Geometria analiza
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- sokol26
- Użytkownik
- Posty: 292
- Rejestracja: czw sie 26, 2010 23:05
- Lokalizacja: Głowno (łódzkie)
- Kontakt:
Geometria analiza
z pierwszego zdjęcia wynika że prawe koło z przodu jest wysuniete o 4 mm w przód,a tylne prawe o 2 mm do tyłu, czyli różnica miedzy rozstawami osi po prawej stronie wynosi 6 mm. Z drugiego że tylne koła są wciśniete do środka odpowiednio dla prawego i lewego - 10mm i 3mm. A na trzecim są podane kąty poczylenia, tu masz to zobrazowane(poczylenia są wporządku):
a Tutaj, to na górze to zbieżność(jest źle, opony będą sie szybciej zużywać):
To jest WSZ. Dla zepszego sterowania amortyzator powinien ciągnąć koło, a nie pchać bo wtedy sam skręca, czyli powinien być wysuniety do przodu - w strone zderzaka, u Ciebie miesci sie w normie. Można to przyrównać do kółek w fotelu, mocowania je ciągną, jak ustawisz je w kierunku poruszania się to obrócą sie do tyłu, to samo dzieje się z kołami tylko że sie nieobrócą tylko będa skrecać.
Podsumuwując - musisz ustawić zbieżność we wszystkich kołach ponieważ opony nie dotykają całą powierzchnią podłoża, a to przekłada sie na szybsze ich zużywanie. Powinieneś również przesunąć prawe koła w strone ich osi, a z tyłu je troche wyciągnąć na zewznątrz, aktualne ustawienie sprawia że samochód niejedzie prosto, to też w jakimś stopniu przekłada sie na szybsze zużycie opon, co prawda są to małe wartości ale powinieneś to zrobić. Wszystko zrobią Ci na stacji diagnostycznej.
a Tutaj, to na górze to zbieżność(jest źle, opony będą sie szybciej zużywać):
To jest WSZ. Dla zepszego sterowania amortyzator powinien ciągnąć koło, a nie pchać bo wtedy sam skręca, czyli powinien być wysuniety do przodu - w strone zderzaka, u Ciebie miesci sie w normie. Można to przyrównać do kółek w fotelu, mocowania je ciągną, jak ustawisz je w kierunku poruszania się to obrócą sie do tyłu, to samo dzieje się z kołami tylko że sie nieobrócą tylko będa skrecać.
Podsumuwując - musisz ustawić zbieżność we wszystkich kołach ponieważ opony nie dotykają całą powierzchnią podłoża, a to przekłada sie na szybsze ich zużywanie. Powinieneś również przesunąć prawe koła w strone ich osi, a z tyłu je troche wyciągnąć na zewznątrz, aktualne ustawienie sprawia że samochód niejedzie prosto, to też w jakimś stopniu przekłada sie na szybsze zużycie opon, co prawda są to małe wartości ale powinieneś to zrobić. Wszystko zrobią Ci na stacji diagnostycznej.
Geometria analiza
więc z tego co napisałeś wnioskuje że samochód mógł być po ostrym dzwonie??
P.S. wielkie dzięki bo dla mnie to wszystko czarna magia:)
P.S.2 Czy wogóle w MK4 jest możliwość ustawiania zbieżności/geometrii z tyłu??
P.S. wielkie dzięki bo dla mnie to wszystko czarna magia:)
P.S.2 Czy wogóle w MK4 jest możliwość ustawiania zbieżności/geometrii z tyłu??
- sokol26
- Użytkownik
- Posty: 292
- Rejestracja: czw sie 26, 2010 23:05
- Lokalizacja: Głowno (łódzkie)
- Kontakt:
Geometria analiza
niejestem pewien czy sie da z tyłu. Czemu uważasz że po ostrym dzwonie? Te wartości są w milimetrach, a różnice kątów po przecinkach, to może wynikać z wielu rzeczy, np inny sprzęt pomiarowy którym mierzono poprzedniemu właściecielowi, lekko poluzowane śrubki, zużyte częsci zawieszenia. Zbieżnośc i geometrie ustawia sie raz na jakiś czas, niektórzy robią to co rok, niektórzy co pół a niektórzy wogóle zapominają, a potem sie dziwnią że opony sie zużywają i że samochod ściąga na boki. I zawsze po wymianie jakich kolwiek części zawieszenia powinno sie jechać na ustawienie geometrii i zbieżności, oczywiście nie trzeba ale powinno sie to zrobić z przyczyn które wcześniej wymieniłem. Obejrzyj to:
http://www.youtube.com/watch?v=FfLA7CnUJPY
A tu masz wszystko ładnie pokazane na czym to polega i o co chodzi:
http://www.youtube.com/watch?v=y7nfbnUDrAw
EDIT Chociaż rzeczywiście masz racje, zapomniałem że tam troche wiecej było tych milimetrow niz mi sie wydawalo jednak uważam że było po dzwonie, przyjrzyj sie tyłowi jak bys szukał jakiś śladów kolizji, mowi sie że wiecej niz 6mm przusuniecia koła oznacza ze autko mialo kolizje
http://www.youtube.com/watch?v=FfLA7CnUJPY
A tu masz wszystko ładnie pokazane na czym to polega i o co chodzi:
http://www.youtube.com/watch?v=y7nfbnUDrAw
EDIT Chociaż rzeczywiście masz racje, zapomniałem że tam troche wiecej było tych milimetrow niz mi sie wydawalo jednak uważam że było po dzwonie, przyjrzyj sie tyłowi jak bys szukał jakiś śladów kolizji, mowi sie że wiecej niz 6mm przusuniecia koła oznacza ze autko mialo kolizje
Geometria analiza
autko według wskazań miernika lakieru miało bity centralnie przód, chyba ze komuś udało się dobrać kolor tylnej maski defakto po Tym co mi napisałeś na temat tej geometrii odpuściliśmy sobie ten konkretny egzemplarz za dużo do uzupełniania miał ale przynajmniej się czegoś nauczyłem dzięki Tobie
Geometria analiza
Kupiłem golfa mk4 bitego w lewy przód (koło). Stoi właśnie u mechanika. Do wymiany dwa wahacze, belka, podłużnica do prostowania, amortyzatory. Jak nic nie puknie przy naciąganiu to będzie fest.
Jeśli wszystko jest pod kontrolą to znaczy, że jedziesz zbyt wolno
Na grobie: ZGINĘLI NA DRODZE, ALE MIELI PIERWSZEŃSTWO.
http://www.fotosik.pl/u/unn90/album/1120975" onclick="window.open(this.href);return false;
Na grobie: ZGINĘLI NA DRODZE, ALE MIELI PIERWSZEŃSTWO.
http://www.fotosik.pl/u/unn90/album/1120975" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
Geometria analiza
Tył da się podregulować ale jedyni których znam i to umią to ASO. koszt całej geometrii w Krakowie 300.
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości