Strona 1 z 1

[mk7] Golf 1.6 TDI wyciek z pompy sprzęgła

: sob cze 27, 2020 21:48
autor: kamska
Witam,

Tak zachwalałem, a tu taka żenada. Mianowicie jakiś czas temu zauważyłem plamki na dywaniku kierowcy, pierwotnie tłumaczyłem sobie, że nawnosiłem brudem z garażu ( nie chciałem wierzyć). a jednak okazuje się, że pedał sprzęgła się " poci" wyciek z pompki.
I tu pytanie, mam pecha czy to występująca wada fabryczna? Pompka w orginale ok 300zł, a może wystarczy wymienić uszczelniacz, jakiś oring? miał ktoś do czynienia? wymieniał?
W poniedziałek podjadę do ASO, póki co pytam forumowiczów.

PS auto 168tyś z 2015r. ZENADA!!!, chyba nie będzie MK VIII tylko Ola IV chociaż i tak pompka sprzęgła bedzie taka sama ;))

pozdro

[mk7] Re: Golf 1.6 TDI wyciek z pompy sprzęgła

: ndz cze 28, 2020 00:49
autor: Borys
jesli miałes pompę 5Q0 721 388 G to w 2017-11-01 zostala wycofana i zamieniona na 5Q0 721 388 J 330 zl netto , z zamiennnika jest tylko VALEO i cena podobna ,a co do awarii to tylko mechanika takie usterki bywają i oby takie tylko w tym zestawieniu

[mk7] Re: Golf 1.6 TDI wyciek z pompy sprzęgła

: ndz cze 28, 2020 06:58
autor: wesol
Konstrukcja silnika, wysprzeglika, sprzęgła jak w golfie 4 to może mi pompka sprzeglowa jest bliźniacza. A jak nie to może choć uszczelniacze w niej to by tylko przełożył i po temacie. Mam gdzieś pompkę z golfa 4 to mogę rozebrać i pomierzyć jak coś. Wymiana w miarę prosta.

[mk7] Re: Golf 1.6 TDI wyciek z pompy sprzęgła

: ndz cze 28, 2020 11:48
autor: kamska
Borys pisze:
ndz cze 28, 2020 00:49
jesli miałes pompę 5Q0 721 388 G to w 2017-11-01 zostala wycofana i zamieniona na 5Q0 721 388 J 330 zl netto , z zamiennnika jest tylko VALEO i cena podobna ,a co do awarii to tylko mechanika takie usterki bywają i oby takie tylko w tym zestawieniu
Czyli wadliwa była ta 388G skoro ją zamienili. Znalazłem za 259brutto niemieckiego producenta- https://www.czesciauto24.pl/borsehung/14816513.

[mk7] Re: Golf 1.6 TDI wyciek z pompy sprzęgła

: ndz cze 28, 2020 11:50
autor: kamska
wesol pisze:
ndz cze 28, 2020 06:58
Konstrukcja silnika, wysprzeglika, sprzęgła jak w golfie 4 to może mi pompka sprzeglowa jest bliźniacza. A jak nie to może choć uszczelniacze w niej to by tylko przełożył i po temacie. Mam gdzieś pompkę z golfa 4 to mogę rozebrać i pomierzyć jak coś. Wymiana w miarę prosta.
Lepiej nie rzezbic, chytry traci 2 razy, a sprzegło-hamulce rzecz niezbędna, cena pompki nie jest jakaś wygórowana.

[mk7] Re: Golf 1.6 TDI wyciek z pompy sprzęgła

: ndz cze 28, 2020 12:10
autor: wesol
Jak ktoś ma chęć i czas i robi to samemu to w sumie można się pobawić. Ale jak ktoś chce raz, pożądnie bez ceregieli to fakt nowa, wymiana i temat do archiwum.

[mk7] Re: Golf 1.6 TDI wyciek z pompy sprzęgła

: ndz cze 28, 2020 12:23
autor: kamska
wesol pisze:
ndz cze 28, 2020 12:10
Jak ktoś ma chęć i czas i robi to samemu to w sumie można się pobawić. Ale jak ktoś chce raz, pożądnie bez ceregieli to fakt nowa, wymiana i temat do archiwum.
Wymieniał ktos w MKVII, jakieś wskazówki, zapowietrzy się? a może lepiej dać do ASO?

[mk7] Re: Golf 1.6 TDI wyciek z pompy sprzęgła

: ndz cze 28, 2020 20:49
autor: wesol
To proste jest. Wysprzeglik zewnętrzny pompka sprzęgła pod pedałem i wężyk. Ot całość. Wszystko do odkręcenia w sumie w parę minut.

[mk7] Re: Golf 1.6 TDI wyciek z pompy sprzęgła

: pt lip 10, 2020 20:47
autor: kamska
2 tygodnie minęły a pedał sprzegła suchy jak pieprz. Może to kwestia upałów- oring się rozszerzał jak było za ciepło, a może jakiś paproch wleciał, w każdym bądź razie dziś po 2 tygodniach miligrama płynu nie było na chusteczce, także nie polecam pochopnie wymieniać pompki sprzegła.

pozdrawiam

[mk7] Re: Golf 1.6 TDI wyciek z pompy sprzęgła

: śr sie 11, 2021 12:43
autor: golf7variant2015
Witam. GOLF 7 VARIANT 1.6TDI 66KW. Mam go od około 4 m-cy. Zauważyłem krople płynu na wycieraczce pod pedałami. To pompa sprzęgła się rozszczęlniła. Nigdy nie miałem takiego problemu w VW-nie, a miałem ich kilka, zwłaszcza że przebieg 105 000. Zabrałem sie za naprawę. W komorze silnika, wiadomo wyjęcie akumulatora-oczywiście na podtrzymaniu napięcia- nie chcę później nie potrzebnych błędów/ problemów. Demontaż podstawy akumualtora, demontaż filtra powietrza z obudową i dojście do przewodów popmu już mam. Gorzej w kabinie kierowcy. Wyjmuje przyłącze elektryczne odkręcam nakrętkę 1 z 3 od kostrukcji pedała- bo pedał/ konstrukcję pedała moim zdaniem trzeba zdemontować żeby wyjąć pompę. Jak? powiedz cię mi jak? Mam wykręcić pozostałe dwie nakrętki które są u góry pedała, tam się nie da podejść żadnym kluczem nasadkowym jeżeli już to ruch kluczem jest prawie nie możliwy. Co w takiej sytuacji. Trzeba demontować poduszkę powietrzna na nogi i kolumnę kierownicy. Pomóżcie. Pozdrawiam i z góry dziękuje za fatygę, Grzegorz Siemianowice Śląskie. 500-098-557