Po wymianie czujnika nie trzyma temperatury.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Po wymianie czujnika nie trzyma temperatury.
Witam,
Wymieniłem ostatnio czujnik temperatury, ponieważ auto po odpaleniu traciło moc i delikatnie szarpał (wg tego forum najpierw powinno się zacząć od wymiany czujnika temperatury). Problem czasowo ustał, auto odpalało bez problemu, niestety po wymianie silnik nie trzyma temperatury, na dystansie 30km osiąga jedynie 80 stopni. Po przejechaniu 30km zaświeciła się kontrolka NR 21 i mruga. Autem boje się jeździć. Co może być przyczyną? Czy mogę w takim stanie jechać do mechanika na diagnostykę?
Wymieniłem ostatnio czujnik temperatury, ponieważ auto po odpaleniu traciło moc i delikatnie szarpał (wg tego forum najpierw powinno się zacząć od wymiany czujnika temperatury). Problem czasowo ustał, auto odpalało bez problemu, niestety po wymianie silnik nie trzyma temperatury, na dystansie 30km osiąga jedynie 80 stopni. Po przejechaniu 30km zaświeciła się kontrolka NR 21 i mruga. Autem boje się jeździć. Co może być przyczyną? Czy mogę w takim stanie jechać do mechanika na diagnostykę?
Ostatnio zmieniony pt gru 04, 2015 19:03 przez Gresha, łącznie zmieniany 1 raz.
Mrugająca kontrolka check engine po wymianie czujnika temp.
Gresha, a temp po osiągnięciu tych 80 stopni spada choć trochę w czasie jazdy ?
80 stopni na wskazniku czy vagiem mierzone ?
Płynu rozumiem jest "stan" ?
80 stopni na wskazniku czy vagiem mierzone ?
Płynu rozumiem jest "stan" ?
Mrugająca kontrolka check engine po wymianie czujnika temp.
W golfie sa dwa czujniki jeden na zegary a drugi podaje temperature do kompa obie powinny być jednakowe
Mrugająca kontrolka check engine po wymianie czujnika temp.
Po osiągnięciu 80 stopni trzyma jeśli nie używam ogrzewania w momencie gdy odpalam ogrzewanie nieznacznie spada. Ogólnie wolno się nagrzewa.
Podłączyłem u mechanika pod porządnego Vaga i wypluło spaloną cewkę (to już 2 w tym roku) za niedługo jadę na wymianę. Więc problem kontrolki check engine odpada.
Pozostaje jedynie problem temperatury. Tak płyn jest w połowie miarki. Lecz namieszałem go trochę z braku dynagelu na stanie - czy to może być problemem?
--------UPDATE---------
Byłem na wymianie cewki, wszystko ok. Nie wywala błędu.
Mechanik kazał postawić auto na postoju i zobaczyć czy się grzeje do 90 stopni. Rzeczywiście się zgrzał, zaraz po tym wybrałem się na przejażdżkę i temperatura spadła do 78-80 stopni. Mówił że jeżeli tak się stanie to do wymiany jest termostat. Czy faktycznie tak jest?
Podłączyłem u mechanika pod porządnego Vaga i wypluło spaloną cewkę (to już 2 w tym roku) za niedługo jadę na wymianę. Więc problem kontrolki check engine odpada.
Pozostaje jedynie problem temperatury. Tak płyn jest w połowie miarki. Lecz namieszałem go trochę z braku dynagelu na stanie - czy to może być problemem?
--------UPDATE---------
Byłem na wymianie cewki, wszystko ok. Nie wywala błędu.
Mechanik kazał postawić auto na postoju i zobaczyć czy się grzeje do 90 stopni. Rzeczywiście się zgrzał, zaraz po tym wybrałem się na przejażdżkę i temperatura spadła do 78-80 stopni. Mówił że jeżeli tak się stanie to do wymiany jest termostat. Czy faktycznie tak jest?
Po wymianie czujnika nie trzyma temperatury.
Gresha, na 99,9% termostat
Kup wahlera - tani i najbardziej polecany .
Kup wahlera - tani i najbardziej polecany .
Po wymianie czujnika nie trzyma temperatury.
Wymiana termostatu pomogła, po przejechaniu kilku kilometrów trzyma 90 stopni.
Po wymianie czujnika nie trzyma temperatury.
podepnę się po temat , Golf 4 1.4 16V . U mnie sytuacja jest taka : przegrzewał mi się silnik ponad 90 stopni , momentami dochodziło do 110 stopni nawet.Zdiagnozowałem termostat , wymieniłem na termostat firmy wahler i wydawało mi się że jest okej. Od paru dni mam coś takiego że silnik ładnie się grzeje do 90 stopni , właczam klimę ,nawiew na I stopień i spada tak do 80 , po czym jak wyłączę klimę to wraca do 90 i trzyma twardo. Podpiąłem pod vaga i i zrobiłem pomiary tak jak napisano tutaj > http://www.autowada.pl/node/18" onclick="window.open(this.href);return false; .
I mi wyszło że w Coolant Temperature czujnika G62 i G2 pokazuje mi około 100 stopni , 105 a na wskaźniku jest cały czas równe 90. Dodatkowo wywaliło mi błąd 16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High . I teraz sam nie wiem czy czujnik też jest do wymiany czy termostat skoro temperatura dla silnika wynosi 100 stopni a zegary cały czas 90 pokazują. Może to wygląda na prosty problem ale sam już nie wiem. Ktoś coś doradzi ?
I mi wyszło że w Coolant Temperature czujnika G62 i G2 pokazuje mi około 100 stopni , 105 a na wskaźniku jest cały czas równe 90. Dodatkowo wywaliło mi błąd 16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High . I teraz sam nie wiem czy czujnik też jest do wymiany czy termostat skoro temperatura dla silnika wynosi 100 stopni a zegary cały czas 90 pokazują. Może to wygląda na prosty problem ale sam już nie wiem. Ktoś coś doradzi ?
- Garrison
- Forum Master
- Posty: 1450
- Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Leon 5F Xperience
- Silnik: CZCA
Re: Po wymianie czujnika nie trzyma temperatury.
Czujnik jak najbardziej możesz spróbować podmienić - wyeliminujesz jedną z możliwości. Co do wskazań wskazówki to na forum była informacja, że ona działa w pewnym zakresie tolerancji. Innymi słowy: działa tak, by nie drażnić użytkownika, więc trzyma się na 90*COphidian pisze:podepnę się po temat , Golf 4 1.4 16V . U mnie sytuacja jest taka : przegrzewał mi się silnik ponad 90 stopni , momentami dochodziło do 110 stopni nawet.Zdiagnozowałem termostat , wymieniłem na termostat firmy wahler i wydawało mi się że jest okej. Od paru dni mam coś takiego że silnik ładnie się grzeje do 90 stopni , właczam klimę ,nawiew na I stopień i spada tak do 80 , po czym jak wyłączę klimę to wraca do 90 i trzyma twardo. Podpiąłem pod vaga i i zrobiłem pomiary tak jak napisano tutaj > http://www.autowada.pl/node/18" onclick="window.open(this.href);return false; .
I mi wyszło że w Coolant Temperature czujnika G62 i G2 pokazuje mi około 100 stopni , 105 a na wskaźniku jest cały czas równe 90. Dodatkowo wywaliło mi błąd 16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High . I teraz sam nie wiem czy czujnik też jest do wymiany czy termostat skoro temperatura dla silnika wynosi 100 stopni a zegary cały czas 90 pokazują. Może to wygląda na prosty problem ale sam już nie wiem. Ktoś coś doradzi ?
Termostat natomiast sprawdzisz podążając za poradami z tego tematu: viewtopic.php?t=34634" onclick="window.open(this.href);return false;
- Michał_1977
- _
- Posty: 14240
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Po wymianie czujnika nie trzyma temperatury.
Najprawdopodobniej masz uwalony króciec przy termostacie. Brakuje w nim podpory dla pręcika (ośki) termostatu.
Chodzi o tą poprzeczkę z otworkiem po środku.
Zdjęcie w temacie http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2967357.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Czujki też nie możemy wykluczyć
Chodzi o tą poprzeczkę z otworkiem po środku.
Zdjęcie w temacie http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2967357.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Czujki też nie możemy wykluczyć
Po wymianie czujnika nie trzyma temperatury.
kurdę jak wymieniałem termostat to oglądałem to dokładnie i nic nie zauważyłem żeby było tam pęknięte czy uwalone , chyba zacznę od wymiany czujnika ,są to koszta no ale nie mam nic na podmiankę żeby podmienić.
Edit : chociaż teraz tak myślę czy ta dziurka powinna być na wylot przebita ? w tym kroćcu ? i zapomniałem dodac że spalanie się zwiększyło
Edit : chociaż teraz tak myślę czy ta dziurka powinna być na wylot przebita ? w tym kroćcu ? i zapomniałem dodac że spalanie się zwiększyło
- Michał_1977
- _
- Posty: 14240
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Po wymianie czujnika nie trzyma temperatury.
Nie ma być dziurki. To ma być podpora dla pręcika,więc jeśli będzie dziura,to nie będzie podpory,proste.Ophidian pisze:chociaż teraz tak myślę czy ta dziurka powinna być na wylot przebita ? w tym kroćcu ?
Normalne,bo jak silnik nie dogrzany,to spalanie większe.Ophidian pisze:i zapomniałem dodac że spalanie się zwiększyło
Re: Po wymianie czujnika nie trzyma temperatury.
tylko że u mnie jest przegrzany jakbyś doczytał W każdym razie zdemontowałem ten krociec i jest wadliwy ,jutro kupię nowy zamontuję i dam znać co i jakMichał_1977 pisze:Nie ma być dziurki. To ma być podpora dla pręcika,więc jeśli będzie dziura,to nie będzie podpory,proste.Ophidian pisze:chociaż teraz tak myślę czy ta dziurka powinna być na wylot przebita ? w tym kroćcu ?Normalne,bo jak silnik nie dogrzany,to spalanie większe.Ophidian pisze:i zapomniałem dodac że spalanie się zwiększyło
Aktualizacja : króciec okazał się uszkodzony jak i termostat który kupiłem. Wymieniłem obie części i teraz sztywno trzyma 90 stopni. Po podpięciu do komputera pokazało błąd 16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High. Wykasowałem błąd , przeczyściłem styki na czujniku i pojeżdżę kila dni i zobaczę czy dalej po podpięciu będzie to samo. Jedyne co widzę to że komputer pokazuje wyższe spalanie ale wiem że one lubią mijać się z rzeczywistością : D
Po wymianie czujnika nie trzyma temperatury.
Ophidian, obserwuj ... i daj znać za jakiś czas
Co do spalania = tym sobie głowy nie zawracaj
Co do spalania = tym sobie głowy nie zawracaj
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
Po wymianie czujnika nie trzyma temperatury.
Aktualizacja : od tego czasu podpinałem parę razy pod komputer i błędów żadnych nie wywala , temperatura trzyma sztywno 90 stopni cały czas. Jedyne co , to to komputer pokazuje spalanie jakieś trochę zawyżone ale tankowałem parę razy i jak na mnie to pali tyle ile przedtem , może ciut więcej . Czyli w moim przypadku wymieniałem termostat (firmy vahler) i króciec który kupowałem w intercarsie.
Dzięki za pomoc
Dzięki za pomoc
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości