Problem z "zmiennością" długości kolektora dolotowego :(

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

darko11221
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob paź 31, 2015 20:10

Problem z "zmiennością" długości kolektora dolotowego :(

Post autor: darko11221 » sob paź 31, 2015 20:19

Witam posiadam golfa IV z silniczkiem 1.6 SR i tym nieszczęsnym kolektorem z doładowaniem dynamicznym. Otóż sprawdzałem ostatnio jak to działa i okazało się, że niestety nie działa. "Grucha" podciśnienia sterująca klapami Układu dolotowego, która powinna się ponoć wciągnąć powyżej 4 tyś obrotów ani drgnie i cały czas jest wyciągnięta. Natomiast postanowiłem sprawdzić samo działanie gruchy i zaworu podciśnienia i podpiąłem zasilanie bezpośrednio pod gruchę i bum działa, no i teraz jestem w kropce, nie mam pojęcia co dalej robić czy jest jakiś bezpiecznik czy też przekaźnik załączający układ gdzie może leżeć problem ?



Maszan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 819
Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
Lokalizacja: Skawina, malopolska

Problem z "zmiennością" długości kolektora dolotowego :(

Post autor: Maszan » sob paź 31, 2015 21:53

No ale jak to sprawdzales?bo mozliwe, ze przerzuca klapy dopiero pod obciazeniem, a nie jak go gazujesz na postoju.


VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony :)
Seat Leon 1.6 16 05' LPG

darko11221
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob paź 31, 2015 20:10

Re: Problem z "zmiennością" długości kolektora dolotowego :(

Post autor: darko11221 » sob paź 31, 2015 23:43

Sprawdzałem oczywiście na postoju, inaczej chyba nie jestem w stanie tego sprawdzić, tak poza tym to nie widzę powodu dla, którego miało by to nie działać na postoju. Ilość zasysanego powietrza nie jest zależna od obciążenia tylko od prędkości obrotowej wału korbowego ilość cykli silnika w danym okresie czasu decyduje o ilości i prędkości zasysanego powietrza.



Awatar użytkownika
Barton_
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 768
Rejestracja: śr sty 14, 2015 13:18
Lokalizacja: Tu i Tam

Problem z "zmiennością" długości kolektora dolotowego :(

Post autor: Barton_ » ndz lis 01, 2015 00:39

Nie zapominaj o naporze powietrza na dolot przy większej prędkości.
Właśnie to nadciśnienie odpowiada za doładowanie dynamiczne.


________________________
Wysłane ze schabowego przy użyciu widelca.

Maszan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 819
Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
Lokalizacja: Skawina, malopolska

Re: Problem z "zmiennością" długości kolektora dolotowego :(

Post autor: Maszan » ndz lis 01, 2015 14:48

darko11221 pisze:Sprawdzałem oczywiście na postoju, inaczej chyba nie jestem w stanie tego sprawdzić, tak poza tym to nie widzę powodu dla, którego miało by to nie działać na postoju. Ilość zasysanego powietrza nie jest zależna od obciążenia tylko od prędkości obrotowej wału korbowego ilość cykli silnika w danym okresie czasu decyduje o ilości i prędkości zasysanego powietrza.
No nie do konca tak jest, gdyz na postoju gdy otworzysz przepustnice to podcisnienie szybko wraca do wartosci zblizonych do takich jak na wolnych obrotach czyli - 70kPa-a silnik moze miec np. 5kobr).Gdybys mial zapiety wakuometr to to ladnie widac - warunki pracy na postoju, a w czasie jazdy to inna bajka.Te klapy sa sterowane przez jakis elektrozawor?jesli tak to pewnie Vagiem da rady zrobic test i ew.w odpowiedniej grupie to zlogowac.


VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony :)
Seat Leon 1.6 16 05' LPG

darko11221
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob paź 31, 2015 20:10

Problem z "zmiennością" długości kolektora dolotowego :(

Post autor: darko11221 » ndz lis 01, 2015 17:34

Całość wygląda tak.
Jakaś puszka połączona z kolektorem dolotowym generująca podciśnienie po prawej grucha do której poprowadzone jest podciśnienie które powoduje że grucha się wciąga i otwierają się klapy kolektora pomiędzy nią a tą czarną puszką jest elektrozawór. do którego jest poprowadzona wtyczka 2 pinowa z plusem i masą. wyciągając wtyczkę i podłączając się na krótko można zaobserwować, że całość pracuje prawidłowo. Zamówiłem taki oto tester diagnostyczny http://allegro.pl/profesjonalny-vag-v-s ... 80732.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Może uda mi się nim coś ustalić. :otepienie: ObrazekObrazekObrazek



Royber
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: czw maja 12, 2011 17:08
Lokalizacja: Pomorze

Re: Problem z "zmiennością" długości kolektora dolotowego :(

Post autor: Royber » ndz lis 01, 2015 18:55

Cześć

Mi na postoju przy gwałtownym przegazowaniu przestawia się kolektor.



darko11221
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob paź 31, 2015 20:10

Problem z "zmiennością" długości kolektora dolotowego :(

Post autor: darko11221 » ndz lis 01, 2015 19:12

Dzięki za informację teraz już wiem, że mam usterkę. O dziwo silnik jest całkiem żwawy powyżej 4 tyś obrotów natomiast chyba za szybko występuje u mnie odcięcie zapłonu już przy 6 tyś obrotów gdzie czerwone pole zaczyna się dopiero przy 6.5 tyś obrotów.
Dodatkowo nie widzę różnicy w pracy silnika powyżej 4 tyś obrotów natomiast na tym filmiku widać zmianę dźwięku silnika powyżej tych 4 tyś obrotów." onclick="window.open(this.href);return false;



darko11221
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob paź 31, 2015 20:10

Re: Problem z "zmiennością" długości kolektora dolotowego :(

Post autor: darko11221 » śr lis 04, 2015 00:49

Zrobiłem dziź diagnozę autka vagiem i wyszły mi takie błędy.
1Błąd sondy lambda, zwarcie do plusa.
2Błąd czujnika halla g40, brak sygnału.
Jakieś rady.
edit. Problem rozwiązany.



Maszan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 819
Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
Lokalizacja: Skawina, malopolska

Problem z "zmiennością" długości kolektora dolotowego :(

Post autor: Maszan » śr lis 04, 2015 19:37

Jak sobie poradziles?


VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony :)
Seat Leon 1.6 16 05' LPG

Bohnooze
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: ndz wrz 19, 2010 02:29
Auto: Seat Leon 1.6
Silnik: AKL

Re: Problem z "zmiennością" długości kolektora dolotowego :(

Post autor: Bohnooze » czw mar 10, 2016 03:07

Pewnie czujnik halla nie łączył, a lambdę wystarczy zmierzyć miernikiem lub zlutować kable.



Royber
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: czw maja 12, 2011 17:08
Lokalizacja: Pomorze

Re: Problem z "zmiennością" długości kolektora dolotowego :(

Post autor: Royber » wt mar 15, 2016 22:06

Witam

Czy moderacja może blokować takich użytkowników, którzy nie opisują w jaki sposób pozbyli się problemu np. po IP komputera? Przyznam, że jest to wk....ce. Użytkownicy starają się pomóc a taki odpisze ci tylko, że problem rozwiązany. Proszę zróbcie coś z tym. Pozdrawiam



Bohnooze
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: ndz wrz 19, 2010 02:29
Auto: Seat Leon 1.6
Silnik: AKL

Re: Problem z "zmiennością" długości kolektora dolotowego :(

Post autor: Bohnooze » ndz mar 01, 2020 13:50

Jeżeli jest dziura w dolocie to nie ma w zbiorniczku podciśnieniowym podciśnienia i klapki po załączeniu elektrycznego zaworka nie ruszą się. Zbiorniczek podciśnienia zachowuje podciśnienie więc układ powinien zadziałać także po zgaszeniu silnika. Zachowuje podciśnienie na kilka ruchów.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości