Witam,
Temat wielokrotnie wałkowany, ale niestety nie udało się do tej pory naprawić na podstawie innych tematów.
Pacjent: VW Golf IV 99' 1.6 B+G Oznaczenie silnika AKL
Do tej pory wymienione: Sonda lambda, czujnik temperatury, wyczyszczona i zaadoptowana przepustnica, świece.
Kable WN są dobre.
Samochód po nocy odpala od strzała. Wkręca się do 1700 obr/mim i obroty spadają na 800 a następnie na około 760 i silnik wpada w wibracje, strzela w dolot. Jak trzymam wciśnięty pedał gazu i utrzymuje obroty na 2000+ to działa ok. Im bardziej się rozgrzeje tym lepiej pracuje. Mimo wszystko jak się rozgrzeje do 90 stopni to na jalowych spada poniżej 800 i podbija je do góry tak na 900 i znów na 800 i potem znów 760 i tak w kółko. Czasem sytuacja się normie i utrzymuje stale 780-790 rpm. Dodatkowy objaw to czasem podczas przyspieszania przerywa na sekundę lub dwie a następnie znów przyspiesza.
Błędów komputer nie wyrzuca. Był błąd sondy, ale już jest ok.
Za wszelkie sugestie z góry dziękuję. Super by było jakby ktoś znał rozwiązanie problemu.
Za niskie obroty na zimnym i przerywanie podczas przyspiesza
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Re: Za niskie obroty na zimnym i przerywanie podczas przyspi
1) Na gazie czy benzynie tak się dzieje?
2) gasisz go wieczorem na gazie czy benzynie?
3) skąd wiesz, że kable są dobre? Wsadzałeś inne i było tak samo?
4) podpinałeś pod VAG?
Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk
2) gasisz go wieczorem na gazie czy benzynie?
3) skąd wiesz, że kable są dobre? Wsadzałeś inne i było tak samo?
4) podpinałeś pod VAG?
Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk
---------------
otoRally.pl - bezpłatny rajdowy serwis ogłoszeniowy.
wDruk.pl - tania drukarnia internetowa.
otoRally.pl - bezpłatny rajdowy serwis ogłoszeniowy.
wDruk.pl - tania drukarnia internetowa.
Re: Za niskie obroty na zimnym i przerywanie podczas przyspi
Gaz to sekwencja BRC. Nie ma możliwości odpalenia na gazie. Dzieje się tak zarówno na gazie jak i benzynie. Najgorzej jest na zimnym tak jak opisałem. Nie jest to kwestia paliwa.bula02 pisze:1) Na gazie czy benzynie tak się dzieje?
2) gasisz go wieczorem na gazie czy benzynie?
3) skąd wiesz, że kable są dobre? Wsadzałeś inne i było tak samo?
4) podpinałeś pod VAG?
Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk
Kable nie mają przebicia, nie są wypalone i są świeże więc to nie może być ich wina.
Odnośnie VAGa to napisałem, że nie wyrzuca błędów.
Za niskie obroty na zimnym i przerywanie podczas przyspiesza
Odepnij wtyczkę z czujnika na pompie wspomagania i sprawdź jak się będzie działo.
Re: Za niskie obroty na zimnym i przerywanie podczas przyspi
Na zimnym silniku (po nocy stania) warto podłączyć VAG i odczytać bloki danych z czujników temperatury, tam też będziesz miał wskazania przepływomierza. Tylko nie odpalaj auta, przekreć tylko stacyjkę. Temperatura na czujnikach powinna być bardzo zbliżona do temperatury otoczenia. Przepływ powietrza powinien być dość stały i w granicach normy (znajdziesz je gdzieś na forum). Jeśli różnice będą znaczące to masz przyczyne. Pamiętaj że są dwa czujniki temperatury w VW. Jeden na bloku silnika a drugi przy chłodnicy. Jeden odpowiada za wskaźnik na desce a dane z drugiego są przekazywane do doboru mieszanki.
Warto też zerknąć do silniczka krokowego (przeczyścić go)
Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk
Warto też zerknąć do silniczka krokowego (przeczyścić go)
Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk
---------------
otoRally.pl - bezpłatny rajdowy serwis ogłoszeniowy.
wDruk.pl - tania drukarnia internetowa.
otoRally.pl - bezpłatny rajdowy serwis ogłoszeniowy.
wDruk.pl - tania drukarnia internetowa.
Re: Za niskie obroty na zimnym i przerywanie podczas przyspi
Jest odpiety od zawszemarcin7x5 pisze:Odepnij wtyczkę z czujnika na pompie wspomagania i sprawdź jak się będzie działo.
Wymieniony czujnik podający do sterownika. Ten przy chłodnicy, który podaje na zegary działa prawidłowo. Musze postawić XP na lapku i będę sprawdzał odczyty. Czy ktoś ma jakiś inny program do tego niż VAG? Z VAGiem mam problem w postawieniu pełnej wersji ;/bula02 pisze:Na zimnym silniku (po nocy stania) warto podłączyć VAG i odczytać bloki danych z czujników temperatury, tam też będziesz miał wskazania przepływomierza. Tylko nie odpalaj auta, przekreć tylko stacyjkę. Temperatura na czujnikach powinna być bardzo zbliżona do temperatury otoczenia. Przepływ powietrza powinien być dość stały i w granicach normy (znajdziesz je gdzieś na forum). Jeśli różnice będą znaczące to masz przyczyne. Pamiętaj że są dwa czujniki temperatury w VW. Jeden na bloku silnika a drugi przy chłodnicy. Jeden odpowiada za wskaźnik na desce a dane z drugiego są przekazywane do doboru mieszanki.
Warto też zerknąć do silniczka krokowego (przeczyścić go)
Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości