Kąt wtrysku, prawidłowe wartości.

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

TurboGnojek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn sty 18, 2016 13:22

Kąt wtrysku, prawidłowe wartości.

Post autor: TurboGnojek » pn sty 18, 2016 13:49

Witam koledzy,

Kupiłem kilka dni temu Golfika 4 z motorkiem 1.9TDI 110KM i zauważyłem, że rano gdy jest całkowicie zimny baaaardzo ciężko jest mi go odpalić, muszę nim kręcić od 5 do 10sek. Przy tym strasznie kopci i śmierdzi taką niespaloną ropą, która leci już z wydechu gdy jeszcze kręcę rozrusznikiem i próbuje silnik załapać. Podłączyłem go pod VCDS-a na rozgrzanym silniku, żeby sprawdzić kąt wtrysku (nie wiem czy dobrze, dopiero się uczę diagnostyki), a więc tak:
uruchomiłem silnik =>Engine=>Measuring Blocks 08=>grupa 000=>klikam GO=>przełączam na Basic Settings. Na desce zaczyna mrugać kontrolka świec żarowych, a druga pozycja w 000 pokazuje wartość 10-11 i tak sobie skacze. Gdy wchodzę w TDI timing to ta żółta kreseczka jest na samym dole w rogu. Dobrze to sczytałem??? Czy to możliwe żeby kąt wtrysku mógłym mieć tak przestawiony?

Na ciepłym pali bardzo dobrze, tylko jak jest zimny to tragedia. Podejrzewam też współwinnego, a mianowicie rozrusznik, który też ospale startuje zanim się rozkręci. Aku jest nowe ma 3miesiące, ładowanie jest, parametry książkowe, jeszcze dodatkowo go podładowałem przez całą noc.

Pzdr.



ciszewski64
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: czw paź 31, 2013 14:29

Kąt wtrysku, prawidłowe wartości.

Post autor: ciszewski64 » pn sty 18, 2016 15:38

Dobrze sprawdziłeś statyczny kąt wtrysku, jest on za niski - dlatego masz problemy z odpalaniem na zimnym. Książkowa wartość to 49-51



TurboGnojek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn sty 18, 2016 13:22

Kąt wtrysku, prawidłowe wartości.

Post autor: TurboGnojek » wt sty 19, 2016 17:04

Dzięki za info, udało mi się z tym uporać samemu :D. Kąt skacze tak pomiędzy 52-55, nie chciałem więcej grzebać, bo strasznie ciężko by mi było zejść do 49-51.



mk4tdi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: czw sie 22, 2013 09:56

Re: Kąt wtrysku, prawidłowe wartości.

Post autor: mk4tdi » wt sty 19, 2016 18:32

Nie ma co już tak sztywno się trzymać tej "ksiazkowej wartosci" 49-51. W moim klekocie mam 67-69 i jest git.


ALH + 216 + turbo ARL + FMIC + soft -> 162,5KM/344,2Nm :satan:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 7 gości