Skrzynia biegów "chrupie" przy wrzucaniu drugiego biegu

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

FENZIGO
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: śr lut 14, 2018 05:22

Skrzynia biegów "chrupie" przy wrzucaniu drugiego biegu

Post autor: FENZIGO » śr lut 14, 2018 06:14

Witam!
Jestem świeżym kierowcą(prawko odebrane w zeszłym tygodniu) i od niedawna również szczęśliwym posiadaczem golfa.
Jak już wspomniałem w tytule podczas ruszania przy zmianie biegów z jedynki na dwójkę skrzynia lubi sobie czasami "zgrzytnąć" jednak nie jest to typowy zgrzyt, drążek nie "ucieka" przed tą dwójką a sam bieg wchodzi dość gładko i nie wyskakuje a przy redukcji z dowolnego innego biegu problem nie występuje.
Auto odkupiłem za grosze od znajomego który jeździł tak już od ponad roku i jak twierdzi nie powinienem się tym przejmować(uprzedził mnie przed zakupem).
Jako osoba której bliżej do elektryka niż do mechanika chciałbym się upewnić że auto nie "dupnie" mi w trasie.
Żeby uprościć zadam kilka pytań i proszę o w miarę prostą odpowiedź gdyż jak można zauważyć mechanik ze mnie żaden :rotfl:
1. Czy jest możliwe że auto nagle posypie mi się w trasie i nie będę w stanie dalej pojechać?
2. Czym może być spowodowany obecny stan rzeczy?
3. Jest to jakieś poważne uszkodzenie czy następstwo najzwyklejszej "wiekowości" pojazdu?
4. Ile może kosztować ewentualna naprawa/wymiana skrzyni zakładając że mam darmowy dostęp do oryginalnych zamienników?

Jeżeli nie dopowiedziałem czegoś co mogłoby ułatwić zdiagnozowanie (usterki?) proszę pisać a postaram się udzielić tylu informacji ile jestem w stanie :kac:
Z góry dziękuję za ewentualne odpowiedzi! :grin:



fire&fice
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: śr sie 10, 2011 14:39

Skrzynia biegów "chrupie" przy wrzucaniu drugiego biegu

Post autor: fire&fice » śr lut 14, 2018 17:04