Prześwit pomiędzy kołem i nadkolem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Prześwit pomiędzy kołem i nadkolem
Witam
Otóż mam problem. Drażni mnie to, że w Golfie mam mega wielki prześwit [przynajmniej tak mi się wydaje] 8cm. Powiedzcie mi co mam zrobić kupić żeby temu zaradzić. Obecnie mam koła 185/60/14. Boje się że jak go obniżę to będę wszędzie zahaczał. Obecnie wszelkie prześwity przedstawia obrazek. Ile można bezpiecznie zejść w dół?
Dzięki
Otóż mam problem. Drażni mnie to, że w Golfie mam mega wielki prześwit [przynajmniej tak mi się wydaje] 8cm. Powiedzcie mi co mam zrobić kupić żeby temu zaradzić. Obecnie mam koła 185/60/14. Boje się że jak go obniżę to będę wszędzie zahaczał. Obecnie wszelkie prześwity przedstawia obrazek. Ile można bezpiecznie zejść w dół?
Dzięki
Prześwit pomiędzy kołem i nadkolem
kafar111, -40/-40 czyli auto zejdzie 4cm do dołu a żeby wyglądał fajnie to -60/-40przód zejdzie 6cm a tył 4cm według mnie optymalne do normalnej jazdy
Prześwit pomiędzy kołem i nadkolem
Nie dawaj więcej niż -40 przód i tył chyba że lubisz jezdzić tramwajem!
tobi
Prześwit pomiędzy kołem i nadkolem
tobi19761,optymalne to zawsze będzie -40/-40, gdzie będzie można normalnie jeździć nie bojąc się o nic. Ja jeżdżę na -80/-60 i nie mam odczucia jakbym jeździł tramwajem
Prześwit pomiędzy kołem i nadkolem
Obawiam się właśnie ze przy -60 z przodu nie będę w stanie nawet progu zwalniającego pokonać, dlatego pytam Was jak to w praktyce wygląda. Jak to jest z krawężnikami albo jak na trasie się zdarzy taki "dołek" to czy o nadkole nie przyciera etc?
I jakiej firmy zawieszenie polecacie? MTS wydaje się w przystępnej cenie, ale do silnika 1.4 mają tylko -35/-35
I jakiej firmy zawieszenie polecacie? MTS wydaje się w przystępnej cenie, ale do silnika 1.4 mają tylko -35/-35
Prześwit pomiędzy kołem i nadkolem
Damian92, sorrki gorzej niż tramwajem i trzeba mieć żoładek zdrowy bo obiad wywala(bez urazy)kafar111, załóż sobie -40-40 i będziesz mógł w miare spokojnie jezdzić!
tobi
Prześwit pomiędzy kołem i nadkolem
Ja jeżdżę na gwincie prawie na samym dole (zero prześwitu między kołem a błotnikiem) i jakoś daje rady na progach zwalniających.
Chyba że u ciebie są jakieś mega wysokie.
Ale jak kolega Damian92 napisał -40/-40 będzie git.
Chyba że u ciebie są jakieś mega wysokie.
Ale jak kolega Damian92 napisał -40/-40 będzie git.
Prześwit pomiędzy kołem i nadkolem
Dzięki chlopaki za info. Tylko jeszcze nieśmiało spytam jakieś konkretne zestawy polecacie?
Prześwit pomiędzy kołem i nadkolem
kafar111, na pewno szukaj dedykowanego pod 1.4 żeby auto siadło tyle ile powinno. Pod 1.4 wybór jest mały, MTS'a chyba jest.
Prześwit pomiędzy kołem i nadkolem
40/40 to nie gleba - też się bałem, ale po założeniu t50/45 springów u siebie dalej jak nawet bym bardzo nie chciał nie moge przycierki złapać. Mk3 na wąskim hokeyu jest wyższe niż mk4 (w najniższym punkcie miałem 11cm przed obniżeniem, u Ciebie jak widze 13), więc ja bym ładował -60/40.
Jakie zestawy? nie ładuj się w mts'y, bo coraz wiecej ludzi na to narzeka - poszukaj używanych markowych springów z używanymi markowymi arorami (marki bilstein, koni, eibach, h&r, weitec i masa innych)
Jakie zestawy? nie ładuj się w mts'y, bo coraz wiecej ludzi na to narzeka - poszukaj używanych markowych springów z używanymi markowymi arorami (marki bilstein, koni, eibach, h&r, weitec i masa innych)
Prześwit pomiędzy kołem i nadkolem
Shmatan, dzięki za porady. Ja generalnie nie chcę uzyskać gleby tylko zlikwidować ten prześwit. Może jak kółka dam większe to osiągnę to co zamierzam:) I tu też małe pytanie. Zmiana z 185/60/14 na 195/50/15 powoduje jakieś wielkie zmiany właściwości jezdnych?
Prześwit pomiędzy kołem i nadkolem
Zmiana na 195/50/15 nic nie zmieni, po prostu zmienisz tylko profil opony a średnica koła zostanie ta sama.
Dając większą średnice koła, minimalnie zmniejszysz prześwit koło/błotnik, ale wtedy licznik będzie pokazywał mniej niż w rzeczywistości pojedziesz.
Dając większą średnice koła, minimalnie zmniejszysz prześwit koło/błotnik, ale wtedy licznik będzie pokazywał mniej niż w rzeczywistości pojedziesz.
Prześwit pomiędzy kołem i nadkolem
Ja mam 195/ 50/15 i powiem Ci ze prześwit jest za duży, myślę nad 205/45 lub 50/16 i lekko jeszcze w dół.
Re: Prześwit pomiędzy kołem i nadkolem
To też wam nic nie da . Nieznacznie zmniejszy prześwit przy 205/50/16. Praktycznie nie widoczny, tyle że licznik będzie przekłamywał.umyk2 pisze:Ja mam 195/ 50/15 i powiem Ci ze prześwit jest za duży, myślę nad 205/45 lub 50/16 i lekko jeszcze w dół.
Ratuje was tylko zmiana sprężyn na krótsze.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości