AQY po remoncie...
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
AQY po remoncie...
Auto wlasnie przeszło remont silnika, przy przebiegu 180 000km. Silnik 2.0 AQY
Powod remontu to podejzenie nieszczelnej UPG. Objawem bylo zbieranie sie mazi pod korkiem, w odmie. Ostatnio ilosc juz znacznie sie zwiekszyla, nawet wyciagalem paskudztwo na bagnecie. Po odkreceniu wlewu oleju, wylal sie gesty majonez
Pobor oleju 0,2 - 0.3 L/1000km pod koniec cyklu. Olej uzupelniany chlodziwem, wiec faktyczny pobor zapewne wiekszy.
Uszczelka okazala sie rozwarstwiona w poblizu kanaliku wodnego .
Wymieniono uszczelki: UPG Elring, 2 kolektora ssacego, kolektora wydechowego, pokrywy zaworow, wałka rozrzadu, gumki zaworowe.
Glowica splanowana z regeneracja gniad zaworowych + nowe sruby.
Wymieniono panewki korbowodowe (jedna przerysowana), popychacze zaworów (bylo minimalnie slychac).
Cylindry ocenione jako bardzo dobre, brak sladu rantu, zostaly przehonowane. Zalozono nowe pierscienie Goetze.
Po 1000km wymienilem olej +filtr (Lotos 5W40) Aktualnie od remontu przejechalem 3600km. Na razie auto krece maksymalnie do 4000obr, stopniowo dodajac gazu, na krotko.
Sytuacja wyglada nastepujaco: pobor oleju ok 0,2l/1000. Chlodziwa ubywa, troche mniej niz przed remontem, ale gdzies wcina.
Majonez na bagnecie sie zbiera, pod korkiem troche, ale duzo mniej. Jest bardziej bialy teraz.
Mialbym pare pytan:
- pobor oleju 0,2l/1000 - po jakim czasie powinno dotarcie sie zakonczyc i opasc pobor oleju ? wydaje mi sie ze juz dosc dawno.. wiec co o takim poborze myslec ?
- mozna juz jezdzic do odcinki ?
- wcinanie chlodziwa - chlodnica nowa, sladow plynu przy wezach nie widac...
- Planuje dodac LM Ceratec. Mozna juz wlac, czy przy nastepnym oleju raczej ?
Dzieki
Powod remontu to podejzenie nieszczelnej UPG. Objawem bylo zbieranie sie mazi pod korkiem, w odmie. Ostatnio ilosc juz znacznie sie zwiekszyla, nawet wyciagalem paskudztwo na bagnecie. Po odkreceniu wlewu oleju, wylal sie gesty majonez
Pobor oleju 0,2 - 0.3 L/1000km pod koniec cyklu. Olej uzupelniany chlodziwem, wiec faktyczny pobor zapewne wiekszy.
Uszczelka okazala sie rozwarstwiona w poblizu kanaliku wodnego .
Wymieniono uszczelki: UPG Elring, 2 kolektora ssacego, kolektora wydechowego, pokrywy zaworow, wałka rozrzadu, gumki zaworowe.
Glowica splanowana z regeneracja gniad zaworowych + nowe sruby.
Wymieniono panewki korbowodowe (jedna przerysowana), popychacze zaworów (bylo minimalnie slychac).
Cylindry ocenione jako bardzo dobre, brak sladu rantu, zostaly przehonowane. Zalozono nowe pierscienie Goetze.
Po 1000km wymienilem olej +filtr (Lotos 5W40) Aktualnie od remontu przejechalem 3600km. Na razie auto krece maksymalnie do 4000obr, stopniowo dodajac gazu, na krotko.
Sytuacja wyglada nastepujaco: pobor oleju ok 0,2l/1000. Chlodziwa ubywa, troche mniej niz przed remontem, ale gdzies wcina.
Majonez na bagnecie sie zbiera, pod korkiem troche, ale duzo mniej. Jest bardziej bialy teraz.
Mialbym pare pytan:
- pobor oleju 0,2l/1000 - po jakim czasie powinno dotarcie sie zakonczyc i opasc pobor oleju ? wydaje mi sie ze juz dosc dawno.. wiec co o takim poborze myslec ?
- mozna juz jezdzic do odcinki ?
- wcinanie chlodziwa - chlodnica nowa, sladow plynu przy wezach nie widac...
- Planuje dodac LM Ceratec. Mozna juz wlac, czy przy nastepnym oleju raczej ?
Dzieki
Sprzedam:
Przeplywomierz BOSCH 0280218002 1.8, 2.0 benz
Sonda lambda BOSCH 06a 906 262 Q
Przeplywomierz BOSCH 0280218002 1.8, 2.0 benz
Sonda lambda BOSCH 06a 906 262 Q
AQY po remoncie...
Wydaje mi sie ze juz powinno sie wszystko dotrzec , co do poboru oleju to bym sie tym nie przejmowal , noroma to litr na 1000km wiec jeszcze Ci duzo brakuje
Pytanie po co krecic do odcinki , no ale mozna. Duzego tego plynu chlodzacego ubywa ?
Pytanie po co krecic do odcinki , no ale mozna. Duzego tego plynu chlodzacego ubywa ?
Re: AQY po remoncie...
No ale na nowych pierscienach i full uszczelkach to spodziewalbym sie znacznego spadku poboru...
Plyny po 2500km wsysnelo 0,6l.
Widze ze tez masz 2.0 pb u siebie. Jak z Twoim silniczkiem ? ile oliwki zjada ?
Po co krecic do odcinki ? zeby szybko przyspieszac dosc oczywiste, nie ?
Ale to dosc banal, takie pytanie, nie ? chociaz w tym silniku przypieszenie nie wzrasta na gorze, rowno ciagnie od jakis 3300obr do konca, wiec palenie do czerwnonego sensu nie ma. Poza fanem i rykiem wscieklym
Plyny po 2500km wsysnelo 0,6l.
Widze ze tez masz 2.0 pb u siebie. Jak z Twoim silniczkiem ? ile oliwki zjada ?
Po co krecic do odcinki ? zeby szybko przyspieszac dosc oczywiste, nie ?
Ale to dosc banal, takie pytanie, nie ? chociaz w tym silniku przypieszenie nie wzrasta na gorze, rowno ciagnie od jakis 3300obr do konca, wiec palenie do czerwnonego sensu nie ma. Poza fanem i rykiem wscieklym
Sprzedam:
Przeplywomierz BOSCH 0280218002 1.8, 2.0 benz
Sonda lambda BOSCH 06a 906 262 Q
Przeplywomierz BOSCH 0280218002 1.8, 2.0 benz
Sonda lambda BOSCH 06a 906 262 Q
- Michał_1977
- _
- Posty: 14240
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
AQY po remoncie...
A nie wiesz,że pierścienie musza się dotrzeć do cylindrów,żeby właściwie uszczelniać i zgarniać?zsolpyw pisze:No ale na nowych pierscienach i full uszczelkach to spodziewalbym sie znacznego spadku poboru...
Pytanie nr.2 czy mechanikom i Tobie nie przyszło do głowy,że to nie UPG wali płyn do oleju,tylko chłodnica oleju pękła?
Zdejmij z niej węże i zmostkuj,żeby ciecz nie płynęła przez nią,a omijała. Zrób tak z 500km lub więcej i obserwuj czy maź z oleju znika,czy przybywa jej.
Pytanie nr.3 bo nic nie wspominasz o próbie szczelności głowicy. Czy mechanicy robili taką próbę,bądź zlecili zakładowi,który się tym zajmował?
Może tylko splanowali + gniazda i gumki i w ślepo założyli pękniętą głowicę na silnik.....
AQY po remoncie...
Ja akurat mam 2E ale oleju troszke chlipie , uszczelniacze pewnie siedza , co do plynu kolega wyzej dobrze doradza z ominieciem tej chlodniczki oleju , ostatnio taki problem mialem w leonie w tdi ze woda do oleju dostawala sie przez ta chlodniczke , tylko ze w tedy przywyalo poziomu oleju
AQY po remoncie...
Michał_1977,
Jaki jest przebieg docierania sie ? przy 3800 km wyrownalem poziom oleju. Powinno juz przestac ubywac, czy jeszcze za wczesnie ?
UPG byla rozwarstwiona, od kanalika z woda w kierunku cylindra. Wiec cos tam sie sączyło.
Szczelnosc głowy oczywiecie sprawdzona.
Chlodnia oleju ??? zaskoczyles mnie. Nie mialem pojecia ze mam chlodnice oleju
Napewno nie ma elementu jak minichlodniczka wody, wiec myslalem ze nie ma chlodnicy wcale...
Ale widze na sklepie takie cos
http://www.czesciauto24.pl/nrf/2387717" onclick="window.open(this.href);return false;
Jaki jest przebieg docierania sie ? przy 3800 km wyrownalem poziom oleju. Powinno juz przestac ubywac, czy jeszcze za wczesnie ?
UPG byla rozwarstwiona, od kanalika z woda w kierunku cylindra. Wiec cos tam sie sączyło.
Szczelnosc głowy oczywiecie sprawdzona.
Chlodnia oleju ??? zaskoczyles mnie. Nie mialem pojecia ze mam chlodnice oleju
Napewno nie ma elementu jak minichlodniczka wody, wiec myslalem ze nie ma chlodnicy wcale...
Ale widze na sklepie takie cos
http://www.czesciauto24.pl/nrf/2387717" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostatnio zmieniony pn mar 28, 2016 13:45 przez zsolpyw, łącznie zmieniany 3 razy.
Sprzedam:
Przeplywomierz BOSCH 0280218002 1.8, 2.0 benz
Sonda lambda BOSCH 06a 906 262 Q
Przeplywomierz BOSCH 0280218002 1.8, 2.0 benz
Sonda lambda BOSCH 06a 906 262 Q
AQY po remoncie...
Faktycznie ... czlowiek caly czas sie czegos uczy, o swoim aucie nowinek dowiaduje
Da rade to z podnosnika zdemontowac, czy raczej do mechanika podjechac ?
Da rade to z podnosnika zdemontowac, czy raczej do mechanika podjechac ?
Sprzedam:
Przeplywomierz BOSCH 0280218002 1.8, 2.0 benz
Sonda lambda BOSCH 06a 906 262 Q
Przeplywomierz BOSCH 0280218002 1.8, 2.0 benz
Sonda lambda BOSCH 06a 906 262 Q
AQY po remoncie...
odkrecasz filtr oleju , odpinasz przewody od wody , najlepiej zrzucic plyn chlodzacy i pod filtrem oleju bd duza nakretka musisz ja odkrecic w tedy ta chlodniczka zejdzie , jak bd zmieniac to odrazu wymien oring ktory tam siedzi
- Michał_1977
- _
- Posty: 14240
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
AQY po remoncie...
Mogła się rozwarstwić,przy zdejmowaniu głowicy.zsolpyw pisze:UPG byla rozwarstwiona, od kanalika z woda w kierunku cylindra
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości