Trzęsie kierownicą 80-120km/h
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Trzęsie kierownicą 80-120km/h
Witam mam problem od jakiegoś czasu trzęsie mi strasznie kierownicą.Jak przyśpieszam to mniej jak jadę takim równiutkim gazem to praktycznie wcale a jak hamuje silnikiem to strasznie i strach jechać. Dodam iż jak hamuje normalnie to prawie zanikają wibracje ale tylko czasem. Sam nie wiem co to może być, felgi proste są wyważone opony sprawdzałem i guza nie widać i ręką nie czuć, końcówki kierownicze wymienione 2 miesiące temu, końcówki wahacza tez 2 miechy temu tuleje wahacza obie zmienione przednia 2 miesiace temu tylna 3 dni temu łozyska dobre i pomysła nie mam co to moze być
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Trzęsie kierownicą 80-120km/h
proponuje dla pewności jeszcze raz ocenić koła na wyważarce, nie tylko wyważenie ale bicie felg i ew opon na nich. Jesli są ok pozostają półosie napędowe z przegubami lub rzadziej mechanizm różnicowy w skrzyni. Rzeczy do oceny dla wprawnego mechanika.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- VW Baron
- Posty: 3269
- Rejestracja: czw lip 09, 2009 15:18
- Lokalizacja: WOT
- Kontakt:
Trzęsie kierownicą 80-120km/h
Paweł Marek, dobrze radzi:
nie tylko wyważenie ale bicie felg. Ja też u siebie skasowałem podobne drgania poprzez założenie prościuteńkich felg bo te które miałem wcześniej latały trochę na boki. Tekst z zakładu oponiarskiego: " panie te koła i same felgi proste ... nie ma po co zmieniać", ale ja się uparłem i zmieniłem na takie idealnie prościutkie i drgania zniknęły jak ręką odjął.
tyle, że tu trochę mamy inny problem.
bo jak równo jedzie to nie ma drgań ? A jedynie jak hamuje silnikiem ? No może oprócz kół i felg poduszki pod silnikiem bym jeszcze sprawdził. I przeguby czy nie ma luzów poprzecznych. Skoro zawieszenie dobre ( a jak górne łożyskowanie amortyzatorów ? ) to też szukał bym w układzie napędowym.
nie tylko wyważenie ale bicie felg. Ja też u siebie skasowałem podobne drgania poprzez założenie prościuteńkich felg bo te które miałem wcześniej latały trochę na boki. Tekst z zakładu oponiarskiego: " panie te koła i same felgi proste ... nie ma po co zmieniać", ale ja się uparłem i zmieniłem na takie idealnie prościutkie i drgania zniknęły jak ręką odjął.
tyle, że tu trochę mamy inny problem.
bo jak równo jedzie to nie ma drgań ? A jedynie jak hamuje silnikiem ? No może oprócz kół i felg poduszki pod silnikiem bym jeszcze sprawdził. I przeguby czy nie ma luzów poprzecznych. Skoro zawieszenie dobre ( a jak górne łożyskowanie amortyzatorów ? ) to też szukał bym w układzie napędowym.
-
- Mały gagatek
- Posty: 118
- Rejestracja: wt paź 20, 2009 22:23
- Lokalizacja: Opolskie Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
Trzęsie kierownicą 80-120km/h
mialem ten sam problem, zawiozlem autko do mechanika i powiedzialem zeby zemienili mi koncowki drazkow, okazalo sie,ze mialem troche racji w mojej diagnozie lecz do wymiany byl lewy drazek kierowniczy, przy takich samych predkosciach drzala mi kierownbica
Trzęsie kierownicą 80-120km/h
no drążek zaraz sprawdze koła wyważone bo wczesniej nie było takich drgań tylko nagle sie pojawiły a nie dojeżdzalem do kraweznikow nie wpadłem w dzióre
Trzęsie kierownicą 80-120km/h
koncówki sprawdzone sztywno siedzą jak nowe lozyskowanie amorow wyglada na dobre moze na szarpak podjade
JAKBY co to problem rozwiązany a był troche dziwny gdyż felga była wyważona poprawnie ale byłą jajkowata od wewnętrznej strony
JAKBY co to problem rozwiązany a był troche dziwny gdyż felga była wyważona poprawnie ale byłą jajkowata od wewnętrznej strony
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości