konserwacja podwozia jaki środek wybrać

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Bruno77
vag-podkarpacie.pl
vag-podkarpacie.pl
Posty: 1679
Rejestracja: pt lis 10, 2006 13:27
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

konserwacja podwozia jaki środek wybrać

Post autor: Bruno77 » ndz sie 01, 2010 11:57

jak w temacie co było by lepsze baranek z APP czy blachogum (bitex) ?? a może coś innego


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=338716&p=4409474#p4409474

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

konserwacja podwozia jaki środek wybrać

Post autor: prezesik25 » ndz sie 01, 2010 16:14

Ja łatki w podłodze smarowałem bitexem, ale możesz wydać trochę więcej kasy i kupić specjalny baranek. U mnie do tej pory ori konserwacja trzyma się bardzo mocno podłogi i jest coś jak dętka, którą ciężko urwać.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 887
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

konserwacja podwozia jaki środek wybrać

Post autor: Marcin TDI » ndz sie 01, 2010 20:08

ja konserwuję bitexem zawsze podwozie. ale żeby to dobrze zrobić to najlepiej sobie umyj podwozie płynem do naczyń żeby odtłuścić podłogę i dopiero pózniej konserwuj. ten butex zły nie jest bo nie zasycha na kamień po dłuższym czasie


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Re: konserwacja podwozia jaki środek wybrać

Post autor: Xabingo » ndz sie 01, 2010 23:07

Bruno77 pisze:jak w temacie co było by lepsze baranek z APP czy blachogum (bitex) ?? a może coś innego
Baranek jest lepszy moim zdaniem. Blachogumu nie polecam, ja konserwuje Bitgumem. Bitgum jest rzadki, także ja smaruje raz i na następny dzień świecę żarówką i smaruje miejsca w których widać, że nie ma bitgumu. Blachogumem można np.zasmarować jakiś otwór, bo jest prawie jak plastelina.
Ja najpierw myję dokładnie szczotką miejsca które będę konserwował (ciepła woda + płyn do mycia). Następnie wycieram to suchą szmatką i czekam aż wyschnie, później myję to benzyną i kładę bitgum. Oczywiście rdzę usuwam.
Ja zakonserwowałem wszystkie nadkola i płytę podłogową pod zbiornikiem paliwa, później będę konserwował resztę podłogi. Warto też zdjąć przednie błotniki i tam zakonserwować wszystko, trzeba zwracać uwagę, żeby nie zalepić jakiegoś ważnego otworu. Np.w progach odpływów nie można zalepić. Bitgum nakładam pędzlem. On nie wyschnie porządnie, musisz trochę pojeździć samochodem to wtedy nie będzie już taki lepki i brudzący.

Używałem też trochę takiego baranka: http://allegro.pl/item1155429373_no_1_b ... ml#gallery" onclick="window.open(this.href);return false;
Stosowałem go w miejscach gdzie coś się przykręca (bo element nie przylepi się do tego baranka jak do bitgumu)


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

konserwacja podwozia jaki środek wybrać

Post autor: Paweł Marek » ndz sie 01, 2010 23:49

Baranek nie jest do podwozia, on twardnieje na kamień prawie na progi w dolnej części można zapodać. U mnie się sprawdził dobrze na podłogę Boll ale napewno inne tego typu środki też są dobre.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

konserwacja podwozia jaki środek wybrać

Post autor: Lucki » pn sie 02, 2010 01:00

Ja zapaćkałem u siebie dwa moje golfy takim środkiem h[url]ttp://www.tradetec.pl/product_info.php?cPath= ... 72e9eaa5a3[/url] było to ok 2 lata temu i do dzisiaj nic nie zeszło, nic nie odpadło :)
Do profili zamkniętych tez kupiłem środek w tej firmie http://www.tradetec.pl/product_info.php ... 72e9eaa5a3

Jeśli chodzi o technikę jakiej użyłem to tak: najpierw myjka i wymyłem podwozie, poczekałem 3 godz niech sobie woda wyschnie. Następnie pistoletem przedmuchałem wszystkie szczeliny żeby resztki h2o usunąć. Teraz przyatakowałem pędzlem całe podwozie razem z nadkolami. W czasie kiedy sobie to schło wtłoczyłem pistoletem do konserwacji profili zamkniętych drugi środek w drzwi, klapę, no i progi.
Później pistolet (taki do malowania - nie mylić z lakierowaniem ) i raz jeszcze spryskałem całe podwozie autogumem.

No i to by było na tyle.... :jezor:

Najlepiej zrobić to w upalny dzień, żeby szybko schło :bigok:


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

konserwacja podwozia jaki środek wybrać

Post autor: Xabingo » pn sie 02, 2010 18:17

A ja mam takie pytanko. Konserwowałem prawy próg i konserwowałem go BOLLem do profili zamkniętych, ale za tylnym boczkiem dałem trochę bitgumu i on rozlał się po całym progu tak, że teraz tylko jeden otwór jest drożny (ten pierwszy patrząc od przodu samochodu). I tu moje pytanie - po co są w progu te otwory i czy muszą być wszystkie drożne, bo jeśli tak to muszę je przetkać.


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

Awatar użytkownika
inż. Mk2_marcin
Golfista
Golfista
Posty: 2034
Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
Lokalizacja: Kraków

konserwacja podwozia jaki środek wybrać

Post autor: inż. Mk2_marcin » wt sie 03, 2010 20:16

a ma ktoś linka lub coś podobnego jak zrobić dobrze konserwacje podwozia?


Obrazek
Obrazek

blacksentinel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: śr cze 11, 2008 13:27
Lokalizacja: FZI
Auto: Golf 4 TDI
Kontakt:

konserwacja podwozia jaki środek wybrać

Post autor: blacksentinel » ndz sie 08, 2010 14:32

Ja zrobiłem teraz konserwację progów, drzwi i trudno dostępnych elementów łącznie około 18 litrami preparatu NOXUDOL 750 (preparat do profili zamkniętych). Dobrze że zdąrzyłem jeszcze jak było gorąco bo teraz już trochę zimno jest i za mokro na takie zabiegi ;)



blacksentinel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: śr cze 11, 2008 13:27
Lokalizacja: FZI
Auto: Golf 4 TDI
Kontakt:

konserwacja podwozia jaki środek wybrać

Post autor: blacksentinel » ndz sie 08, 2010 14:37

Teraz trzeba się zabrać za podłogę. Zrobię to tak że najpierw wymyję ją. Potem odtluszcze acetonem. A na to NOXUDOL 900. Tylko muszą przyjść gorące dni ;)
Ostatnio zmieniony ndz sie 08, 2010 15:03 przez blacksentinel, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

konserwacja podwozia jaki środek wybrać

Post autor: J.B.S. » ndz sie 08, 2010 14:59

Jako uzupełnienie baranka pod spodem auta polecam ten środek.
http://moto.allegro.pl/item1166372385_m ... edzel.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Można też stosować do łączenia blach itd.Osobiście lepszego nie znalazłem.
Czyszczę rdzę do zera maluje dwa razy podkładem i nakładam tą pastę trzyma się jak ori.

Jako wosk do profili zamknietych stosuję to
http://moto.allegro.pl/item1169110084_v ... niete.html" onclick="window.open(this.href);return false;
A to na koniec na podwozie lepiej się trzyma i wolniej twardnieje niż bitex
http://moto.allegro.pl/item1177371645_p ... ysafe.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dla mnie najlepsze środki :grin:



Awatar użytkownika
SZOPENN
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 762
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 10:53
Lokalizacja: Polska

konserwacja podwozia jaki środek wybrać

Post autor: SZOPENN » pn wrz 13, 2010 10:34

Trzeba odświerzyć kotleta...


Panowie, poszukuję baranka który byłby elastyczny... w planie wybór między


APP U210 - 2w1 - niby oparty na bazie kauczuku oraz żywic i jest elastyczny, zaś na innym forum ciekawa dyskusja do przeczytania, mimo że piszą że jest na nic ja jednak optowałbym za tym, żeby chociaż spróbować i mieć porównanie do normalnych baranków (które są sztywne i do niczego się nie nadają)

http://lakiernik.info.pl/viewtopic.php? ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

następny produkt to rozpatrzenia to produkty firmy 3m oraz TEROSON (szczegóły w linku)

Ja się jeszcze zastanawiam nad rozcieńczaniem masy pod pędzel do spawów i natryskiwaniem jej pistoletem UBS... czy ktoś ma jakieś doświadczenia z powyższymi??



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości