Witam, nadszedł czas wymiany paska rozrządu, bo nie wiadomo ile już ma najechane. Wymieniam pasek, obie rolki i pompę wody. Napinacz hydrauliczny zostawiam.
Narzędzia wszystkie mam, podnośnik mam, czas, miejsce i piwko też.
Ale mam problem ze znacznikami: na wałku rozrządu jest znacznik więc nie będzie problemu, ale na wale korbowym niestety nie wiem jak jest, bo nie odkręcałem akurat tej osłony.
Skąd mam brać znacznik?
Na filmiku poniżej gość oznacza farbą, ale u mnie jest problem, bo podejrzewam przesunięty rozrząd.
[youtube][/youtube]
Czy znacznik mam brać z koła zamachowego po zdjęciu zawleczki na skrzyni biegów?
Drugie pytanie: czy poza trafieniem idealnym w znaczniki rozrządu i wału korbowego coś jeszcze będę musiał robić? (no poza skręceniem i wymianą tych części). Jakaś regulacja itp czy po poprawnym złożeniu wszystko powinno działać?
Trzecie pytanie jakie części wybrać? Firma już wiem, INA, ale czy do mojego silnika AGN z 99 roku będą pasowały wymienione niżej części?
ZESTAW ROZRZĄDU INA
numer kat: 530017010 / 530 0170 10
W SKŁAD ZESTAWU WCHODZI:
532 0312 20 Rolka kierunkowa
531 0500 20 Rolka napinacza
536 0012 10 Pasek rozrządu
POMPA WODY KRAFT
nr kat: 1500305
Czy o czymś muszę wiedzieć przed wymianą?
Znaczniki rozrządu przy wymianie paska i numery części.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Znaczniki rozrządu przy wymianie paska i numery części.
Ktoś coś podpowie? Nawet przypuszczenia będą pomocne. Jak wyznacznikiem jest GMP to luz, nie ma problemu. Ale muszę się upewnić
Re: Znaczniki rozrządu przy wymianie paska i numery części.
Z tego co piszesz to "górę" masz rozpracowaną.
Na wale korbowym masz dwa znaczniki: z przodu na kole pasowym paska osprzętu jest kreska od strony bloku i musi pokrywać się ze znakiem na dolnej blaszanej osłonie paska rozrządu - jest przetłoczenie. Drugi (najpewniejszy) znak na kole zamachowym, widoczny po odkręceniu plastikowej zaślepki na obudowie sprzęgła (klucz imbus 27). Taki klucz możesz zrobić ze śruby (chyba m18) która będzie miała łeb sześciokątny 27 mm. To wszystko - powodzenia.
Na wale korbowym masz dwa znaczniki: z przodu na kole pasowym paska osprzętu jest kreska od strony bloku i musi pokrywać się ze znakiem na dolnej blaszanej osłonie paska rozrządu - jest przetłoczenie. Drugi (najpewniejszy) znak na kole zamachowym, widoczny po odkręceniu plastikowej zaślepki na obudowie sprzęgła (klucz imbus 27). Taki klucz możesz zrobić ze śruby (chyba m18) która będzie miała łeb sześciokątny 27 mm. To wszystko - powodzenia.
Znaczniki rozrządu przy wymianie paska i numery części.
Zaslepka na kole jest u mnie po prostu na wcisk. Wczoraj sprawdziłem, i znacznik z koła zamachowego idealnie na oko pokrywa się z tym na rozrządzie. Trochę się wkurzyłem, bo miałem nadzieję, że moje kłopoty z autem to przestawiony rozrząd :/
No nic, czas na sprawdzenie kompresji. Chociaż dowiedziałem się, że pasek był zmieniany niecałe 30tys km temu, więc mam jeszcze spokój na kilka lat, bo była na nim data produkcji
Dzięki za pomoc!
No nic, czas na sprawdzenie kompresji. Chociaż dowiedziałem się, że pasek był zmieniany niecałe 30tys km temu, więc mam jeszcze spokój na kilka lat, bo była na nim data produkcji
Dzięki za pomoc!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości