Nierównomierne ścieranie opon MK4
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Nierównomierne ścieranie opon MK4
Jeśli ma tam komputerowe ustawianie to również Ty widzisz wszystko na kompie , strzałka na zielonym polu oki jak na czerwonym to regulacja żeby weszła na zielone . Wyświetlają się również wartości cyfrowe np, kąt pochylenia koła czy na końcu przy ustawianiu zbieżności np. +5.2 czy -4.7 (wartości przykładowe), po regulacji zbieżności powinno wyjść 0.0.Po wykonaniu regulacji dostajeśz wydruk z kompa co było robione i jakie wartości są ustawione obecnie , wydruk jest równiez dowodem wykonania usługi przez warsztat gdybyś chciał np. usługę reklamować
- szlachcic_1990
- Nowicjusz
- Posty: 49
- Rejestracja: czw lut 11, 2010 22:53
- Lokalizacja: śląsk
- Kontakt:
Nierównomierne ścieranie opon MK4
No bylem u tego mechanika z tymi kątami wszystko poustawial tak jak ma byc zrobil kąty + zbieżność wyniki na kapie wyszły dobre wszystko w normie na zielonym polu.
Ale zauważylem inny problem, gdyż samochod ściaga na lewa strone gdy kierownica jest idealnie na środku nie jest to gwaltowne sciagniecie tylko po przejechaniu jakiegos tam dystansu z 200 moze 300 metrów dopiero gdzies zaczyna uciekac.
Napewno to nie jest wina ciśnienia w oponach, ani akurat tego odcinaka drogi gdzie to zauważylem powtaża sie to za każdym razem... zeby jechal idealnie caly czas prosto trzeba lekko skręcić kierownice.
Co to za przyczyna chyba nie geometri bo wszystko ustawione ??
Ale zauważylem inny problem, gdyż samochod ściaga na lewa strone gdy kierownica jest idealnie na środku nie jest to gwaltowne sciagniecie tylko po przejechaniu jakiegos tam dystansu z 200 moze 300 metrów dopiero gdzies zaczyna uciekac.
Napewno to nie jest wina ciśnienia w oponach, ani akurat tego odcinaka drogi gdzie to zauważylem powtaża sie to za każdym razem... zeby jechal idealnie caly czas prosto trzeba lekko skręcić kierownice.
Co to za przyczyna chyba nie geometri bo wszystko ustawione ??
Nierównomierne ścieranie opon MK4
szlachcic_1990, powiem ci ze u mnie jest to samo, bylem na geometri, niby wszystko ok wydruk dostalem, ale i tak sciaga lekko w lewo, nie wiem czemu, nie wnikam w to, opon nie zdziera wiec nie ma tragedii
GT17/20 AJM+/ASZ+ Alu 18" Gwint FK, and more.. zapraszam :)No Smoke No Fun - TDI Rulez :D
Stage 1 DONE - 167Ps@404Nm
Stage 2 DONE - 195Ps@424Nm
viewtopic.php?f=89&t=276520
Stage 1 DONE - 167Ps@404Nm
Stage 2 DONE - 195Ps@424Nm
viewtopic.php?f=89&t=276520
- szlachcic_1990
- Nowicjusz
- Posty: 49
- Rejestracja: czw lut 11, 2010 22:53
- Lokalizacja: śląsk
- Kontakt:
Nierównomierne ścieranie opon MK4
może tak maja te mk4 ale raczej nie powinno tak byc
zobaczy sie w lato co bedzie z oponami czy zdziera czy tez nie. Bo teraz w zime to nie ma co mowic drogi zasnieżone, lód itd
pytalem takiego jednego kolesia dlaczego jest to sciaganie w lewo mimo dobrej geometri powiedzial mi ze moze to byc od opon albo juz wyjechane sa w sesie rozwarstwienia wewnetrznego lub tez trzeba by zmianic opony na jednej osi z prawo na lewo poprostu przełozyc fele albo tył na przód, ale nie zawsze tak mozna bo czasem sa opony kierunkowe i mozna miec z przodu inne a tyl inne (chodzi o bierznik oponki)
zobaczy sie w lato co bedzie z oponami czy zdziera czy tez nie. Bo teraz w zime to nie ma co mowic drogi zasnieżone, lód itd
pytalem takiego jednego kolesia dlaczego jest to sciaganie w lewo mimo dobrej geometri powiedzial mi ze moze to byc od opon albo juz wyjechane sa w sesie rozwarstwienia wewnetrznego lub tez trzeba by zmianic opony na jednej osi z prawo na lewo poprostu przełozyc fele albo tył na przód, ale nie zawsze tak mozna bo czasem sa opony kierunkowe i mozna miec z przodu inne a tyl inne (chodzi o bierznik oponki)
Nierównomierne ścieranie opon MK4
Trzeba by kombinować, w każdym razie geometrie zrobiłeś wiec jest git:)
GT17/20 AJM+/ASZ+ Alu 18" Gwint FK, and more.. zapraszam :)No Smoke No Fun - TDI Rulez :D
Stage 1 DONE - 167Ps@404Nm
Stage 2 DONE - 195Ps@424Nm
viewtopic.php?f=89&t=276520
Stage 1 DONE - 167Ps@404Nm
Stage 2 DONE - 195Ps@424Nm
viewtopic.php?f=89&t=276520
Re: Nierównomierne ścieranie opon MK4
Po ustawianiu geometri ( zbiezności na drążkach, kątów na sworzniach i zwrotnicach) kierownica mogła sie ustawic w innym położeniu. I teraz nie jest idealnie na prosto jak była, tylko musi byc lekko w prawo przekręcona żeby jechac na wprost. Dlatego powinno regulowac sie dwoma drążkami lewym i prawym, choć sa wyjątki w niektórych samochodach. Można także samą kierownicę odkręcić z kolumny i przestawić na wielowypuście, ale to raczej trudniejsze zadanie, poniewaz mamy airbaga w kierownicy.
Był Golf mkII 1.6PN
Przyszedł czas na A-trójeczkę 1.8 z literką T
Przyszedł czas na A-trójeczkę 1.8 z literką T
- szlachcic_1990
- Nowicjusz
- Posty: 49
- Rejestracja: czw lut 11, 2010 22:53
- Lokalizacja: śląsk
- Kontakt:
Re: Nierównomierne ścieranie opon MK4
Było regulowane po jednej jak i po drugiej stronie drążków a kierownica nie jest idealnie prosto, ale chyba odchyłki sa w normie nie ma jakiegos przesadzistego przekrzywienia kierownicy moze być... wiadomo powinna byc prosto.Ares1990 pisze: Dlatego powinno regulowac sie dwoma drążkami lewym i prawym, choć sa wyjątki w niektórych samochodach. Można także samą kierownicę odkręcić z kolumny i przestawić na wielowypuście, ale to raczej trudniejsze zadanie, poniewaz mamy airbaga w kierownicy.
A przestawianie kierownicy na wielowypuście nie ma sensu tam napewno nic sie nie przestawiło od nowości i z "airbagiem" wcale nie ma takiego kłopotu jak mogło by sie wydawać
Nierównomierne ścieranie opon MK4
Otóż mam takie pytanie czy w mk4 można zmieniać kąt ustawienia koła (w pionie) czy tylko zbieżność ? jeśli tak to jak ?
Golf 4 GTi 1.8 20V TURBO AGU
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości