Montaz wspomagania w 1.3 - uda sie?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Kowal_
- płk Gleba
- Posty: 1732
- Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: VW Passat CC
- Silnik: CCZA
Montaz wspomagania w 1.3 - uda sie?
Mam pytanie.
Jak wiadomo w mk2 1.3 wspomagania raczej się nie spotykało, bardzo rzadko się spotykało w 1.3 z NZ.
Jak tak patrzałem kompletne wspomaganie to magiel, potrzebne wężyki, zbiorniczek i pompa z kołem pasowym wraz z łapą.
Teraz pytanie - do 1.3 chyba nie ma miejsca na to, aby zamontować oryginalną łapę do silnika czy karoserii (nie orientuje się teraz do czego sie mocuje).
Ale tak pomyślałem, że cała sprawa dla kogoś z dostepem do migomatu i troszke "zacięcia" nie powinna sprawić problemu.
Mianowicie chodziło mi by o to żeby przyspawać do karoserii albo w jakis sposób przymocować pompę do silnika aby jednak to wspomaganie zamontować.
Problemy byłby jedynie taki aby znaleźć odpowiednie koło pasowe (podwójne) i zaadoptować je zamiast obecnego pojedynczego (czy one się rożniły rozmiarami?)
Powiedzcie co o tym sądzicie bo wydaje mi się, że jest to wykonalne. Sam bym tego nie robił oczywiście.
Jak wiadomo w mk2 1.3 wspomagania raczej się nie spotykało, bardzo rzadko się spotykało w 1.3 z NZ.
Jak tak patrzałem kompletne wspomaganie to magiel, potrzebne wężyki, zbiorniczek i pompa z kołem pasowym wraz z łapą.
Teraz pytanie - do 1.3 chyba nie ma miejsca na to, aby zamontować oryginalną łapę do silnika czy karoserii (nie orientuje się teraz do czego sie mocuje).
Ale tak pomyślałem, że cała sprawa dla kogoś z dostepem do migomatu i troszke "zacięcia" nie powinna sprawić problemu.
Mianowicie chodziło mi by o to żeby przyspawać do karoserii albo w jakis sposób przymocować pompę do silnika aby jednak to wspomaganie zamontować.
Problemy byłby jedynie taki aby znaleźć odpowiednie koło pasowe (podwójne) i zaadoptować je zamiast obecnego pojedynczego (czy one się rożniły rozmiarami?)
Powiedzcie co o tym sądzicie bo wydaje mi się, że jest to wykonalne. Sam bym tego nie robił oczywiście.
Ostatnio zmieniony czw cze 21, 2007 15:27 przez Kowal_, łącznie zmieniany 2 razy.
- conrad81
- Mały gagatek
- Posty: 98
- Rejestracja: pt sty 13, 2006 14:26
- Lokalizacja: Stargard, PL
- Kontakt:
popytaj w serwisie czy mozna kupic pompe wspomagania do twojego modelu silnika jesli tak to zamów łape do mocowania pompy do twojego konkretnego silnika a reszte kupisz na allegro od byle jakiego mk2 tak mi sie wydaje. Koło pasowe napedza dodatkowym paskiem klinowym tylko pompe wspomagania zazwyczaj wiec tu wymagało by tylko to jedno koło zamienic na podwojne pewno pasujące od innych 1,3
Są dwa rodzaje nadsterowności: klasyczna i zaaajebiesta:)
- Kowal_
- płk Gleba
- Posty: 1732
- Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: VW Passat CC
- Silnik: CCZA
Rozumiem. W takim razie odpada karoseria. Nie pomyslałem o tym.miś fazi pisze:do karoseri nie da sie zamocować pompy wspomagania , silnik pracuje na poduszkach , więc pasek będzie spadał, albo go urwie pompe wspomagania musisz przykręcić jakoś do silnika żeby tworzyły jedną całość
Myslę pozatym, że główny problem w tych silnikach jest taki, że kolektor wydechowy jest z przodu przez co zajmuje sporo miejsca.
Co na teraz wiem po przeszukaniu forum:
1. Kolega juby pisał o tym aby łapę z pompą zaadoptować z mk3 (nie wiem w jaki sposób, ale może się wypowie)
2. W polówce 6N 1.3 jest silnik bardzo podobny do mojego. Doczytałem, że tam wspomaganie było montowane bardzo czesto od samego początku produkcji.
Mówiąc podobny mam na mysli ta sama moc, wygląd i co ważne ma też kolektor wydechowy z przodu silnika.
Czy w ASO mogą mi udzielić informacji co do tego czy z Polo podpasuje łapa (pozatym chyba łapa wspomagania jest sprzężona razem z łapą do alternatora) ??
Mam wątpliwości czy wspomaganie to nie jest czasem kwestia tylko zamontowania, a nie było montowane w 1.3 głównie ze względów oszczędnościowych i tyle.
Mam zagwozdkę teraz.
Ostatnio zmieniony czw cze 21, 2007 15:53 przez Kowal_, łącznie zmieniany 1 raz.
po pierwsze , jak były montowane to napewno jest jakaś możliwość , łapa z MK3 to chyba Ci nie podejdzie , ja ostatnio montowałem klime to łape zmieniałem , ważne jest to aby było gdzoe przykręcić tą łape do silnika , nie znam za bardzo budowy bloku silnika 1,3 ale na pewno jakimś sposobem sie da to zamontowac , jak nie z przodu silnika to może gdzieś z tyłu , o ile da sie potem zamontować pasek , tylko pompa wspomagania tak jak u mnie jest zamocowana na trzech śrubach , bo robi dosyć wysokie ciśnienie i musi być zamocowana dosyć pewnie
[ Dodano: 21 Cze 2007 16:09 ]
co do polówki to może być racja , bo silnik 1,3 był przerobiony na 1,4 i montowany do polówki , a więc bloki tych silników muszą być takie same
[ Dodano: 21 Cze 2007 16:09 ]
co do polówki to może być racja , bo silnik 1,3 był przerobiony na 1,4 i montowany do polówki , a więc bloki tych silników muszą być takie same
- Kowal_
- płk Gleba
- Posty: 1732
- Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: VW Passat CC
- Silnik: CCZA
Z tym silnikiem to chyba tak, że 1.3 na początku był z golfa II, a potem 1.4 (AEX) z golfa 3. Tylko jestem ciekaw jakie oznaczenie ma ten 1.3 w polo.miś fazi pisze:
[ Dodano: 21 Cze 2007 16:09 ]
co do polówki to może być racja , bo silnik 1,3 był przerobiony na 1,4 i montowany do polówki , a więc bloki tych silników muszą być takie same
Chyba mnie czeka wycieczka do ASO i niech mi tam powiedzą.
Bo chyba tak na prawdę nikt do 1.3 wspomagania nie montowal.
Ostatnio zmieniony czw cze 21, 2007 16:36 przez Kowal_, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kowal_
- płk Gleba
- Posty: 1732
- Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: VW Passat CC
- Silnik: CCZA
Jest to sprawdzone?juby pisze:pompę wspomy możesz zastosować z golfa mk3 1.4 albo polo z tym samym silnikiem (także ibiza) oczywiście z mocowaniami. Reszta klamotów najlepiej z mk2, bo pasują bez niepotrzebnej rzeźby
W takim razie by to wyglądało tak. Kupuje najlepiej kompletną wspomę od mk2. Pompę wraz z mocowaniem sprzedaję bo pasować nie bedzie. Kupuje pompę z mocowaniem od mk3 1.4/polo 1.3/1.4/ibiza 1.4. Podwójne koło pasowe jeszcze zakupić. Montaż tego.
Czy węże wspomagania będą do innej pompy plug&play?
Pytanie - czy pompa w silniku gdzie kolektor jest z przodu jest również z przodu silnika czy gdzieś z tyłu? Mógłbym się jeszcze upewnić i zobaczyć w sumie u sąsiada jak to wygląda. On ma Polo 6N 1.4 ze wspomą i mozna by obejrzeć co i jak tam jest pomontowane.
a ja twierdze ze bedzie - kumpel zakladal wspome w 1.3 NZ i rzadnych problemow nie napotkal. Typowe Plug&play bylo.juby pisze:mkowalm, nie możesz założyć że wszystko będzie pasowało, bo na 99% nie będzie,
Mial kompletna wspome w mk3 1.4 - zmienilem jeydnie zbiorniczek wyrownaczy i drazki na listwie, bo tam dluzsze
- Dawidtuning
- I <3 MY MK2
- Posty: 124
- Rejestracja: czw mar 25, 2010 21:02
- Lokalizacja: Łaziska Górne
Montaz wspomagania w 1.3 - uda sie?
Co do wspomagania w 1.3 to miałem kiedyś u mnie, nawet mam jeszcze gdzieś łapę przerobioną do pompy wspomagania
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości