Piski przy pasku klinowym
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Piski przy pasku klinowym
z tego co wiem to nie ma. Chyba z ejakies nieliczne mialy ale nie sadze. W tych silnikach byly altki 70 A i 90 A ale nie posiadaly sprzegielka z tego co wiem. Zreszta to Ty pytasz jak wystarczy ze maske pdoneisiesz do gory i zerkniesz osobiscie?? ALtki z passata B5 90 amperowe tez nie mialy wiec ja bym sie nie dziwił.
Tych rolek jak i samych alternaotrow to w oplowskich 1.9 CDTI to sie tyle nawymienialem w okresie zimowym ze to sie juz robilo po ciemku nawet te wymiany choc sa dwa razy trudniejsze jak w tdi vaga.
Ja bym osobiscie na twoim miejcu zdemontowal napinacz i go wymoczyl dobrze w ropie. LAbo popsikal jakims tlustym odrdzewiaczem. Chodiz o ten zawias co sie odchyla. Rolke jak odkrecisz to wtedy masz dostep do uszclzeniacza lozyska i wtedy podwazajac go delikatnie by go nei skaleczysz to go sciagnies zi bedziesz widzial kulki. Dolozysz odrobine smaru to to lozysko polata jeszcze 5 lat kolego. na forum pisalem juz tyle razy ze absolutnie nie wymieniam lozysk ani od napinacz ani tych na rozrzadzie bo po przesmarowaniu smigaja dalej. A tak nawiasem mowiac to napinacz musi lekko drgać jak pracuje silnik zwlaszcz ana jalowych bo od teog on jest. Po to ma sprezyne napinajacą. TO nie jest rolka napinjaca napinana na sztywno i dokrecana jak w starszych autach. Nowsze auta zreszta tez maja teraz braki napinacza bo sa paski rozciagliwe ktorych raczej nie zalozysz bez specjalnego sprzetu do tego.
Tych rolek jak i samych alternaotrow to w oplowskich 1.9 CDTI to sie tyle nawymienialem w okresie zimowym ze to sie juz robilo po ciemku nawet te wymiany choc sa dwa razy trudniejsze jak w tdi vaga.
Ja bym osobiscie na twoim miejcu zdemontowal napinacz i go wymoczyl dobrze w ropie. LAbo popsikal jakims tlustym odrdzewiaczem. Chodiz o ten zawias co sie odchyla. Rolke jak odkrecisz to wtedy masz dostep do uszclzeniacza lozyska i wtedy podwazajac go delikatnie by go nei skaleczysz to go sciagnies zi bedziesz widzial kulki. Dolozysz odrobine smaru to to lozysko polata jeszcze 5 lat kolego. na forum pisalem juz tyle razy ze absolutnie nie wymieniam lozysk ani od napinacz ani tych na rozrzadzie bo po przesmarowaniu smigaja dalej. A tak nawiasem mowiac to napinacz musi lekko drgać jak pracuje silnik zwlaszcz ana jalowych bo od teog on jest. Po to ma sprezyne napinajacą. TO nie jest rolka napinjaca napinana na sztywno i dokrecana jak w starszych autach. Nowsze auta zreszta tez maja teraz braki napinacza bo sa paski rozciagliwe ktorych raczej nie zalozysz bez specjalnego sprzetu do tego.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Piski przy pasku klinowym
Kupie napinacz i go wymienie z tego co patrzylem wymiana nie jest mega skomplikowana 4 sróby odkręcic ale wpierw spróbuje na niego wd-40 napsikać
Piski przy pasku klinowym
No kto zabroni bogatemu kase wydawać. Posmaruj tawotem pasek i rolki to napewno nie bedzie piszczeć. Przeczytaj po co sie psika wd40 po pasku.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Piski przy pasku klinowym
No nie ma, nie ma. Ja jeszcze mam hipotezę z całym altelnatorem, przez to, że elektryka mi daje czasem koncert.
Piski przy pasku klinowym
alternator nie ma nic do tego. Chyba z eby to byl altek dosc mocny i mialbys jakas zware ktora to powodowalaby ze altek by mial z teog powodu mega opry wiec z tego powodu stawialby duze obciazenie na pasek. Nie slyszalem jeszcze o takim przypadku by lozyska byly tak zatarte ze nie dawaloby sie reka przekrecic alternatora. Za to pryzpadkow z awaria napinacza cale mnustwo jest. tak jak z awaia sprzegielka alternatora ( jesli wystepuje w danym przypadku) tez pelno czy chocby o rozwarstwieniach kola ppasowego na wale korbowym, zapchanych rowkach w rolkach, wytartym pasku PK itd itd.
Powtarzam jeszcze raz. Psikanie WDkiem po pasku PK jest na celu namierzenia czy piski sa od ukladu napedowego paska PK czy moze np z rozrzadu czy np z pompy wysokiego cisnienia w ukladzie wtryskowym CR itp sprawach. Nie jest ot ani leczeniem tych pisków ani jakimś chwilowym naprawianiem bo w tym przypadku zapewne tracimy spory procent ładowania.
Powtarzam jeszcze raz. Psikanie WDkiem po pasku PK jest na celu namierzenia czy piski sa od ukladu napedowego paska PK czy moze np z rozrzadu czy np z pompy wysokiego cisnienia w ukladzie wtryskowym CR itp sprawach. Nie jest ot ani leczeniem tych pisków ani jakimś chwilowym naprawianiem bo w tym przypadku zapewne tracimy spory procent ładowania.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Piski przy pasku klinowym
No nie wiem, teraz jest jakoś spokojnie, ale jak ucho dostawiłem to jakby wirnik altelanotra trochę szumiał i niby piszczał (taka hybryda tych słów) bo ni to to i tamto.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości