sciaga w lewo mk3

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mono_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: śr wrz 09, 2009 22:48
Lokalizacja: slask
Kontakt:

sciaga w lewo mk3

Post autor: mono_ » pn sie 30, 2010 15:24

Panowie pomożcie. Samochód ściaga mi w lewo. Kierownica sie obraca lekko w lewo co powoduje mus ciągłej kontry w prawo.

W samochodzie wymieniłem przednie zawieszenie: tuleje na wahaczach, sworznie, jeszcze kilka innych rzeczy. Wszystko inne było wporządku. Ustawiłem geometrie. Samochód ciagle sciaga w lewo. Co moze byc przyczyną?

Aha. wydaje mi sie ze jak hamuje to nie sciaga go w lewo. Czyli jak mam nacisniety pedal hamulca i puszcze kierownice to jest ok.



wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

sciaga w lewo mk3

Post autor: wojtas4589 » pn sie 30, 2010 16:09

lewy zacisk może sie nie cofa do końca, sprawdź czy lewe koło nie grzeje sie znacznie więcej od prawego



mono_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: śr wrz 09, 2009 22:48
Lokalizacja: slask
Kontakt:

Re: sciaga w lewo mk3

Post autor: mono_ » śr wrz 01, 2010 15:17

nie grzeja sie. to raczej nie zacisk :(



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

sciaga w lewo mk3

Post autor: Paweł Marek » czw wrz 02, 2010 19:46

Duży luz na którejś z tulei wahacza przedniego lub mniej prawdopodobne na belce tylniej, źle ustawiona geometria, krzywo zdarte opony, auto 4-śladowe po wypadku. Ostatnia przyczyna w polskich realiach przesuwa się początek tej listy.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

mono_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: śr wrz 09, 2009 22:48
Lokalizacja: slask
Kontakt:

sciaga w lewo mk3

Post autor: mono_ » pt wrz 03, 2010 18:04

Tuleje na wahaczach powymienialem wszystkie. Geometria raczej dobrze ustawiona. Opony nowe. Wypadek tez wykluczam, poniewaz tylko ja tym autem jezdze (wczesniej tego zjawiska nie bylo) Wpadlem co prawda na kraweznik i uszkodzilem felge, ale zjawisko juz wczesniej mialem.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

sciaga w lewo mk3

Post autor: Paweł Marek » pt wrz 03, 2010 19:31

Nie wiem co jeszcze zostaje - może górne łożyska kolumn z przodu. Gdyby wszystko było sprawne toby takiego zachowania się auta nie było.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

mono_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: śr wrz 09, 2009 22:48
Lokalizacja: slask
Kontakt:

sciaga w lewo mk3

Post autor: mono_ » pt wrz 03, 2010 23:16

a maglownica? jak sprawdzic? moze ona tak dziala?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

sciaga w lewo mk3

Post autor: Paweł Marek » sob wrz 04, 2010 22:50

maglownica niema nic do tego


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

sciaga w lewo mk3

Post autor: Vii » ndz wrz 05, 2010 07:34

gdyby auto było krzywe w wyniku powypadkowym nigdy w zyciu nie ustawił by dobrze geometrii, a skoro geometria jest ponoc dobrze ustawiona to na pewno nie o to chodzi. Sprawdz wahacze, piasty, sprawdz rowniez cisnienie w oponach to tak na poczatek :hmm:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

sciaga w lewo mk3

Post autor: Paweł Marek » ndz wrz 05, 2010 16:25

Vii, nieraz ustawiałem geometrię i miałem czterośladowe auto, wszystko zależy kto to robi i na jakich przyrządach


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
KemotZabrze
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn paź 26, 2009 17:00
Lokalizacja: Zabrze

sciaga w lewo mk3

Post autor: KemotZabrze » ndz wrz 05, 2010 18:40

a końcówki drążków kierowniczych wymieniłeś? bo u mnie tak było że posypały się końcówki i kierownica w początkowej fazie skrętu chodziła praktycznie sama, a auto na mokrym latało po jezdni na wszystkie strony. wiadomo że przed ustawianiem geometrii powinni Ci to sprawdzić, ale jak bywa to każdy wie



Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

Re: sciaga w lewo mk3

Post autor: Vii » ndz wrz 05, 2010 22:55

Paweł Marek pisze:Vii, nieraz ustawiałem geometrię i miałem czterośladowe auto, wszystko zależy kto to robi i na jakich przyrządach
Ja mam bardziej na mysli takie coś ze jesli auto jest powypadkowe i dajmy na to krzywe kapke badz z lekko przesunietymi belkami to najlepszy fachowiec przy uzyciu najlepszego sprzetu nie ustawi dobrze geometrii bo po prostu to bedzie nie mozliwe ;) a więc jesli kolega ma niby dobrze ustawiona geometrie i załozmy ze nie niby tylko na prawde dobrze tzn ze auto nie dzwonione mocno i konstrukcja utrzymana... takie wykluczanie jednego za pomoca drugiego.

pozdrawiam ;)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

sciaga w lewo mk3

Post autor: Paweł Marek » pn wrz 06, 2010 14:11

Vii, jasne


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

mono_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: śr wrz 09, 2009 22:48
Lokalizacja: slask
Kontakt:

sciaga w lewo mk3

Post autor: mono_ » pn wrz 06, 2010 15:54

no ale proste stwierdzenie:

kiedys tak nie mialem, a przez ten czas nie zdarzyło mi sie zaliczyć dzwona.

wiec to nie wina wypadku.

Geometrie załóżmy ze mam dobrze ustawioną.

A moze opony? miekkosc??

Opon mi nie tnie swoja droga wogole.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości