Witam.
Dwa dni temu jadąc na autostradzie depnąłem mocniej w okolicach 200 km/h...kiedy zwolniłem zauważyłem że turbo głośniej świszczy ( mam DP i wiem jak wcześniej świszczało a jak teraz jest) do tego taki dziwny odgłos hm... prrrrrr nie wiem jak to opisać, kiedy odpuszczę gaz to prrr pod koniec jest lekko głośniejsze. Dźwięki dobiegają z okolic nóg pasażera. Zrobiłem z tym trasę około 700 km. i nic się nie nasila, ale nie jest to praca jaka była wcześniej, świst słychać niemalże od lekkiego muśnięcia gazu i to dziwne prrrr czy jak to nazwać. Podlinkuję później plik audio o co mi chodzi, trzeba się wsłuchać "między świst" bo telefonem nagrane.
Idąc tą drogą rozebrałem dziś nadkole PP i wszystko rozkręciłem od wlotu intercoolera aż do samej turbiny, węże całe...pancake cały, jedynie luz wzdłużny na słynnej chyba spince czyli rura alu z turbo do naleśnika, zrobiłem zdjęcia i widać że te ząbki jakieś wyrobione, oleju w układzie śladowe ilości, dlatego nic tam nie wysrało z wyjątkiem takiej szarej mazi coś jak smar grafitowy. Czy możliwe jest że przez ten luz i powiedzmy nieszczelność aż tak będzie słychać ? Aha oring ten zielony jest cały ale odgnieciony.
Auto moc swoją ma, ciśnienie trzyma 1 bar (program), dv sprawdzony (sprawny), znalazłem w necie że ludzie to przerabiają bo pojawia się tam właśnie nieszczelność...ale mi chodzi o ten świst i to prrr...czy to może być przyczyna ?
Sprawdziłem połączenie DP z turbo nic nie okopcone, kolektor-turbo też czysto, wkurza mnie to bo boję się żeby nie rozwalić turbiny. Dodatkowo wartości w bloku 32 to 2.8% i -7.8%. Błędów chyba brak...w sumie był jeden że za bogata mieszanka 17535 ale po wykasowaniu i jeździe testowej po złożeniu wszystkiego, błędu brak.
Czy logi są potrzebne jeśli tak to jakie grupy ? Czy ktoś przerabiał tą rurę na stary typ np. AGU i czy podejdzie P&P ?
Linki do fotek :
http://www.tinypic.pl/ftwdb33s8khl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tinypic.pl/0sxrh3xm5vem" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tinypic.pl/g52ckm1mhge7" onclick="window.open(this.href);return false;
Audio o co mi chodzi, niestety trzeba pobrać:
https://megawrzuta.pl/download/8e7e3aa1 ... 83086.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Poproszę o pomoc lub naprowadzenie mnie.
Tak jeszcze szperałem i znalazłem że nie raz mieli luźny kolektor wydechowy albo połączenie turbo-DP ale ja to sprawdzałem i wzrokowo wygląda ok, zresztą dźwięk dochodzi z okolic schowka, po drugie nie widać okopcenia...a powinno być jeśli by wydmuchało uszczelkę prawda ?
1.8T Głośna praca turbo, dziwny dźwięk.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Mavrick
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2064
- Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
1.8T Głośna praca turbo, dziwny dźwięk.
Mi to wyglada na jakas nieszczelnosc przez ktora ciagnie lewe powietrze. Nie wiem jak jest zbudowane turbo w golfie i czy tam wystepuja takie elementy ale w viciaku jak mialem uwalony jakis zaworek czy tez czujnik (nie pamietam co to bylo) to odglos byl podobny a nawet i bardziej intensywny...jak w WRC:D.
-
- Mały gagatek
- Posty: 82
- Rejestracja: śr kwie 29, 2015 20:19
- Lokalizacja: Toruń
- Auto: Golf VII GTI 2.0
- Silnik: CXCA
Re: 1.8T Głośna praca turbo, dziwny dźwięk.
Jutro sprawdzę czy czasem kolektor wydechowy nie jest luźny...ciekawi mnie tylko czy ta opisana nieszczelność może generować aż taki hałas...Połączenia filtr-turbo nie sprawdzałem bo wydawalo mi się że male szanse są na rozerwanie tego elementu.
No więc po oględzinach, prawdopodobnie wydmuchana uszczelka turbo-downpipe, może założyłem lipną bo taką co była w zestawie z DP o taka ( z takiego materiału, kształt inny) : http://www.tinypic.pl/n39vvzjf32j8
Wrzuciłem ją na sucho może to był błąd... mam pod ręką elring dokładnie taka : http://www.tinypic.pl/w0pw4by02xh7
Pytanie...ładować metalową na pastę do uszczelnień tłumików czy ori serwis ?
Ma ktoś numer ori uszczelki ?
No więc po oględzinach, prawdopodobnie wydmuchana uszczelka turbo-downpipe, może założyłem lipną bo taką co była w zestawie z DP o taka ( z takiego materiału, kształt inny) : http://www.tinypic.pl/n39vvzjf32j8
Wrzuciłem ją na sucho może to był błąd... mam pod ręką elring dokładnie taka : http://www.tinypic.pl/w0pw4by02xh7
Pytanie...ładować metalową na pastę do uszczelnień tłumików czy ori serwis ?
Ma ktoś numer ori uszczelki ?
Re: 1.8T Głośna praca turbo, dziwny dźwięk.
Cześć. Czy miał ktoś podobna sytuację w swoim 1.8T? U mnie po maksymalnym otwarciu przepustnicy dźwięk dobiega z okolic turbiny. Samochód ma moc i jedzie dobrze. Tylko ten dźwięk. Jedynie co znalazłem to niski poziom oleju(było na minimum konewka się nie zapaliła). Czy wymiana oleju pomoże (olej ma obecnie jakieś 8000tys)?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 5 gości