Problem dotyczy co prawda Seata Cordoby 99r, ale silnik to popularny w VAGach 1.6 8v 75KM (ALM)
Generalnie silnik sprawuje się dobrze, jakoś tam przyspiesza (jak na swoją moc), utrzymuje wolne obroty, chodzi równo i cicho.
Jednak podczas przyspieszania w momencie gdy puszczam gaz i zaraz potem wciskam sprzęgło w celu zmiany biegu na wyższy, obroty skaczą w górę o jakieś 200-700rpm (w zalezności od tego jak gwałtownie przyspieszałem)po czym nomralnie spadają. Jezeli puszcze gaz, odczekam 1-2 sekundy, wcisnę sprzęgło to wtedy jest ok, ale taka jazda jest dośc irytująca.
Wyczysciłem przepustnicę, zrobiłem adaptację i żadnych zmian.
Linka gazu się nie zacina bo na biegu jałowym po odpuszczeniu gazu obroty od razu spadają.
Nie zauważyłem też żadnych uszkodzen przewodów podcisnieniowych.
Po odpięciu wtyczki silniczka krokowego obroty spadają od razu, stwierdziłem więc że to najprawdopodobniej wina silniczka krokowego, jednak na dwóch innych przepustnicach- problem identyczny.
Jakie parametry/czujniki mają jeszcze wpływ na sterowanie silnikiem krokowym w tym silniku?
Nie znalazłem nigdzie konkretnej odpowiedzi- temat wałkowany głownie na forach Opla, ale tam tez nic konkretnego nie znalazłem, oprócz przypuszczeń, ze tak "prawdopodobnie ma być", w co nie chce mi sie wierzyć bo w zadnym innym aucie sie z tym nie spotkałem.
Wzrost obrotów przy wysprzęglaniu podczas zmiany biegów
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wzrost obrotów przy wysprzęglaniu podczas zmiany biegów
sprawdź dobrze te podciśnienia. Jakby lewe powietrze gdzieś łapał
Możesz odpiąć też czujnik temp silnika na chwile i zobaczyć na reakcję.
A Vag coś pokazuje?
Możesz odpiąć też czujnik temp silnika na chwile i zobaczyć na reakcję.
A Vag coś pokazuje?
Wzrost obrotów przy wysprzęglaniu podczas zmiany biegów
Na vagu zero błędów. Temperatura wg vaga dochodzi po jakis 10 minutach jazdy do 106 stopni podczas gdy na zegarach mam rowno 90 stopni. Bardzo czesto wlacza sie wentylator pomimo tego jaka mam aktualnie pogode (dość chłodno). Co do podcisnien, to do przepustnicy podpiety jest prakycznie tylko jeden wężyk filtra węglowego. Mysle ze te nieszczelne podcisnienia mozna wykluczyc skoro po odpięciu krokowego obroty spadaly od razu, mam racje?
Na odpietym czujniku temp. poza wyzszymi wolnymi obrotami brak różnic. Czujnik z żołtą obwódką.
P.S
Dokąd idą podciśnienia wychodzące z kolektora dolotowego? Wiadomo, ze jedno do serwa hamulcowego, ale sa jeszcze 2 inne, z których jedno przechodzi przez ścianę grodziową do środka, a drugie idzie gdzieś w okolice pasa przedniego??
Na odpietym czujniku temp. poza wyzszymi wolnymi obrotami brak różnic. Czujnik z żołtą obwódką.
P.S
Dokąd idą podciśnienia wychodzące z kolektora dolotowego? Wiadomo, ze jedno do serwa hamulcowego, ale sa jeszcze 2 inne, z których jedno przechodzi przez ścianę grodziową do środka, a drugie idzie gdzieś w okolice pasa przedniego??
Wzrost obrotów przy wysprzęglaniu podczas zmiany biegów
Po odpięciu wtyczki czujnika cisnienia w dolocie problem znika! Jedynie jest troche zamulone, ale to nie powinno dziwić. Jade na szrot poszukać czujników i dam znać czy działa jak należy.
EDIT
Poddaje się.. Na innym czujniku problem identyczny, po odpięciu wtyczki problem znika. Nie mam pojęcia co to może być.
Jedyne co przychodzi mi do głowy to podmiana kompa bo chyba wszystko już sprawdziłem.
EDIT
Poddaje się.. Na innym czujniku problem identyczny, po odpięciu wtyczki problem znika. Nie mam pojęcia co to może być.
Jedyne co przychodzi mi do głowy to podmiana kompa bo chyba wszystko już sprawdziłem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości