Wymiana przegubu zewnętrznego

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
domino19140291
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 160
Rejestracja: śr sty 07, 2009 01:22
Lokalizacja: Częstochowa

Wymiana przegubu zewnętrznego

Post autor: domino19140291 » śr maja 04, 2011 23:22

Tak jak w temacie czeka mnie wymiana przegubu zewnętrznego bo terkocze na zakrętach szczególnie w prawo (więc lewy). Czy żeby wymienić przegub zewnętrzny wystarczy odkręcić: śrubę od piasty, śrubę od sworznia wahacza, łącznik stabilizatora i końcówkę drążka kierowniczego ? Teoretycznie wtedy dałoby się na tyle odchylić całość z McPersonem żeby wyszedł przegub, może się mylę (czy trzeba ściągać też tarcze ?). Nie wiem czy brać się samemu za wymianę. Czeka mnie przy okazji wymiana wszystkich osłon gumowych od przegubów bo po oględzinach okazało się że są spękane i się pocą.



Matt_GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: ndz sie 15, 2010 17:01
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Wymiana przegubu zewnętrznego

Post autor: Matt_GT » czw maja 05, 2011 08:06

Końcówki nie musisz wyjmować.
1. Odkręć śrubę centralną.
2. Odkręć łącznik stabilizatora.
3. Wybij sworzeń, też musisz wykręcić śrubę.
4 wyjmujesz półoś, tak jak pisałeś odchylając mcpersona.
Teraz masz półoś na wierzchu, zbijasz przegub po wcześniejszym ściągnięciu osłonki.
Smarujesz nowy, nabijasz, zakładasz osłonkę i resztę składasz do "kupy" :grin:



Awatar użytkownika
domino19140291
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 160
Rejestracja: śr sty 07, 2009 01:22
Lokalizacja: Częstochowa

Wymiana przegubu zewnętrznego

Post autor: domino19140291 » czw maja 05, 2011 21:21

Właściwie to mógłbym to zrobić sam tylko że musze wymienić jeszcze te osłony przegubów wszystkie. Takie pytanie czy jak wykręce te 5-6 śrub które trzymają przeguby wewnętrzne to czy cała oś wyjdzie bez problemu (oczywiście zewnętrzne zdjęte wcześniej). Nie za bardzo wiem jak to jest skonstruowane. Jak wyjmę półosie obydwie to wycieknie pewnie troche oleju ze skrzyni. No i żeby wymienić osłony przegubów wewnętrznych to trzeba je ściągnąć z półośki też :panna: I takie pytanko jeszcze z jaką siłą trzeba później dokręcić kluczem dynamometrycznym tą dużą śrubę od piasty ?



Matt_GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: ndz sie 15, 2010 17:01
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Wymiana przegubu zewnętrznego

Post autor: Matt_GT » pt maja 06, 2011 08:03

domino19140291 pisze:Takie pytanie czy jak wykręce te 5-6 śrub które trzymają przeguby wewnętrzne to czy cała oś wyjdzie bez problemu (oczywiście zewnętrzne zdjęte wcześniej)
Tak :grin:
domino19140291 pisze:Jak wyjmę półosie obydwie to wycieknie pewnie troche oleju ze skrzyni.
Możesz być spokojny nic nie wycieknie.
domino19140291 pisze: I takie pytanko jeszcze z jaką siłą trzeba później dokręcić kluczem dynamometrycznym tą dużą śrubę od piasty ?
Zakładasz porządną nasadkę, dobry klucz( nie koniecznie dynamometrycznym) i dociskasz ile masz siły w rękach. W przypadku jak nie będziesz wiedział czy nie za słabo to załóż jeszcze rurę na klucz.
Pozdrawiam i powodzenia :D



Awatar użytkownika
Warren.
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 20:00
Lokalizacja: ZST
Silnik: AEB

Wymiana przegubu zewnętrznego

Post autor: Warren. » pt maja 06, 2011 23:54

Przed odkręcaniem śrub od przegubów wewnętrznych radzę Ci, żebyś wyskrobał syf co się nazbierał w tych śrubach.Bo inaczej klucz nie wejdzie do końca i najprawdopodobniej przy próbie odkręcenia obróci się w śrubie. Wtedy będziesz się gimnastykował, żeby je odkręcić.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości