Katalizator

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
R90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 324
Rejestracja: pn lip 06, 2015 12:36
Lokalizacja: mazowieckie

Katalizator

Post autor: R90 » śr sie 12, 2015 21:17

Witam,

mój golfik ma już nalatane prawie 143 000km. Rocznik 2002. Silnik 1.8t.
Okazało się, że jest jakaś nieszczelność w układzie wydechowym, w okolicy kata i plecionki. Mechanik powiedział, że trzeba to uszczelnić i prawdopodobnie zmienić kata, bo ten już jest zasyfiony.
Macie z tym jakieś doświadczenia? Najchętniej wywaliłbym kata, prosta rura i cześć. W nosie z ekologią, ale zapewne nie przeszedłbym badań technicznych.
Po drugie druga sonda lambda, którą ciężko obejść.
Czytałem o zamiennikach trochę, ale mało jest info, znowu dedykowany zamiennik to koszt ponad 1000zł. O oryginalne nie mówię bo to koszt z 3000zł minimum, co w ogóle mija się z celem.

Pozdrawiam


Było: MK4 1.8T AUM 150 PS 210 NM

Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM

muszkatobiasz
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2733
Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
Lokalizacja: Oborniki wlkp.

Katalizator

Post autor: muszkatobiasz » czw sie 13, 2015 19:43

na moje to kat będzie jeszcze jak nówka! zasyfiony? niby czym przy takim przebiegu to tdi które biorą olej mają czyste katy po przebiegu 2xx rozbierałem i widziałem że są czyste wymień plecionkę i tyle poza tym jak odetniesz starą to zobaczysz jak wygląda kat czy jest drożny ale na moje na 99% tak



Awatar użytkownika
R90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 324
Rejestracja: pn lip 06, 2015 12:36
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Katalizator

Post autor: R90 » czw sie 13, 2015 22:59

muszkatobiasz pisze:na moje to kat będzie jeszcze jak nówka! zasyfiony? niby czym przy takim przebiegu to tdi które biorą olej mają czyste katy po przebiegu 2xx rozbierałem i widziałem że są czyste wymień plecionkę i tyle poza tym jak odetniesz starą to zobaczysz jak wygląda kat czy jest drożny ale na moje na 99% tak
Dzięki za odzew.
Może trochę słów o sytuacji. Generalnie silnik bierze oliwe. W jakiej ilości ciężko stwierdzić, bo nalatane mam trochę ponad 1000km i wziął koło 0,5l, tylko nadmienie, że nie jest to równomierne branie. Przy normalnej jeździe czyli do 100-110 bierze śladowe ilości, może nawet tyle co nic. Problem jest , gdy jadę autostradą i sobie przycisnę do tych 150km/h. Wtedy bierze. Troche nie jeździłem autostradą i trzymał poziom na bagnecie, dziś się przejechałem jakieś 100km i wziął ze 100ml.
Ciężko powiedzieć, gdzie puszcza olej. Spaliny są ok, nie ma kopcenia, jak odpala na zimnym również wszystko jest cacy, więc to nie jest wina uszczelniaczy zaworów.
Ogólnie trochę mi zalewa świeczki olejem, więc może to jest kwestia uszczelki pod pokrywą zaworów lub zafajdana odma. Ma mniej mocy, napewno 150km to to nie jest. Pytanie czy przez zafajdane świeczki.


Było: MK4 1.8T AUM 150 PS 210 NM

Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM

muszkatobiasz
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2733
Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
Lokalizacja: Oborniki wlkp.

Katalizator

Post autor: muszkatobiasz » czw sie 13, 2015 23:26

R90 pisze:Przy normalnej jeździe czyli do 100-110 bierze śladowe ilości, może nawet tyle co nic. Problem jest , gdy jadę autostradą i sobie przycisnę do tych 150km/h. Wtedy bierze
ewidentnie bierze turbiną typowe że na wolnych obrotach turbo pracuje mniej niżeli na autostradzie gdzie pompuje więcej
R90 pisze:Ogólnie trochę mi zalewa świeczki olejem, więc może to jest kwestia uszczelki pod pokrywą zaworów lub zafajdana odma. Ma mniej mocy, napewno 150km to to nie jest. Pytanie czy przez zafajdane świeczki.
jeśli zalewa olejem to uszczelka i jeśli ma przebicie w tym oleju to straci moc ale i turbo już może nie pompuje jak trza



Awatar użytkownika
R90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 324
Rejestracja: pn lip 06, 2015 12:36
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Katalizator

Post autor: R90 » pt sie 14, 2015 01:16

muszkatobiasz pisze:
R90 pisze:Przy normalnej jeździe czyli do 100-110 bierze śladowe ilości, może nawet tyle co nic. Problem jest , gdy jadę autostradą i sobie przycisnę do tych 150km/h. Wtedy bierze
ewidentnie bierze turbiną typowe że na wolnych obrotach turbo pracuje mniej niżeli na autostradzie gdzie pompuje więcej
R90 pisze:Ogólnie trochę mi zalewa świeczki olejem, więc może to jest kwestia uszczelki pod pokrywą zaworów lub zafajdana odma. Ma mniej mocy, napewno 150km to to nie jest. Pytanie czy przez zafajdane świeczki.
jeśli zalewa olejem to uszczelka i jeśli ma przebicie w tym oleju to straci moc ale i turbo już może nie pompuje jak trza
Problem napewno jest ze świecami też, ponieważ czasem tez lubi sobie szarpnąć, zwłaszcza po zmianie biegu na niższych obrotach.
Pytanie w jakim stanie jest turbo. Niedługo (chyba jutro) powinien dojść kabel do diagnostyki. Da radę po logach dojść, że coś z turbo nie tak?


Było: MK4 1.8T AUM 150 PS 210 NM

Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM

muszkatobiasz
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2733
Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
Lokalizacja: Oborniki wlkp.

Katalizator

Post autor: muszkatobiasz » pt sie 14, 2015 21:25

myślę że tak tylko ja w tym nie pomogę napewno trzeba sprawdzić przepływke doładowanie turbo tylko że turbo może pobierać olej a ciśnieni bdzię ok



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości