problem z nową przekładnią kierowniczą ?

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

acero1964
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw kwie 16, 2009 07:51
Lokalizacja: Katowice

problem z nową przekładnią kierowniczą ?

Post autor: acero1964 » wt maja 31, 2011 19:20

witam

posiadam Octavie 1 kombi 2.0 8v
miałem straszne luzy na przekładni więc zakupiłem regenerowaną w pewnej polecanej częstochowskiej firmie.
wczoraj została założona przez mojego mechanika no i zaczęło się...

oczywiście różnica jest, dużo precyzyjniej pracuje teraz układ kierowniczy tylko nie podoba mi się praca wspomagania, nic nie buczy i nie stuka ale wyraźnie ciężej kręci się kierownicą, kręcąc w prawo jest to wyraźnie bardziej odczuwalne i to podczas jazdy, na postoju kierownica chodzi lżej jakby podczas skrętu w prawo, tak może być zaraz po zmianie przekładni ? powinno się to wyrobić czy jednak jest jakiś problem ? dziwne że kierownica dużo ciężej pracuje przy skręcie w prawo
zauważyłem też że po wyjściu z zakrętu takiego 90 stopni np kierownica nie odbija do końca do pozycji "na wprost"

mój mechanik oczywiście twierdzi że to najprawdopodobniej wina zakupionej przekładni
z firmy gdzie zakupiłem przekładnię odpisali mi:

"witam
tuleje prowadzące są właśnie z prawej strony od strony pasażera
moim zdaniem do sprawdzenia
1. łożyska na mcphersonach
2. krzyżak na klumnie kierownicy
3. pompa wspomagania, która przy prawidłowo(jak fabrycznie) dopasowanych tulejach nie ma siły przepchnąć przekładni z odpowiednią siłą gdyż wytwarza za małe cisnienie
pozdrawiam"

po czym dopisałem o nie odbijającej kierownicy i napisał:

"efekt wskazujący na łożyska na makpersonach"

co o tym myślicie ?
dodam że żadnego z tych objawów nie miałem na starej przekładni wspomaganie chodziło leciutko
układ był odpowietrzany i samochód był już na geometrii

proszę o pomoc !



Awatar użytkownika
$layer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 222
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 21:12
Lokalizacja: OSTROŁĘKA

problem z nową przekładnią kierowniczą ?

Post autor: $layer » śr cze 01, 2011 18:14

Może być przekładnia za scisło spasowana (złożona) albo łożyska na makpersonach. Sprawdź łożyska: nich ci ktoś pokręci kierownicą, a ty złap za górę sprężyny i zobacz czy się nie blokuje (przeskakuje) z lewej i z prawej strony.



acero1964
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw kwie 16, 2009 07:51
Lokalizacja: Katowice

problem z nową przekładnią kierowniczą ?

Post autor: acero1964 » śr cze 01, 2011 22:49

no mój mechanik rozmawiał z gościem z tej firmy od przekładni, i mówią że zawsze tak faktycznie mocno składają te przekładnie.
ustalili żebym przejechał 1000km i zobaczył czy coś się zmieni.
no ale te łożyska jutro sprawdzę tak jak piszesz :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 26 gości