Utrada zbieżności lub łożysko ?

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dominiks1980
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw cze 18, 2009 17:56
Lokalizacja: Ruda Śląska

Utrada zbieżności lub łożysko ?

Post autor: dominiks1980 » wt mar 29, 2011 00:04

Witam.
Parę tygodni temu zauważyłem że opony zaczęły znacznie szumieć, tak mi się wydaje że to opony bo dźwięk to nie jest ewidentny szum tylko jak bym jechał po mega mega drobnej kostce brukowej połączony z szumem. Myślałem że to wina zimowych opon przy dodatniej temperaturze chociaż byłem przekonany że nigdy tak nie wyły. Dźwięk ten się nasila jak skręcam w lewo a cichnie jak skręcam w prawo, do tego nieco ściąga auto w prawo. Całość stała się nagle z dnia na dzień. Dzisiaj założyłem letnie opony i problem nadal istnieje. No i nie wiem czy może łożysko jest w tak złym stanie że ma luzy, lub przy jakiejś dziurze coś się wybiło w wahaczu i koła straciły zbieżność. Dodam jeszcze że 2 tygodnie temu byłem na stacji diagnostycznej sprawdzić co muszę wymienić bo już od wiosny coś mi stukało w zawieszeniu, diagnosta stwierdził że są do wymiany gumy stabilizatora i tylne gumy wahacza, wymieniłem gumy stabilizatora i stukanie ucichło.
Poradźcie mi w jaki sposób sprawdzić poszczególne elementy ( łożysko koła, elementy gumowe, sworzeń drążki kierownicze ). Chociaż z drugiej strony i tak jak bym wymieniał te gumę to będę musiał wymienić gumy na wahaczu łącznie ze sworzniem i potem jechać na ustawienie zbieżności.

Możliwe w ogóle że wybite gumy wahacza zmieniły by zbieżność bez generowania stuków w zawieszeniu ?

Możliwe żeby łożysko było w taki sposób uszkodzone żeby generowało efekt jazdy po mega drobnej kostce brukowej podczas jazdy po łuku lub skręcając gdy powstają ewidentne naprężenia ?

Objaw jest podczas skręcania w lewo czyli wskazuje to na prawe łożysko ponieważ jest wtedy obciążone ?

Czu łożysko wymienia się z piastą jak tylne, czy tylko same łożysko ?
Ostatnio zmieniony wt mar 29, 2011 09:25 przez dominiks1980, łącznie zmieniany 2 razy.



wojtas46
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2487
Rejestracja: pt lut 06, 2009 19:47
Lokalizacja: łęczyca

Utrada zbieżności lub łożysko ?

Post autor: wojtas46 » wt mar 29, 2011 06:37

Może to być łożysko , wymienia się je samo



Awatar użytkownika
dominiks1980
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw cze 18, 2009 17:56
Lokalizacja: Ruda Śląska

Utrada zbieżności lub łożysko ?

Post autor: dominiks1980 » wt mar 29, 2011 09:18

A może ktoś się podzieli swoimi doświadczeniami przy wymianie łożyska?
Czy półoś jest jakoś zabezpieczona przed wysunięciem w skrzyni i przy piaście?
Czy należy uważać zęby się nie wysunęła ze skrzyni ?
Na co uważać ?
Jakieś knify ?



Awatar użytkownika
dominiks1980
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw cze 18, 2009 17:56
Lokalizacja: Ruda Śląska

Utrada zbieżności lub łożysko ?

Post autor: dominiks1980 » wt mar 29, 2011 14:16

Jaki jest rozmiar klucza do nakrętki na piaście ?
Ostatnio zmieniony wt mar 29, 2011 15:12 przez dominiks1980, łącznie zmieniany 1 raz.



zikr6
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 629
Rejestracja: czw kwie 09, 2009 20:52
Lokalizacja: lubuskie

Re: Utrada zbieżności lub łożysko ?

Post autor: zikr6 » wt mar 29, 2011 14:44

dominiks1980 pisze:Jaki jest rozmiar klicza do nakrętki na piaście ?
30 12kątna



Awatar użytkownika
dominiks1980
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw cze 18, 2009 17:56
Lokalizacja: Ruda Śląska

Utrada zbieżności lub łożysko ?

Post autor: dominiks1980 » śr mar 30, 2011 20:16

Łożysko wymienione.
Cisza i spokój :)
Co za radość z jazdy :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości