Trzęsie kierownicą 80-120km/h

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bronekc6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: pn lip 20, 2009 20:14
Kontakt:

Trzęsie kierownicą 80-120km/h

Post autor: bronekc6 » czw sie 19, 2010 20:09

Witam mam problem od jakiegoś czasu trzęsie mi strasznie kierownicą.Jak przyśpieszam to mniej jak jadę takim równiutkim gazem to praktycznie wcale a jak hamuje silnikiem to strasznie i strach jechać. Dodam iż jak hamuje normalnie to prawie zanikają wibracje ale tylko czasem. Sam nie wiem co to może być, felgi proste są wyważone opony sprawdzałem i guza nie widać i ręką nie czuć, końcówki kierownicze wymienione 2 miesiące temu, końcówki wahacza tez 2 miechy temu tuleje wahacza obie zmienione przednia 2 miesiace temu tylna 3 dni temu łozyska dobre i pomysła nie mam co to moze być



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Trzęsie kierownicą 80-120km/h

Post autor: Paweł Marek » pt sie 20, 2010 13:59

proponuje dla pewności jeszcze raz ocenić koła na wyważarce, nie tylko wyważenie ale bicie felg i ew opon na nich. Jesli są ok pozostają półosie napędowe z przegubami lub rzadziej mechanizm różnicowy w skrzyni. Rzeczy do oceny dla wprawnego mechanika.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

art_2008_a_
VW Baron
VW Baron
Posty: 3269
Rejestracja: czw lip 09, 2009 15:18
Lokalizacja: WOT
Kontakt:

Trzęsie kierownicą 80-120km/h

Post autor: art_2008_a_ » pt sie 20, 2010 21:54

Paweł Marek, dobrze radzi:

nie tylko wyważenie ale bicie felg. Ja też u siebie skasowałem podobne drgania poprzez założenie prościuteńkich felg bo te które miałem wcześniej latały trochę na boki. Tekst z zakładu oponiarskiego: " panie te koła i same felgi proste ... nie ma po co zmieniać", ale ja się uparłem i zmieniłem na takie idealnie prościutkie i drgania zniknęły jak ręką odjął.

tyle, że tu trochę mamy inny problem.
bo jak równo jedzie to nie ma drgań ? A jedynie jak hamuje silnikiem ? No może oprócz kół i felg poduszki pod silnikiem bym jeszcze sprawdził. I przeguby czy nie ma luzów poprzecznych. Skoro zawieszenie dobre ( a jak górne łożyskowanie amortyzatorów ? ) to też szukał bym w układzie napędowym.



szpeco69
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: wt paź 20, 2009 22:23
Lokalizacja: Opolskie Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Trzęsie kierownicą 80-120km/h

Post autor: szpeco69 » sob sie 21, 2010 12:06

mialem ten sam problem, zawiozlem autko do mechanika i powiedzialem zeby zemienili mi koncowki drazkow, okazalo sie,ze mialem troche racji w mojej diagnozie lecz do wymiany byl lewy drazek kierowniczy, przy takich samych predkosciach drzala mi kierownbica


Obrazek

Golfik coraz bardziej do przodu:D:D:D:D zapraszam


viewtopic.php?t=284537

Awatar użytkownika
bronekc6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: pn lip 20, 2009 20:14
Kontakt:

Trzęsie kierownicą 80-120km/h

Post autor: bronekc6 » sob sie 21, 2010 14:37

no drążek zaraz sprawdze koła wyważone bo wczesniej nie było takich drgań tylko nagle sie pojawiły a nie dojeżdzalem do kraweznikow nie wpadłem w dzióre



Awatar użytkownika
bronekc6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: pn lip 20, 2009 20:14
Kontakt:

Trzęsie kierownicą 80-120km/h

Post autor: bronekc6 » ndz sie 22, 2010 16:53

koncówki sprawdzone sztywno siedzą jak nowe lozyskowanie amorow wyglada na dobre moze na szarpak podjade

JAKBY co to problem rozwiązany a był troche dziwny gdyż felga była wyważona poprawnie ale byłą jajkowata od wewnętrznej strony



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości