1.8RP Uszkodzony rozrząd
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.8RP Uszkodzony rozrząd
Witam, parę tygodni temu w moim golfie zerwało się kilka zębów na pasku rozrządu(na wale korbowym). Po założeniu nowego paska napinacza golfik odpalił ale gubi jeden cykl, zapłon regulowałem na każdą możliwą stronę (ustawiony jest na 9stopni na LPG). Rozrząd ustawiony poprawnie wszystkie znaki się pokrywają. Czy ktoś wie czy w tym silniku istnieje możliwość kolizji zaworów z tłokiem??
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2733
- Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
- Lokalizacja: Oborniki wlkp.
1.8RP Uszkodzony rozrząd
1.8 RP jest bezkolizyjny - poparte praktyką i zerwanymi paskami
Poszukaj w ustawieniu zapłonu problemu - może jest źle ustawiony ? Przecież przy ustawianiu rozrządu jest też koło od zapłonu... może to tam jest problem
Poszukaj w ustawieniu zapłonu problemu - może jest źle ustawiony ? Przecież przy ustawianiu rozrządu jest też koło od zapłonu... może to tam jest problem
1.8RP Uszkodzony rozrząd
muszkatobiasz, pomierzę kompresję wtedy powinno wykazać.
c-master, właśnie też to wyczytałem no ale tu paska nie zerwało. A zapłon ustawiałem na znak na kole zamachowym, na strzałkę na obudowie (przesuniętą o 6mm w stronę przodu). Golfina pali praktycznie na dotyk(dużo lepiej niż przed awarią) i to na samym LPG.
c-master, właśnie też to wyczytałem no ale tu paska nie zerwało. A zapłon ustawiałem na znak na kole zamachowym, na strzałkę na obudowie (przesuniętą o 6mm w stronę przodu). Golfina pali praktycznie na dotyk(dużo lepiej niż przed awarią) i to na samym LPG.
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2733
- Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
- Lokalizacja: Oborniki wlkp.
1.8RP Uszkodzony rozrząd
ustaw na znaki i sprawdź palec w kopułce czy ma prawidłowe ustawienie ale ciśnienie możesz sprawdzić
Ostatnio zmieniony wt wrz 01, 2015 21:07 przez muszkatobiasz, łącznie zmieniany 1 raz.
1.8RP Uszkodzony rozrząd
Wszystko jest ustawione jak należy (zgodnie z opisem z forum) wałek rozrządu na ot wał na znak na zamachu i na kole pasowym i obudową się pokrywają zapłon kreska przechodzi przez środek palca. Później lampakopową na znak na kole zamachowym. Dzisiaj nie zdąrzyłem pomierzyć kompresji ale jutro postaram się to zrobić.
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2733
- Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
- Lokalizacja: Oborniki wlkp.
1.8RP Uszkodzony rozrząd
Zobacz tutaj - viewtopic.php?f=2&t=101987" onclick="window.open(this.href);return false;
Kiedyś dużo mi ten temat pomógł jak zaczynałem przygodę z VW
Sprawdź jeszcze czy kliny w wałkach siedzą - CZASAMI klin wypadnie, zetnie , koło się na zapłonie przestawi i już nie chodzi tak jak trzeba...
A może to zwykły zbieg okoliczności, że coś padło, może nie trzeba szukać przy rozrządzie problemu
Może aparat trafiło, świecę, przewód itp itd.... może od tej strony trzeba zacząć jak z drugiej wszystko ok ?
Kiedyś dużo mi ten temat pomógł jak zaczynałem przygodę z VW
Sprawdź jeszcze czy kliny w wałkach siedzą - CZASAMI klin wypadnie, zetnie , koło się na zapłonie przestawi i już nie chodzi tak jak trzeba...
A może to zwykły zbieg okoliczności, że coś padło, może nie trzeba szukać przy rozrządzie problemu
Może aparat trafiło, świecę, przewód itp itd.... może od tej strony trzeba zacząć jak z drugiej wszystko ok ?
1.8RP Uszkodzony rozrząd
Test sprężania wypadł następująco silnik minimalnie rozgrzany
Cylinder 1- 5.5 Bara
Cylinder 2- 12 Bara
Cylinder 3 -11.5 Bara
Cylinder 4 -11 Bara
Więc raczej doszło do kolizji
Coraz bardziej rozwarzam swap silnika na 1.6td lub 1.9td/i
Cylinder 1- 5.5 Bara
Cylinder 2- 12 Bara
Cylinder 3 -11.5 Bara
Cylinder 4 -11 Bara
Więc raczej doszło do kolizji
Coraz bardziej rozwarzam swap silnika na 1.6td lub 1.9td/i
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2733
- Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
- Lokalizacja: Oborniki wlkp.
1.8RP Uszkodzony rozrząd
zdejmij jeszcze pokrywę i zobacz czy czasami szklanka popychacza zaworu nie pękła i czy cofa się do góry na pierwszym cylindrze
1.8RP Uszkodzony rozrząd
Pokrywa odkręcona zawory wyglądają normalnie i wszystkie pracują. Próba olejowa dla pierwszego cylindra spowodowała wzrost sprężania z 5.5 do 8bar ale tylko na chwilę. Ogólnie silnik zimny pracuje równo po rozgrzaniu słychać że kuleje na jeden cylinder. Szkoda mi troche Golfiny bo już stoi z dwa miesiące, a ten silnik w rewelacyjnym stanie już nie jest (zużywa olej), ewentualnie wie ktoś jaki silnik wchodzi bez większych przeróbek i lepiej znoszący gaz lub najlepiej jakiegoś diesla?
1.8RP Uszkodzony rozrząd
Zamiast od razu szukać silnika zdejmij głowicę i będziesz wiedział co jest grane, może tylko gniazdo się wypaliło? Ciężko będzie o lepszy silnik do gazu, jak już szukaj tego samego ale najpierw sprawdź co jest nie tak.
Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;
1.8RP Uszkodzony rozrząd
Silnika szukam od samego początku, gdyż z tym są same problemy przez LPG (nie odpalał później po wymianie wtrysku zapala ale nie da się jeździć na benzynie), cały czas myślę nad wrzuceniem diesla tylko tak żeby w dowodzie też widniało paliwo ON. Ale z ciekawości odkręcę głowicę żeby zobaczyć co się stało.
1.8RP Uszkodzony rozrząd
a co za problem wpisać w dowód ON, wkładasz nowy silnik, walisz na przegląd mówisz, że silnik wymieniałeś, zrobią co mają zrobić, kwit dadzą i długa do starostwa po nowy dowód
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości