Drążek zmiany biegów nie wraca do środka

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

yaroray
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt cze 13, 2014 08:17

Drążek zmiany biegów nie wraca do środka

Post autor: yaroray » pt lut 02, 2018 08:23

Mam problem z powrotem drążka zmiany biegów do środka, szczególnie przy zmianie z biegu 2 na 3, często blokuje mi się pomiędzy 1 i 3. Problem nasila się jak na dworze robi się zimniej - mróz. Szukałem na forum i znalazłem info, że trzeba przesmarować cięgna wybieraka. Mam Golfa IV 1.6. Jestem początkujący w mechanice samochodowej, dlatego mam pytania.
Wiem, że można przesmarować cięgna w samochodzie, ale jeżeli chciałbym je wyciągnąć i oczyścić, to w jaki sposób mogę je ściągnąć? Czy wystarczy pociągnąć czy trzeba coś odkręcać? Nie chciałbym czegoś urwać. Z tego, co widziałem część to przeguby kulowe poruszające się w każdą stronę, a np. jeden przegub porusza się tylko płasko i jest na nim największa rdza.
Drugie pytanie, to czy te cięgna są pod naciągiem? Tzn. jak coś rozłączę to czy mi strzeli i będę musiał naciągać, żeby ponownie połączyć?
Pytanie również o stronę od gałki. Chciałbym sprawdzić czy kulka nie stawia oporu. Jeżeli np. odłączę linki wybieraka (jeżeli się w ogóle da) to czy również nie są pod naciągiem i mi nie polecą w stronę maski?
Z góry dzięki za porady.



muszkatobiasz
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2733
Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
Lokalizacja: Oborniki wlkp.

Drążek zmiany biegów nie wraca do środka

Post autor: muszkatobiasz » pt lut 02, 2018 22:23

yaroray pisze: Z tego, co widziałem część to przeguby kulowe poruszające się w każdą stronę, a np. jeden przegub porusza się tylko płasko i jest na nim największa rdza.
to właśnie trzeba przeczyścić i przesmarować szczególnie ten który pracuje góra dół zapieka się na tej tulejce dźwigni