Łożysko, skończone czy za mocno przykręcone?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Łożysko, skończone czy za mocno przykręcone?
Witam,
Mam taki problem, wymieniłem 4-5 msc temu łożyska z przodu, odkręcić było ciężko ale też przeczytałem że zakręcić je trzeba w opór, że mają one swoje
właściwości takie iż należy ja zakręcić do oporu, no i tak zrobiłem zakręciłem breszka 1,5m w opór. Pojeździłem trochę i teraz mi buczą, i tu moje pytanie
czy poluzowanie ich ćwierć obrotu rozwiąże problem czy już do wymiany? Dodam że przy zakrętach buczenie nie nasila sie.
Pozdrawiam
Mam taki problem, wymieniłem 4-5 msc temu łożyska z przodu, odkręcić było ciężko ale też przeczytałem że zakręcić je trzeba w opór, że mają one swoje
właściwości takie iż należy ja zakręcić do oporu, no i tak zrobiłem zakręciłem breszka 1,5m w opór. Pojeździłem trochę i teraz mi buczą, i tu moje pytanie
czy poluzowanie ich ćwierć obrotu rozwiąże problem czy już do wymiany? Dodam że przy zakrętach buczenie nie nasila sie.
Pozdrawiam
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
Łożysko, skończone czy za mocno przykręcone?
Może tył daje gazu i tak przenosi? Proponuje sprawdzić.
Poluzowanie nic Ci nie da.Jakiej firmy są łożyska które zostały wymienione?
Poluzowanie nic Ci nie da.Jakiej firmy są łożyska które zostały wymienione?
Łożysko, skończone czy za mocno przykręcone?
Do przodu kupywałem SKFy, a tył wymieniałem również nie dawno lecz zachowując luz, wycie jest typowe z przodu,
aktualnie jeżdżę na stalówkach a więc widać śrubę przegubu i jest ona ciepła po jeździe ~10-15 km więc sądzę że to raczej łożyska przód i zapewne zbyt mocno je dokręciłem.
aktualnie jeżdżę na stalówkach a więc widać śrubę przegubu i jest ona ciepła po jeździe ~10-15 km więc sądzę że to raczej łożyska przód i zapewne zbyt mocno je dokręciłem.
Łożysko, skończone czy za mocno przykręcone?
Moc dokręcania nie ma nic do tego bo obie części wewnętrzne łożyska tak czy siak mają się zejść ze sobą. Chcesz to poluzuj ale też nie kumam tego dokręcania przecież to się dokręcania kluczem np dynamometrycznym o długości 50-60cm to czemu dokrecasz to jakaś rurą.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Łożysko, skończone czy za mocno przykręcone?
Przyjrzyj sie piascie jak jest uszkodzona np nierówna moze uszkodzic lozysko
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Łożysko, skończone czy za mocno przykręcone?
swojego czasu poszła wadliwa seria bez smaru.Przem4S pisze:Do przodu kupywałem SKFy,
Wymieniałeś oczywiście na prasie?
Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Łożysko, skończone czy za mocno przykręcone?
Skf to Szwecki produkt i kiedyś był dobry. Pewnik to fag timken kojo itp. Smaru tam zawsze warto dołożyć. Żeby się dało to wykonać na aucie to bym to robił raz w roku i nie byłoby mowy o uszkodzeniu łożyska wcale.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Łożysko, skończone czy za mocno przykręcone?
chodziło mi bardziej o to że widziałem już mistrzów co wbijali łożyskawesol pisze:Żeby się dało to wykonać na aucie to bym to robił raz w roku i nie byłoby mowy o uszkodzeniu łożyska wcale.
Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Łożysko, skończone czy za mocno przykręcone?
Co w tym takiego dziwnego ? Robiłem tak co najmniej 3 razy bo nie miałem dostępu do prasy, a auto było potrzebne na drugi dzień i do tej pory wszystko pracuje jak należy. Kwestia tylko tego żeby wbijać równomiernie przez jakiś dobry kawałek rurki. Łożyska oczywiście FAG.pironet pisze:chodziło mi bardziej o to że widziałem już mistrzów co wbijali łożyska
- xlsss
- Użytkownik
- Posty: 487
- Rejestracja: czw gru 18, 2008 17:03
- Lokalizacja: Opole/Wróblowice
- Auto: MK3
- Silnik: AAZ
- Kontakt:
Łożysko, skończone czy za mocno przykręcone?
Według mnie zbyt mocno dokręcone i łożysko szlak trafił. Niech eksperci potwierdzą. Ja jak wymieniałem do dokręciłem na ful, ale zaraz lekko poluzowałem aby był minimalny luz. 5 lat śmiga i nie zajęknie. Łożyska tak jak koledzy podpowiadają - FAG. Ciekawostka - mam je nawet w alternatorze. 100tyś. przebiegu - KLASA
Łożysko, skończone czy za mocno przykręcone?
Łożyska są dzielone i właśnie ich scisniecie powoduje że obie części się schodzą i niweluja luz. Nie da się mocniej ścisnać jak juz się zeszły. To czy dokrecisz 100 Nm czy 300 Nm to nic nie zmienia. Wadą łożyska brak wystarczającej precyzji powoduje że kończy żywot. Testował to na łożyskach optimala kiedyś.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości