Nowa uszczelka pod głowicą nie trzyma, silnik 2E.

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Nowa uszczelka pod głowicą nie trzyma, silnik 2E.

Post autor: OsteR9019 » pn paź 12, 2015 23:49

Czy jest możliwe że nowa uszczelka nie siada jak należy i płyn przelewa się do cylindrów? Uszczelka elring, głowica planowana, blok wyczyszczony, nowe śruby. Dokręcone według instrukcji z uszczelki, 40Nm, 60Nm i dwa razy 90 stopni. Po odpaleniu silnika gejzer ze zbiornika wyrównawczego. Żeby wykluczyć pęknięcia i inne historie tłok w zz przy zamkniętych zaworach i powietrze z kompresora przez otwór świecy i wszystko wali do zbiorniczka z płynem chłodniczym. I to się dzieje na wszystkich cylindrach równo, ciśnienie sprężania w porządku po 12bar. Po zdjęciu głowicy uszczelka jakby wcale nie odciśnięta, brak ewidentnych śladów przecieku bo silnik nawet się nie rozgrzał. Kolektory się nie opierają o blok, śruby na pewno nie za długie, głowica szczelna bo sprawdzana przed planowaniem, moment dokręcanie nie koniecznie pewny bo klucz nie kalibrowany od nowości a swoje przeszedł ale wyraźnie czuć że śruby zaczynają się wyciągać. Brak już pomysłów a szkoda nową uszczelkę zakładać jeśli ma nie pomóc, chyba że ktoś spotkał się z wadliwymi uszczelkami to proszę o info.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Mengog
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: sob sty 25, 2014 19:01
Lokalizacja: J. GÓRA

Nowa uszczelka pod głowicą nie trzyma, silnik 2E.

Post autor: Mengog » wt paź 13, 2015 09:29

Witaj, uszczelkę założyłeś 2 czy 3 warstwowa po planowaniu lepiej dać grubsza bo moga byc takie sytuacje ?


Live to Ride .... Ride to Live !

Awatar użytkownika
Developers
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 593
Rejestracja: pn kwie 30, 2012 19:51
Lokalizacja: Garageee
Auto: GULF MK II AUDI S3 8L

Nowa uszczelka pod głowicą nie trzyma, silnik 2E.

Post autor: Developers » wt paź 13, 2015 12:24

Nie wiadome ile razy już głowica była planowana oraz ile zebrali. Książkowo dokręcona, ale to już nie to. Jak kolega pisał wyżej grubszą uszczelkę.


Mieć mniej, żeby mieć więcej. To wymaga poświęceń. Spójrz głębiej, żeby dostrzec. To co najcenniejsze, to co najważniejsze....
https://www.facebook.com/Golf-MK-II-1817132551907679/

Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Nowa uszczelka pod głowicą nie trzyma, silnik 2E.

Post autor: OsteR9019 » wt paź 13, 2015 16:50

Uszczelka po użyciu ma 1.9mm stara 1.7mm. Ale nawet gdyby była za cienka to co to ma do rzeczy? Śruby ciągną i nigdzie się nie opierają, ewentualnie stopień sprężania by mógł być za duży. Już myślałem że tłok podnosi/deformuje uszczelkę (bo delikatnie ponad blok wystaje) ale niestety mylny trop. Jak się uda zdobyć liniał krawędziowy to sprawdzę jeszcze płaskość bloku.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Mengog
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: sob sty 25, 2014 19:01
Lokalizacja: J. GÓRA

Nowa uszczelka pod głowicą nie trzyma, silnik 2E.

Post autor: Mengog » wt paź 13, 2015 16:54

uszczelka np 3 warstwowa lepiej uszczleni blok z głowa w przypadku gdy głowica była planowana kilkukrotnie w przesżłości , jak kolego wyzej pisał nie wiadomo ile juz z niej ubyło


Live to Ride .... Ride to Live !

Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Nowa uszczelka pod głowicą nie trzyma, silnik 2E.

Post autor: OsteR9019 » wt paź 13, 2015 22:05

Mengog pisze:uszczelka np 3 warstwowa lepiej uszczleni blok z głowa
Dobra ale to na ile lepiej by mogło uszczelniać? Dziś po skręceniu na innej uszczelce praktycznie nic się nie odgniotło. Niestety nie udało się załatwić liniału ale za to było ostrze gilotyny, na głowicy szczelinomierz 0.05 nie przeszedł ale za to na bloku 0.10 a prawie 0.15 i to może tu jest problem :-( tylko czemu uszczelka nie siada gdy śruby już trzeszczą. Rozumiałbym gdyby po rozgrzaniu coś zaczęło puszczać ale tu wystarczy z kompresora delikatnie dmuchnąć na zimnym i bulgot w zbiorniku jakby komora spalania była bezpośrednio z wodnymi kanałami połączona.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Developers
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 593
Rejestracja: pn kwie 30, 2012 19:51
Lokalizacja: Garageee
Auto: GULF MK II AUDI S3 8L

Nowa uszczelka pod głowicą nie trzyma, silnik 2E.

Post autor: Developers » wt paź 13, 2015 22:17

na bloku masz dzyndzla czyli wystający kanał ? Zmierz go i porówna w głowicy czy się mieści


Mieć mniej, żeby mieć więcej. To wymaga poświęceń. Spójrz głębiej, żeby dostrzec. To co najcenniejsze, to co najważniejsze....
https://www.facebook.com/Golf-MK-II-1817132551907679/

Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Nowa uszczelka pod głowicą nie trzyma, silnik 2E.

Post autor: OsteR9019 » wt paź 13, 2015 23:04

Developers pisze:na bloku masz dzyndzla czyli wystający kanał ? Zmierz go i porówna w głowicy czy się mieści
No właśnie, nie ma nic takiego, żadnej tulei ustalającej, kołka który orientuje głowicę względem bloku. Kołki jedynie ustalają uszczelkę, a głowicę tylko śrubami.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Nowa uszczelka pod głowicą nie trzyma, silnik 2E.

Post autor: Michał_1977 » śr paź 14, 2015 07:21

OsteR9019 pisze:Uszczelka elring, głowica planowana, blok wyczyszczony, nowe śruby. Dokręcone według instrukcji z uszczelki, 40Nm, 60Nm i dwa razy 90 stopni.
To zdecydowanie za mało.Gdybyś zlecił sprawdzenie szczelności tej głowicy,sporo byś zaoszczędził.
Stawiam na pękniętą głowicę.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Nowa uszczelka pod głowicą nie trzyma, silnik 2E.

Post autor: OsteR9019 » śr paź 14, 2015 17:24

Michał_1977 pisze:To zdecydowanie za mało.Gdybyś zlecił sprawdzenie szczelności tej głowicy,sporo byś zaoszczędził.
Stawiam na pękniętą głowicę.
To nie wchodzi w grę bo głowica przed planowaniem była sprawdzana na szczelność. Warsztat w którym była robiona ma taką zasadę że jeśli nie szczelna to nie planują. A nawet jeśli pękłaby (czego nigdzie nie widać) po planowaniu to na wszystkich cylindrach jednakowo?


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Mengog
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: sob sty 25, 2014 19:01
Lokalizacja: J. GÓRA

Nowa uszczelka pod głowicą nie trzyma, silnik 2E.

Post autor: Mengog » czw paź 15, 2015 09:16

spróbuj na grubej uszczelce chyba ze jesteś pewny ze to nie to.


Live to Ride .... Ride to Live !

Awatar użytkownika
balon91
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: pn gru 15, 2014 22:25
Lokalizacja: Chodzież

Nowa uszczelka pod głowicą nie trzyma, silnik 2E.

Post autor: balon91 » czw paź 15, 2015 10:56

jaką uszczelkę zakładałeś metalową czy tą zwyczajną?



Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Nowa uszczelka pod głowicą nie trzyma, silnik 2E.

Post autor: OsteR9019 » pt paź 16, 2015 23:07

Pany dziękuję za zainteresowanie tematem, możliwe że niepotrzebnie na pierwszym miejscu stawiałem uszczelkę, ale myśląc logicznie na to wychodziło. Jak nas przećwiczył ten samochód to się w głowie nie mieści.
Krótko mówiąc nie ufajcie wyspecjalizowanym warsztatom :doom:
A trochę dłużej to będzie tak: Kupiony drugi silnik który wystarczyłoby włożyć i po sprawie ale oczywiście klątwa tak łatwo nie odpuszcza i w silniku pełno syfu więc zrywamy głowicę bo na reklamowanie nie było czasu. Uwagę zwrócił blok, ten w samochodzie miał gorszą płaskość niż kupiony czyli to pewnie jego wina. Wyjaśnienie jakie się nasunęło to krzywy po przegrzaniu blok z tak samo krzywą głowicą przed planowaniem i wszystko ze sobą grało bo w końcu jakoś przyjechał, a po planowaniu mieliśmy krzywy blok z prostą głowicą. Chwila zastanowienia :-k "trzeba ten kupny blok doprowadzić do ładu to z planowaną głowicą będzie igła". Otóż KU*** NIE! Bo znowu to samo :banghead:
Ostatnia szansa, kupiony silnik złożyć na nowej uszczelce (przy tylko jako tako wyczyszczonej głowicy), no i działa. Poza niedotartymi zaworami brak wycieków :?
Po dokładnym obejrzeniu regenerowanej głowicy ukazały się pęknięcia pomiędzy zaworami, na wszystkich cylindrach. Jak to możliwe nie wiem ale najważniejsze że zapaliło się światełko w tunelu.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości