Nierównomierne ścieranie opon MK4

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

wojtas46
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2487
Rejestracja: pt lut 06, 2009 19:47
Lokalizacja: łęczyca

Nierównomierne ścieranie opon MK4

Post autor: wojtas46 » pn lis 29, 2010 17:57

Jeśli ma tam komputerowe ustawianie to również Ty widzisz wszystko na kompie , strzałka na zielonym polu oki jak na czerwonym to regulacja żeby weszła na zielone . Wyświetlają się również wartości cyfrowe np, kąt pochylenia koła czy na końcu przy ustawianiu zbieżności np. +5.2 czy -4.7 (wartości przykładowe), po regulacji zbieżności powinno wyjść 0.0.Po wykonaniu regulacji dostajeśz wydruk z kompa co było robione i jakie wartości są ustawione obecnie , wydruk jest równiez dowodem wykonania usługi przez warsztat gdybyś chciał np. usługę reklamować



Awatar użytkownika
szlachcic_1990
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw lut 11, 2010 22:53
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Nierównomierne ścieranie opon MK4

Post autor: szlachcic_1990 » pt gru 03, 2010 18:18

No bylem u tego mechanika z tymi kątami wszystko poustawial tak jak ma byc zrobil kąty + zbieżność wyniki na kapie wyszły dobre wszystko w normie na zielonym polu.
Ale zauważylem inny problem, gdyż samochod ściaga na lewa strone gdy kierownica jest idealnie na środku nie jest to gwaltowne sciagniecie tylko po przejechaniu jakiegos tam dystansu z 200 moze 300 metrów dopiero gdzies zaczyna uciekac.
Napewno to nie jest wina ciśnienia w oponach, ani akurat tego odcinaka drogi gdzie to zauważylem powtaża sie to za każdym razem... zeby jechal idealnie caly czas prosto trzeba lekko skręcić kierownice.

Co to za przyczyna chyba nie geometri bo wszystko ustawione ??



Awatar użytkownika
manior15
VW- Das Auto
VW- Das Auto
Posty: 513
Rejestracja: śr mar 04, 2009 00:19
Lokalizacja: Wieluń

Nierównomierne ścieranie opon MK4

Post autor: manior15 » sob gru 04, 2010 00:41

szlachcic_1990, powiem ci ze u mnie jest to samo, bylem na geometri, niby wszystko ok wydruk dostalem, ale i tak sciaga lekko w lewo, nie wiem czemu, nie wnikam w to, opon nie zdziera wiec nie ma tragedii :)


GT17/20 AJM+/ASZ+ Alu 18" Gwint FK, and more.. zapraszam :)No Smoke No Fun - TDI Rulez :D
Stage 1 DONE - 167Ps@404Nm
Stage 2 DONE - 195Ps@424Nm
viewtopic.php?f=89&t=276520

Awatar użytkownika
szlachcic_1990
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw lut 11, 2010 22:53
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Nierównomierne ścieranie opon MK4

Post autor: szlachcic_1990 » sob gru 04, 2010 22:28

może tak maja te mk4 ale raczej nie powinno tak byc :bajer:
zobaczy sie w lato co bedzie z oponami czy zdziera czy tez nie. Bo teraz w zime to nie ma co mowic drogi zasnieżone, lód itd

pytalem takiego jednego kolesia dlaczego jest to sciaganie w lewo mimo dobrej geometri powiedzial mi ze moze to byc od opon albo juz wyjechane sa w sesie rozwarstwienia wewnetrznego lub tez trzeba by zmianic opony na jednej osi z prawo na lewo poprostu przełozyc fele albo tył na przód, ale nie zawsze tak mozna bo czasem sa opony kierunkowe i mozna miec z przodu inne a tyl inne (chodzi o bierznik oponki)



Awatar użytkownika
manior15
VW- Das Auto
VW- Das Auto
Posty: 513
Rejestracja: śr mar 04, 2009 00:19
Lokalizacja: Wieluń

Nierównomierne ścieranie opon MK4

Post autor: manior15 » ndz gru 05, 2010 11:20

Trzeba by kombinować, w każdym razie geometrie zrobiłeś wiec jest git:)


GT17/20 AJM+/ASZ+ Alu 18" Gwint FK, and more.. zapraszam :)No Smoke No Fun - TDI Rulez :D
Stage 1 DONE - 167Ps@404Nm
Stage 2 DONE - 195Ps@424Nm
viewtopic.php?f=89&t=276520

Awatar użytkownika
Ares1990
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pt lip 03, 2009 16:42
Lokalizacja: Lublin-Zemborzyce

Re: Nierównomierne ścieranie opon MK4

Post autor: Ares1990 » pt gru 10, 2010 00:34

Po ustawianiu geometri ( zbiezności na drążkach, kątów na sworzniach i zwrotnicach) kierownica mogła sie ustawic w innym położeniu. I teraz nie jest idealnie na prosto jak była, tylko musi byc lekko w prawo przekręcona żeby jechac na wprost. Dlatego powinno regulowac sie dwoma drążkami lewym i prawym, choć sa wyjątki w niektórych samochodach. Można także samą kierownicę odkręcić z kolumny i przestawić na wielowypuście, ale to raczej trudniejsze zadanie, poniewaz mamy airbaga w kierownicy.


Był Golf mkII 1.6PN
Przyszedł czas na A-trójeczkę 1.8 z literką T

Awatar użytkownika
szlachcic_1990
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw lut 11, 2010 22:53
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Re: Nierównomierne ścieranie opon MK4

Post autor: szlachcic_1990 » wt gru 28, 2010 13:41

Ares1990 pisze: Dlatego powinno regulowac sie dwoma drążkami lewym i prawym, choć sa wyjątki w niektórych samochodach. Można także samą kierownicę odkręcić z kolumny i przestawić na wielowypuście, ale to raczej trudniejsze zadanie, poniewaz mamy airbaga w kierownicy.
Było regulowane po jednej jak i po drugiej stronie drążków a kierownica nie jest idealnie prosto, ale chyba odchyłki sa w normie nie ma jakiegos przesadzistego przekrzywienia kierownicy moze być... wiadomo powinna byc prosto.
A przestawianie kierownicy na wielowypuście nie ma sensu tam napewno nic sie nie przestawiło od nowości i z "airbagiem" wcale nie ma takiego kłopotu jak mogło by sie wydawać :D



maxan
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: sob sty 15, 2011 18:03
Lokalizacja: STG

Nierównomierne ścieranie opon MK4

Post autor: maxan » wt cze 21, 2011 14:34

Otóż mam takie pytanie czy w mk4 można zmieniać kąt ustawienia koła (w pionie) czy tylko zbieżność ? jeśli tak to jak ?


Golf 4 GTi 1.8 20V TURBO AGU
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości