Zbiornik wspomagania

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

albert1995
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: czw lis 13, 2014 21:45

Zbiornik wspomagania

Post autor: albert1995 » ndz maja 03, 2015 21:02

Witam. Zmuszony jestem kupić zbiornik wspomagania kierownicy w vw bora 1.6 sr.
Mam pytanie czy ten z aukcji będzie pasował?
http://allegro.pl/show_item.php?item=5258233431" onclick="window.open(this.href);return false;
ma on numery 1J0 422 371 C
a mój stary zbiornik ma numer 1J0 422 371 B czy robi to jakąś różnice, czy ten zbiornik się nadaje?



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2806
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Zbiornik wspomagania

Post autor: waski1 » ndz maja 03, 2015 21:34

Powinien spasować bez problemu.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Zbiornik wspomagania

Post autor: Qto » pn maja 04, 2015 00:06

Zbiorniczki są zamienne...końcówka C weszła pod koniec 99r, pewnie masz auto wyprodukowane wcześniej.



albert1995
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: czw lis 13, 2014 21:45

Zbiornik wspomagania

Post autor: albert1995 » pn maja 04, 2015 05:35

Tak samochód jest wyprodukowany pod koniec 1998r ale to chyba nie problem?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Zbiornik wspomagania

Post autor: Qto » pn maja 04, 2015 09:04

no nie, napisałem tylko skąd różnica w numerach. Zbiorniczki są zamienne.



albert1995
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: czw lis 13, 2014 21:45

Zbiornik wspomagania

Post autor: albert1995 » pn maja 04, 2015 14:29

Dzięki za pomoc. Sprawa wygląda tak, że wyciekł płyn z całego zbiornika, zbiornik wymontowany, po temu autem nie jeżdżone.
Czy jakaś część płynu została w układzie( np pompie) ? Czy muszę go wymienić?
Czy aby odpowietrzyć układ wystarczy kręcić kierownicą na otwartym zbiorniku aż przestanie zanikać płyn czy jest specjalny odpowietrznik?
Jaka jest pojemność całego układu?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Zbiornik wspomagania

Post autor: Qto » pn maja 04, 2015 15:33

albert1995 pisze:Sprawa wygląda tak, że wyciekł płyn z całego zbiornika, zbiornik wymontowany, po temu autem nie jeżdżone.
Czy jakaś część płynu została w układzie( np pompie) ?
zbiorniczek jest najwyższym punktem układu...więc cały płyn nie zleciał
albert1995 pisze:Czy muszę go wymienić?
wydaje mi się, że warto...raz na kilka lat na pewno nie zaszkodzi wymienić, a pewnie nie miałeś wymienianego od wyjazdu z fabryki :chytry:
albert1995 pisze:Czy aby odpowietrzyć układ wystarczy kręcić kierownicą na otwartym zbiorniku aż przestanie zanikać płyn czy jest specjalny odpowietrznik?
kręcić kierą do oporu w lewo/w prawo na zgaszonym silniku...następnie na odpalonym. Kontrolować poziom płynu w zbiorniczku. Przednia oś auta w górze.
albert1995 pisze:Jaka jest pojemność całego układu?
nie pamiętam dokładnie , ale litrowa butelka z ASO wystarczyła aby napełnić układ.



albert1995
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: czw lis 13, 2014 21:45

Zbiornik wspomagania

Post autor: albert1995 » pn maja 04, 2015 16:11

Aby cały płyn zleciał muszę odkręcić rurkę przy pompie, silnik włączony? kręcić kołami?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości