Wymiana przekładni i amortyzatorów?

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tomeczek88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: śr wrz 01, 2010 01:36
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Wymiana przekładni i amortyzatorów?

Post autor: tomeczek88 » śr lis 17, 2010 23:46

Witam.

Kupiłem ostatnio zimowe opony i okazało się, że letnie mają bieżnik zjechany tak, że na jednej oponie po lewej strony opony bieżnik jest gruby, z drugiej strony prawie 0.
Ponadto na nowych auto ściąga na lewo. Wróciłem z reklamacją do wulkanizacji a tam gość podniósł auto i chwycił lewe przednie koło w ręce i potrząsał nim na wszystkie strony jak chciał. Uchwyt amortyzatora latał na boki jak głupi oraz ta przednia belka która trzyma koła na której są te gumowe osłony (on to nazywał przekładnią) latała przód, tył. Powiedział, że mam to natychmiast wymienić.

Proszę o porady czy to jest to co mam wymienić i czy to będzie dobre?

http://allegro.pl/przekladnia-listwa-ma ... 83619.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Drugie pytanie czy jeśli to to czy dam radę wymienić to sam z dostępem do kanału czy bez warsztatu się nie obędzie? Pan na wulkanizacji mówił, że wymiana wiąże się z podniesieniem silnika. Czy to prawda?

Ostatnia sprawa dotyczy amortyzatorów.

Chcę wymienić wszystkie 4 bo są już w tragicznym stanie. Proszę o dobór jak najtańszych ale w miarę jeszcze niezłych. Czy to będzie ok?

http://allegro.pl/amortyzatory-4-szt-vw ... 74393.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dla mnie każdy grosz się liczy i nie chcę wyrzucić kasy w błoto. Czy można kupić na przód olejowe a na tył gazowe innej firmy i na odwrót czy amortyzatory z przodu i z tyłu muszę być pod siebie dobrane?

Aha i orientujecie się ile mogą w warsztacie wziąć za wymianę tej belki/maglownicy?


Golf 2, 1989r, 1.3Kat, gaźnik 40KW/55KM + LPG

wojtas46
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2487
Rejestracja: pt lut 06, 2009 19:47
Lokalizacja: łęczyca

Wymiana przekładni i amortyzatorów?

Post autor: wojtas46 » czw lis 18, 2010 19:27

Jeżeli to są Bilsteiny , to są to dość dobre jakościowo amorki. Co do montażu to ważne aby amorki były takie same na jednej osi , np. przód olejowo-gazowe Bilsteina , a tył może być olejowy np. Kayaba .Warto przyjrzeć się też poduszkom czy są w dobrym stanie



tomeczek88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: śr wrz 01, 2010 01:36
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Wymiana przekładni i amortyzatorów?

Post autor: tomeczek88 » czw lis 18, 2010 22:02

Dzięki za odpowiedź. Co do amortyzatorów to już wiem. Ale teraz pozostaje najważniejsza część czyli ta maglownica. Czy ta z aukcji będzie dobra? I jaki mniej więcej koszt wymiany i czy dam radę sam czy zlecić to w warsztacie?


Golf 2, 1989r, 1.3Kat, gaźnik 40KW/55KM + LPG

Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

Wymiana przekładni i amortyzatorów?

Post autor: marcinek84 » śr lis 24, 2010 00:20

Jak kupiłem nowa maglownice i okazało się że ma luz na wałku zębatym co idzie do kierownicy. Po tym wole moją stara oryginalną z nowym smarem. I trzeba jeszcze wiedzieć ile zębów ma przekładnia tam na górze bo są z 40 i 18 zębami w 1990 były już te 2 typy i zależy to od numeru nadwozia. Może kolega sprawdzić sobie, lub kolega poda numer nadwozia na PW to sprawdzę. Przekładnie bez wspomagania i auto bez stabilizatora da się wymienić bez kanału i podnoszenia silnika, wiem bo sam to robiłem u siebie.


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

tomeczek88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: śr wrz 01, 2010 01:36
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Wymiana przekładni i amortyzatorów?

Post autor: tomeczek88 » wt lis 30, 2010 17:48

Witam ponownie. Byłem juz u mechanika i okazało się ze z belką wszystko ok po prostu miałem źle skręcone śruby sworznia wahacza i dlatego koło latało.

A teraz co do amorków to wymienili mi na 4 nowe ale nie dali nowych osłon tylko są stare dziurawe. Czy konieczna jest wymiana na nowe i czy taka osłona moze uszkodzic nowy amortyzator?


Golf 2, 1989r, 1.3Kat, gaźnik 40KW/55KM + LPG

Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

Wymiana przekładni i amortyzatorów?

Post autor: marcinek84 » wt lis 30, 2010 18:53

Przy tej pogodzie sporo będzie leciało syfu i źle wpływa to na trzpień amortyzatora.


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Arn_Old
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 22:06
Lokalizacja: Zamość

Re: Wymiana przekładni i amortyzatorów?

Post autor: Arn_Old » wt gru 07, 2010 14:55

Przy wymianie amortyzatorow zaleca sie takze wymiane oslon i odoi, tym bardziej jezeli oslona jest dziurawa


VW GOLF II “Quadratisch. Praktisch. Gut.”

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości