelu powinny pasować o nr katalogowym 333712, np. takie ]. Co do sprężyn to Kayaba ma linię K-Flex (sprawdź sobie nr RA3773) no i to byłby taki komplecik na przód. oczywiście link który podałem jest podglądowy, jak masz inne źródło to bierz, tak czy siak myślę, że te amorki i sprężyny byłyby ok, może niech jednak ktoś się jeszcze wypowie.



moderns
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: wt paź 30, 2007 14:46
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Sprężyny do Mk 3

Post autor: moderns » ndz lip 03, 2011 21:18

mam pytanie czy ktoś ma doświadczenie w amortyzatorach typu hart, gh, maxis??



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Sprężyny do Mk 3

Post autor: Gawior » pn lip 04, 2011 07:33

Daj sobie spokój. Harta to ja filtra paliwa nie założę. Filtr paliwa firmy Hart się rozpuścił/ rozsypał wkład.
Ktoś na forum pisał, że sprzęgło Harta założył i po krótkim czasie zaczęło się coś dziać. Jak zdjął skrzynie to wysypały się sprężynki od tarczy mu na głowę.
Od firmy Kamoka też bym się trzymał z daleka. Robi też bardzo niską, chińską półkę. Amortyzatory tej firmy dwa razy trafiło przy 4tys. km i przy 5tys. km , a reklamacja nie uznana w obu przypadkach.


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

moderns
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: wt paź 30, 2007 14:46
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Sprężyny do Mk 3

Post autor: moderns » śr lip 27, 2011 08:34

a springi wzmacniane gh ktoś ma doświadczenie z nimi??



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości